  • Newsgroups: pl.biznes.banki
    From: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    Subject: Re: Jako to z tą opieką klienta w Citi wygląda
    Date: 5 Nov 2008 23:02:09 +0100

    On 2008-11-05, Szymon <n...@o...pl> wrote:

    [...]

    > eee... przesada. Wiele produktow ma termin przydatnosci liczony w latach
    > (niekoniecznie spozywczych). Zreszta nawet biegajac codziennie to by wyszlo
    > 300zl/mc. Z takim poziomem wydatkow ciezko sie utrzymac.

    To tylko PRZYKŁAD. I sam pokazałeś, że nie dość, że w to wpadasz, to
    jeszcze właśnie albo to olewasz, albo nie zdajesz sobie sprawy. Tego
    rodzaju mechanizmów jest więcej niż "cena minimalna". Kolejnym etapem
    są wszędobylskie "promocje", odpowiednio ułożone towary, wszelkie
    "wyprzedaże" mające sugerować że jak nie kupisz teraz-zaraz to stracisz,
    etc. Jak masz kartę, to znacznie łatwiej podjąć decyzję "no przecież
    jeszcze nie wyczerpalem limitu" niż szybkim rzutem w portfel stwierdzić
    "no z czegoś musze zrezygnować, bo na wszystko mnie nie stać, a do
    bankomatu mi się nie chce lecieć." :)

    > Piszesz o sobie.

    Akurat nie. Pisze o klientach sklepu, w którym pracuje żona (a nie jest
    to malutki sklepik). Dużo większa próbka niż "ja" lub "paru znajomych".

    > Wspolczuje Ci. Jedzenie dla kota tez kupujesz zakladajac, ze nie masz kota,
    > bo limit trzeba dobic?

    Nie. Ale widzę, że np. kupienie jakiegoś pisemka leżącego blisko kasy,
    albo batonika/gumki/etc. widzę jest poza Twoim horyzontem postrzegania.
    Ty zobacz co jest _przy_ kasie. Właśnie małe, groszowe pierdółki. :)

    [...]

    > I dla takich ludzi lepsza jest gotowka.

    I takich ludzi jest znakomita większość. Po prostu.

    > Ja generalnie calkiem niezle sie kontroluje. Dlatego tak daleki mi jest
    > Twoj wywod, jednakze calkiem mozliwe, ze to wyjatek.

    > Czytalem rzeczywiscie o badaniach, gdzie stwierdzono, iz
    > instalacja gazowa nie przynosi wiekszych zyskow, bowiem uzytkownik auta
    > wiecej jezdzi, bo taniej. Bylo to w czasach, gdy za 1L benzyny mozna bylo
    > nabyc 2,5L gazu. Wiec cos tam w tym jest. Wazne jednak, aby nie
    > generalizowac.

    Akurat ja nie generalizuję, ale z obserwacji wiem, że sporo ludzi
    ma o sobie mniemanie pod tytułem "ja jestem na to odporny", po czym i
    tak robi to samo, albo wpada w pułapki zastawione właśnie w nich. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl