  • 11. Data: 2005-01-04 22:59:03
    Temat: Re: Jaka wartosc na dzis mialaby lokata z 1989 ?
    Od: "Krab" <_...@k...pl__>

    news:crf6ge$t65
    > gdyby to były zobowiazania podatkowe, zarobiłbyś swoje 1500 zł + około
    > 26 000 odsetek - bez kapitalizacji.

    z ciekawosci wklepalem to do programu (jesli nie pomylilem roku - to z data
    1.4.89, ktory wyliczyl mi ~5750 odsetek ustawowych,
    zobowiazania podatkowe - blizsze sa jednak kredytowi niz lokacie :-) i stad
    zapewne ta dosc spora roznica.

  • 12. Data: 2005-01-04 23:03:32
    Od: "Krab" <_...@k...pl__>

    Użytkownik "Krab" <_...@k...pl__> napisał w wiadomości
> [...]
    > 1.4.89, ktory wyliczyl mi ~5750 odsetek ustawowych,
    > zobowiazania podatkowe - blizsze sa jednak kredytowi niz lokacie :-) i

    no fakt, jak zauwazyl Umpa, nie 1500 tylko ma byc 150 zl,
    wiec odsetki ustawowe pewnie wyszly by 575 :-))
    :-)

  • 13. Data: 2005-01-04 23:11:17
    Od: Anatol <c...@u...pl>

    Użytkownik Umpa napisał:

> [...]
    tm

    /sw_oprocentowanie.xls

    > Dziekuje za info. Musze sie jednak podszkolic, bo procedury takiego
    > naliczania nie znam ;).

    Jeżeli się nie pomyliłem to wg stopy inflacji wartość należności
    (kapitał + odsetki => po denominacji) wynosi 11 799,00 PLN (bez
    uwzględnienia inflacji z 1989 - bo nie wiadomo w którym miesiącu
    powstała należność, a od 1.08.1989 inflacja bardzo przyśpieszyła).
    Uwzględniłem inflację 4,5 % za 2004 rok.

    Anatol

  • 14. Data: 2005-01-04 23:19:32
    Od: Anatol <c...@u...pl>

    Użytkownik Krab napisał:

    > data

    > stad

    > no fakt, jak zauwazyl Umpa, nie 1500 tylko ma byc 150 zl,
    > wiec odsetki ustawowe pewnie wyszly by 575 :-))

    Jeżeli program jest "inteligentny" to podana kwota uwzględnia już
    denominację.

    Anatol

  • 15. Data: 2005-01-04 23:52:10
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Tue, 4 Jan 2005 23:19:31 +0100, Umpa naskrobał(a):

> [...]
    > inflacje, denominacje, itp. Chociaz orientacyjnie.
    > Zaznaczylem , ze w roku 89 kosztowalo to mnie np. 7.5 miesiaca pracy.

    nie ma to znaczenia bo zwykle stosuje się stope procentową jako odpowiednik
    utraconych korzyści jako:

    r = stopa zwrotu papierów bezpiecznych + premia za ryzyko inwestycji

    jako że w każdy roku się zmieniała to dla każdego roku liczy się osobno
    r(n)

    150 000 000 zł = 15 000 nzł
    a potem za każdy rok
    K 1 = 15 000 + 15 000 * r1
    K 2 = K2 + K1*r2
    K 3 = K3 +K2 *r3
    itd aż dojdziemy do roku 2004 :)

    btw: faktura przyjdzie pocztą.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 16. Data: 2005-01-04 23:56:42
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik Anatol napisał:

    > Jeżeli mówimy o samym kapitale to 150,00 PLN po denominacji.

    Upsss.. To prosze moje dane podzielić przez 10 ;-)

    M.

  • 17. Data: 2005-01-05 00:01:59
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 5 Jan 2005 00:52:10 +0100, Sebol naskrobał(a):

    > 150 000 000 zł = 15 000 nzł
    mały błąd :) miało być 1 500 000 = 150

  • 18. Data: 2005-01-05 15:34:30
    Od: Umpa <u...@p...com>

> [...]
    > K 2 = K2 + K1*r2
    > K 3 = K3 +K2 *r3 itd aż dojdziemy do roku 2004 :)

    Dziekuje za informacje.
    Nie jestem za bardzo zorientowany w temacie ;). Gdzie znajde informacje
    o tym wskazniku (r = stopa zwrotu papierów bezpiecznych + premia za
    ryzyko inwestycji) za ostatnie 15 lat ?
    Pozdrawiam.

  • 19. Data: 2005-01-05 21:13:19
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 5 Jan 2005 16:34:30 +0100, Umpa naskrobał(a):

    > Dziekuje za informacje.
    > Nie jestem za bardzo zorientowany w temacie ;).

    nie szkodzi już widze że zle wzór podałem bo powinno być
    K 1 = 150 + 150 * r1
    K 2 = K1 +K1*r2
    K 3 = K2 + K2*r2
    itd.

    > Gdzie znajde informacje
    > o tym wskazniku (r = stopa zwrotu papierów bezpiecznych + premia za
    > ryzyko inwestycji) za ostatnie 15 lat ?

    stopa zwrotu papierów bezpiecznych to od biedy oprocentowanie obligacji RP
    - choć w latach 89-92 raczej lepiej wpisywać inflację bo cuda się działy.
    Natomiast premia za ryzyko udwzorowuje niebezpieczeństwo inwestycji czyli
    ryzyko utraty pieniędzy. Jak pożyczasz osobie wypłacalnej i masz
    zabezpieczenie dobre to może być 5-10% a jak jakiemuś iksińskiemu to
    wielokrotność tak do 50%.

  • 20. Data: 2005-01-06 07:49:31
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Umpa wrote:

> [...]
    > Nie jestem za bardzo zorientowany w temacie ;). Gdzie znajde informacje
    > o tym wskazniku (r = stopa zwrotu papierów bezpiecznych + premia za

    Najpierw odpowiedz sobie, czy masz problemprawny, czy ekonomiczny...

    Bo moze sie okazac, ze masz prawny, a prawo mowi, ze roszczenie
    jestprzedawnione
    i wynik wychodzi ZERO...

    Boguslaw