  • 21. Data: 2005-01-09 21:10:39
    Temat: Re: Jaka wartosc na dzis mialaby lokata z 1989 ?
    Od: Umpa <u...@p...com>

    > nie szkodzi już widze że zle wzór podałem bo powinno być
    > K 1 = 150 + 150 * r1
    > K 2 = K1 +K1*r2
    > K 3 = K2 + K2*r2
    > itd.

    > stopa zwrotu papierów bezpiecznych to od biedy oprocentowanie obligacji RP
    > - choć w latach 89-92 raczej lepiej wpisywać inflację bo cuda się działy.
    > Natomiast premia za ryzyko udwzorowuje niebezpieczeństwo inwestycji czyli
    > ryzyko utraty pieniędzy. Jak pożyczasz osobie wypłacalnej i masz
    > zabezpieczenie dobre to może być 5-10% a jak jakiemuś iksińskiemu to
> [...]

    Dziekuje!

  • 22. Data: 2005-01-09 21:21:29
    Od: Umpa <u...@p...com>

    > Najpierw odpowiedz sobie, czy masz problemprawny, czy ekonomiczny...
    >
    > Bo moze sie okazac, ze masz prawny, a prawo mowi, ze roszczenie
    > jestprzedawnione
    > i wynik wychodzi ZERO...
    >
    > Boguslaw

    To takie teoretyczne dywagacje ;).

  • 23. Data: 2005-01-10 08:29:08
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Umpa wrote:

    > To takie teoretyczne dywagacje ;).
    No to jesli teoretyczny, to trzeba pamietac, ze inflacja sie zmienia w
    czasie i do prognoz to mozna sobie teoretyczniejskis wspolczynnik przyjac i
    go do n-tej potegi podniesc.

    Jednak do tego dco bylo tozetelnosc wynmaga wzoac "dane historyczne"
    wiec trzeba owa lokate pomnozyc przez iloczyn op wszystkich latach
    (1+ p) gdziep to owa stopa w danym roku

    Boguslaw