    From: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.sci.ekonomiczne
    Subject: Re: Jaka wartosc na dzis mialaby lokata z 1989 ?
    Date: Wed, 5 Jan 2005 00:52:10 +0100
    Sender: l...@a...pl@aek210.internetdsl.tpnet.pl

    Dnia Tue, 4 Jan 2005 23:19:31 +0100, Umpa naskrobał(a):

    > Faktycznie nie sprecyzowalem pytania.
    > Chodzi mi o to, ze powiedzmy w 1989 roku (czysto teoretycznie)
    > pozyczylem komus 1.5mln. Ile ten ktos musialby na dzien dzisiejszy
    > zwrocic mi pieniedzy z odsetkami, biroac pod uwage zmiane systemu,
    > inflacje, denominacje, itp. Chociaz orientacyjnie.
    > Zaznaczylem , ze w roku 89 kosztowalo to mnie np. 7.5 miesiaca pracy.

    nie ma to znaczenia bo zwykle stosuje się stope procentową jako odpowiednik
    utraconych korzyści jako:

    r = stopa zwrotu papierów bezpiecznych + premia za ryzyko inwestycji

    jako że w każdy roku się zmieniała to dla każdego roku liczy się osobno
    r(n)

    150 000 000 zł = 15 000 nzł
    a potem za każdy rok
    K 1 = 15 000 + 15 000 * r1