  • 1. Data: 2005-01-04 20:14:27
    Temat: Jaka wartosc na dzis mialaby lokata z 1989 ?
    Od: Umpa <u...@p...com>

    Witam!
    Mam dosc nietypowe pytanie. Gdzie znajde informacje, a moze ktos z
    grupowiczow sam obliczy ;), ile na dzien dzisiejszy bylaby warta
    lokata z odsetkami w wysokosci 1 500 000 starych zlotych zalozona w
    1989 roku ;). Wowczas srednia pensja wynosila ok. 200tys. zl brutto,
    czyli 1500000 to by bylo ok. 7,5 pensji.
    Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.

  • 2. Data: 2005-01-04 21:20:25
    Temat: Re: Jaka wartosc na dzis mialaby lokata z 1989 ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Umpa" <u...@p...com> napisał w wiadomości

    Wg ustawowych odsetek, to się policzyć da. W sieci jest wiele takich
    programów. Ale lokatę, to będzie ciężko przeliczyć, bo wyjdą różne wyniki w
    zależności od wyboru banku, zmian banków (W 1989 roku, to niewiele ich było
    do wyboru). Moim zdaniem nie da się tego tak policzyć.

  • 3. Data: 2005-01-04 21:53:18
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Tue, 4 Jan 2005 21:14:27 +0100, Umpa naskrobał(a):

> [...]
    > 1989 roku ;). Wowczas srednia pensja wynosila ok. 200tys. zl brutto,
    > czyli 1500000 to by bylo ok. 7,5 pensji.

    o co ci chodzi o wartość pieniądza w czasie?
    O lokate z 1989 r o wartości 1.5 mln starych zł leżącą pod poduszką do
    2004?
    odp: kilka nowych zł obliczanych zgodnie z inflacją.

    Czy też porównanie tej kwoty w 89 roku do 04
    odp: nie do porównania z powodu innych innych systemów gospodarczych
    szczególnie reglamentacji towaru lub niedostępności z innych powodów
    niezwiązanych w pieniądzem.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 4. Data: 2005-01-04 22:02:20
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Tue, 4 Jan 2005 21:14:27 +0100, Umpa <u...@p...com> wrote:

    >Mam dosc nietypowe pytanie. Gdzie znajde informacje, a moze ktos z
    >grupowiczow sam obliczy ;), ile na dzien dzisiejszy bylaby warta
    >lokata z odsetkami w wysokosci 1 500 000 starych zlotych zalozona w

    wiem, że w przypadku waloryzacji polis używa się wskaźników inflacji
    podawanych przez GUS.
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 5. Data: 2005-01-04 22:19:31
    Od: Umpa <u...@p...com>

    Faktycznie nie sprecyzowalem pytania.
    Chodzi mi o to, ze powiedzmy w 1989 roku (czysto teoretycznie)
    pozyczylem komus 1.5mln. Ile ten ktos musialby na dzien dzisiejszy
    zwrocic mi pieniedzy z odsetkami, biroac pod uwage zmiane systemu,
    inflacje, denominacje, itp. Chociaz orientacyjnie.
    Zaznaczylem , ze w roku 89 kosztowalo to mnie np. 7.5 miesiaca pracy.
    Pozdrawiam.

  • 6. Data: 2005-01-04 22:32:46
    Od: Anatol <c...@u...pl>

    Użytkownik Umpa napisał:
> [...]
    > inflacje, denominacje, itp. Chociaz orientacyjnie.
    > Zaznaczylem , ze w roku 89 kosztowalo to mnie np. 7.5 miesiaca pracy.

    Proponowałbym 2 metody do wyboru :

    - wg stopy inflacji : http://www.stat.gov.pl/serwis/inflacja/wsk_c_50-00.h
    tm

    - wg stopy % NBP : http://www.nbp.pl/Dzienne/Stopy_procent.html
    (a od 1997 są doatępne średnie ważone stopy % depozytów i kredytów :
    http://www.nbp.pl/statystyka/Pieniezna_i_bankowa/DWN
    /sw_oprocentowanie.xls
    )

    Anatol

  • 7. Data: 2005-01-04 22:44:42
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik Umpa napisał:

> [...]
    > inflacje, denominacje, itp. Chociaz orientacyjnie.
    > Zaznaczylem , ze w roku 89 kosztowalo to mnie np. 7.5 miesiaca pracy.

    gdyby to były zobowiazania podatkowe, zarobiłbyś swoje 1500 zł + około
    26 000 odsetek - bez kapitalizacji.

    M.

  • 8. Data: 2005-01-04 22:51:26
    Od: Anatol <c...@u...pl>

    Użytkownik Maciej Bebenek napisał:

    > gdyby to były zobowiazania podatkowe, zarobiłbyś swoje 1500 zł + około
    > 26 000 odsetek - bez kapitalizacji.

    Jeżeli mówimy o samym kapitale to 150,00 PLN po denominacji.

    Anatol

  • 9. Data: 2005-01-04 22:55:37
    Od: Umpa <u...@p...com>

    On 2005-01-04 23:32:46 +0100, Anatol <c...@u...pl> said:

> [...]
    >
    > - wg stopy % NBP : http://www.nbp.pl/Dzienne/Stopy_procent.html
    > (a od 1997 są doatępne średnie ważone stopy % depozytów i kredytów :

    Dziekuje za info. Musze sie jednak podszkolic, bo procedury takiego
    naliczania nie znam ;).

  • 10. Data: 2005-01-04 22:58:59
    Od: Umpa <u...@p...com>

    > gdyby to były zobowiazania podatkowe, zarobiłbyś swoje 1500 zł + około
    > 26 000 odsetek - bez kapitalizacji.

    Dziekuje. Skad te 1500zl (bo jesli to te 1.5mln, to po denominacji
    wychodzi chyba 150PLN) ?
    I tak z ciekawosci , jak wygladaly obliczenia ?
    Pozdrawiam.