  • 1. Data: 2003-03-20 07:32:30
    Temat: Jaka karta.
    Od: "k.b" <K...@w...PF.PL>

    Potrzebuję "zapasową" kartę płatniczą. Jest mi obojętne jakiego typu
    (kredytowa, debetowa itd.) - ale chciałbym aby była to karta EC/MC.
    Najbardziej interesują mnie niskie koszty związane z jej otrzymaniem i
    utrzymaniem oraz szeroko dostępna sieć bankomatów w Polsce. Czy ktoś już
    miał tego typu problem i sobie poradził. Będę wdzięczny za pomoc.
    Pozdrawiam
    k.b

    --
    wytnij wywal. z adresu

  • 2. Data: 2003-03-20 09:00:00
    Temat: Re: Jaka karta.
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "k.b" <K...@w...PF.PL> napisał w wiadomości
> [...]
    > utrzymaniem oraz szeroko dostępna sieć bankomatów w Polsce. Czy ktoś już
    > miał tego typu problem i sobie poradził. Będę wdzięczny za pomoc.

    Trudno cos radzic przy tak nieprecyzyjnych kryteriach.
    Musisz zdecydowac, czy to ma byc karta kredytowa czy debetowa.
    Kredytowe nie sluza do wyplat z bankomatow (tylko awaryjnie) wiec siec
    bankomatow jest nieistotna a koszty wyplaty z bankomatu wlasnego i obcego na
    ogol takie same (i wysokie).
    Debetowe sa powiazane z jakims kontem (najczesciej RORem) wiec istotne sa
    calkowite koszty obslugi konta a nie tylko karty.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 3. Data: 2003-03-20 09:48:03
    Od: "k.b" <K...@w...PF.PL>

    > Trudno cos radzic przy tak nieprecyzyjnych kryteriach.
    Są precyzyjne ;) - jest mi to obojętne. Mam już konto internetowe w mBank a
    tam Visę electron, mam kredytową Visę w Raiffeisen. Teraz jest potrzebna
    jeszcze jedna karta z 3 powodów:
    aby powiększyć dzienny limit wypłat gotówkowych,
    aby mieć jak największy dostęp do sieci bankomatów w Polsce,
    aby mieć jak najtańsze rozliczenia w Europie podczas podróży.
    Jeżeli trzeba założyć ROR to Ok - ale nie dla wszystkich kart jest wymagany.
    Globalnie interesują mnie jak najniższe koszty i jak największa dostępność i
    EC/MC
    Brnę przez poszczególne banki i szukam - a na Expander jest 146 pozycji.
    Dlatego pozwoliłem sobie zadać to pytanie tutaj - może już ktoś wybrał coś z
    podobnych pobudek..
    Dzięki za zainteresowanie.
    K.b
    Ps Myślałem o Inteligo i ich sieci bankomatów - ale tam dają znów Visę a ze
    względu na Europę myślę o EC/MC

    --
    wytnij wywal. z adresu

  • 4. Data: 2003-03-20 11:42:24
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    > Są precyzyjne ;) - jest mi to obojętne.

    Pozostane przy swoim zdaniu, ze nie sa...;-)
    Z twoich wyjasnien wnoioskuje, ze nie odrozniasz karty VC od VE, zatem
    zamiest MC zaproponuje ci Maetro...;-)
    Przedplacona Maestro ING kosztuje 9zl lub 15zl, zero kosztow prowadzenia
    rachunku. Wyplaty z bankomatu ING w Polszcze 0,00zl, z innych 5,00zl.
    Bezgotowkowe w kraju i za granica bez prowizji. Bankomaty za granica 3%
    prowizji. Rozliczana za granica w EUR.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 5. Data: 2003-03-20 13:00:04
    Od: "k.b" <K...@w...PF.PL>

    > Z twoich wyjasnien wnoioskuje, ze nie odrozniasz karty VC od VE, zatem
    Na podstawie czego te wnioski. To że jest to dla mnie obojętne nie oznacza
    iż nie rozumiem różnicy. Zresztą napisałem jakie karty i gdzie posiadam. Nie
    stanowi dla mnie problemu planowanie operacji które będę chciał wykonać.
    Zasilenie rachunku z którego mają być dokonane wypłaty w bankomatach nie
    stanowi problemu w żadnym miejscu. Nie potrzebuję następnej karty kredytowej
    gdyż mam limit który mi wystarcza. Spodziewam się tylko iż w najbliższej
    przyszłości mogą się pojawić sytuacje iż będę potrzebował na następny dzień
    sporą kwotę gotówki - i aby jak najszybciej przy jak najmniejszych kosztach
    obejść limit bankomatu potrzebuję następną kartę. Przydaje się ona również
    na wyjazdach - gdyż Euronet nie jest tak samo popularny w całej Polsce (Np w
    Krynicy).

> [...]
    > rachunku. Wyplaty z bankomatu ING w Polszcze 0,00zl, z innych 5,00zl.
    > Bezgotowkowe w kraju i za granica bez prowizji. Bankomaty za granica 3%

    Napisali - " wysokość wpłaty określa limit wydatków karty ". Ciekawe czy
    można to zrobić w 1dzień?
    Ale mało bankomatów + 5PLN/miesiąc wyciąg :(
    Dzięki - a może coś jeszcze. Może gdzieś tani ROR z kartą i pełne
    zarządzanie a nie tylko rozładowanie w banku z prowizją 5 PLN.

    Pozdrawiam
    k.b

  • 6. Data: 2003-03-20 13:50:51
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    > Na podstawie czego te wnioski.

    Na podstawie tego, ze rozwazales Inteligo, ktore ma tylko VE a nie ma VC

    > Napisali - " wysokość wpłaty określa limit wydatków karty ". Ciekawe czy
    > można to zrobić w 1dzień?

    Tak.
    Pierwszym eleiksirem leci kieszonkowe mojego syna, a on wracajac ze szkoly
    je wyplaca...;-)

  • 7. Data: 2003-03-20 20:03:25
    Od: "MichalL" <m...@p...onet.nospam.pl>

    k.b wrote:
> [...]
    > utrzymaniem oraz szeroko dostępna sieć bankomatów w Polsce. Czy ktoś
    > już miał tego typu problem i sobie poradził. Będę wdzięczny za pomoc.

    Maestro LG. Bezplatne prowadzenie rachunku, bezplatne przelewy przez
    Internet, bezplatna karta.
    Bezprowizyjne wyplaty z wlasnych bankomatow (nie ma ich za duzo)
    Bezplatne 2 wyplaty z miesiacu z Euronetu.

    MichalL

  • 8. Data: 2003-03-24 21:06:09
    Od: "Beniowa" <b...@p...wp.pl>

> [...]
    > na wyjazdach - gdyż Euronet nie jest tak samo popularny w całej Polsce (Np

    Akurat pomysl z ING Maestro Prepaid byl o tyle trafiony, ze w Krynicy jest
    oddzial i bankomat ING :-) Chyba rozumiem o co Ci chodzi. Sproboj Citi (co
    prawda wyplata z bankomatu obcego to 4 zl prowizji, ale za to limit wyplat
    na Maestro wynosi 4000 zl), poza tym pozostaje Fortis z jakims duzym limitem
    gotowkowym (chyba do 5000 zl, ale moge sie mylic) i calkowicie darmowymi
    wyplatami (i wtedy po Krynicy sobie pohulasz...). Przy duzych kwotach
    darmowe sa tez wyplaty z VWBank Direct, ale nie mam pojecia o limitach.

    Grzegorz