  • 1. Data: 2003-01-26 20:07:00
    Temat: Jak zakładałem konto w Niemczech
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Witam!
    Obeciałem napisać, więc piszę.
    Konto miało być na osobę fizyczną, do rozliczania prywatnych transakcji
    (zakupy on-line w Niemczech, aukcje, itp.), tanie (lub free). Nie mam
    zameldowania w Niemczech, średnio raz w miesiącu jestem w Berlinie, nie chcę
    deklarowac stałych wpływów na to konto. Acha i nie mówię ZUPEŁNIE po
    niemiecku.

    Więc zrobiłem wcześniej rozpoznanie i wyszło, że Deutsche Bank może być
    dobrym wyborem, bo:
    a) mają bardzo niską opłatę za prowadzenie konta - coś koło 3 Euro/mc
    b) mają interfejs po angielsku
    c) mają kupę oddziałów w Niemczech, a także w innych krajach, w tym w Polsce
    i wypłata gotówki z tych bankomatów na całym świecie JEST GRATIS!
    d) opłata za przyjęcie przelewu SWIFT z Polski wynosi tylko 3,5 Euro za
    kwotę do 2500 Euro.

    OK, wysłałem do nich e-maila i dostałem odpowiedź, że nie bedzie problemu z
    założeniem konta, jeśli zgłoszę się osobiście z paszportem.
    Tak tez zrobiłem. Jakie było moje rozczarowanie, gdy pracownik (nie małego)
    oddziału poinformował mnie, że oni takie konto to zakładają, ale mają własne
    zasady (tzn. ustalone przez kierownika oddziału), że A) trzeba mieć STAŁE
    wpływy na konto i to musi być z jakieś instytucji (praca, ubezp.społ,
    itp.) - wpłaty własne nie są brane pod uwagę oraz B) aby założyć konto
    trzeba znac język niemiecki lub przyjść z biegłym tłumaczem. Na nic były
    tłumaczenia, że infolinia banku twierdziła coś innego i że w ten sposób
    naraża mnie na strate pieniędzy i czasu. Jak się nie podoba to poszukaj
    innego oddziału lub banku - taka była odpowiedź. Oczywiście infolinia DB
    zostanie przeze mnie op*, w końcu nie po to dzwoniłem do Niemiec i umawiałem
    się na wizytę w oddziale, aby wrócić z niczym!

    b) Chociaż DB pokrzyzował moje plany, na przeciwko znajdował się inny bank -
    Berliner Volksbank. Zostałem skierowany do pracownika posługującego się
    językiem angielskim. Godzinę zajeło nam składanie wniosku (przyznam, że
    znaczna część tego czasu została poświęcona na tłumaczenie zawiłych
    postanowień umowy, intepretowanie podwójnych i potrójnych przeczeń itd. -
    polski język prawniczy jest trudny, a co dopiero obcy!). Konto nazywa się
    Konto Kompakt Online i zarówno jego prowadzenie, jak i wykonywanie operacji
    przez internet jest GRATIS! Gratisowe sa także wpłaty i wypłaty, tylko
    składane przelewy w formie papierowej kosztują 1,53 Euro. Droższe jest także
    uznanie pieniędzy z zagranicy - 8 Euro do 2500 Euro. Oprocentowanie konta
    jest marne (dla nieduzych kwot 0,25%; Multibank w Polsce ma dla Euro 1.5%).
    Koniec końców, w poniedziałek konto będzie otwarte, jednak dane o numerze,
    pinie itd. zostaną przesłane do mnie pocztą. Pocztą chcieli przesłac też
    kartę i PIN, ale wydało mi sie to mało bezpieczne, więc zdecydowałem, że
    odbiorę nastepnym razem osobiście. O ile na koncie nie ma gotówki, to
    żadnych przelewów wykonać nie mozna, o tyle z kartą pewno dałoby sie coś
    zachachmęcić. Dziwi mnie taka niefrasobliwość.
    Będę dalej informował o wiesciach z Placu Boju.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 2. Data: 2003-01-27 10:04:23
    Temat: Re: Jak zakładałem konto w Niemczech
    Od: Piotr Jednorog <p...@w...de>

    BaLab schrieb:

> [...]
    > żadnych przelewów wykonać nie mozna, o tyle z kartą pewno dałoby sie coś
    > zachachmęcić. Dziwi mnie taka niefrasobliwość.

    To ladnie trafiles :)
    Szkoda ze w innych Volksbankach nie ma takich korzystnych warunkow
    http://www.voba-rhein-ruhr.de/angebote/girokonten-on
    line.html
    Ciekaw jestem czy te 5,10EUR za Bankcard jest za miesac czy rok ;)

    Piotr Jednorog

  • 3. Data: 2003-01-27 14:58:07
    Od: w...@p...onet.pl

    > Witam!
    > Obeciałem napisać, więc piszę.
    [...]

    Hej, to co piszesz jest bardzo ciekawe! Ja od jakiegos czasu juz glowkuje jak
    by tu dostac konto na paypalu, zeby moc szybko i bezpiecznie placic za aukcje
    na chyba najwiekszym na swiecie serwisie aukcyjnym czyli ebay. Z tego co wiem
    trzeba by miec Vise Classic (ale moze byc tez np. Electron taka jak ta z
    inteligo) ze stanow lub krajow Europy Zachodniej - Polskie karty nie sa dla
    nich dosc dobre...

    Czy ktos zna moze jakiekolwiek bank w strefie Euro, cos jak nasz mBank, z tanim
    kosztem utrzymania konta i niedroga karta do platnosci w necie? No i wlasnie
    bez zameldowania w tym kraju

    --
    w.

  • 4. Data: 2003-01-28 07:46:38
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    tanim
    > kosztem utrzymania konta i niedroga karta do platnosci w necie? No i

    Obawiam się, że bez zameldowania i stałych wpływów to może być problem, bo
    jaki bank zaryzykuje, że po prostu ktoś wyciągnie pieniądze i zniknie. Gdzie
    go bedą szukać?

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 5. Data: 2003-02-02 10:59:50
    Od: Dentarg <d...@i...com>

    On 27 Jan 2003 15:58:07 +0100, w...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    >inteligo) ze stanow lub krajow Europy Zachodniej - Polskie karty nie sa dla
    No nie wiem, mi na Paypalu dzialala karta inteligo (ale tylko 2
    transakcje i potem przestala sie wogole autoryzowac na zachodnich
    stronach) i ekarta mBanku (na pewno wiecej niz 10 transakcji).

    >Czy ktos zna moze jakiekolwiek bank w strefie Euro, cos jak nasz mBank, z tanim
    >kosztem utrzymania konta i niedroga karta do platnosci w necie? No i wlasnie
    >bez zameldowania w tym kraju
    Problemem chyba nie jest sama karta, bo polskie sie autoryzuja.
    Pamietam ze pojawil sie jakis czas temu formularz na Paypal w ktorym
    trzeba bylo wykazac ze jest sie zameldowanym w jednym z krajow, ktore
    obsluguje Paypal, a konto i bank moga byc z zupelnie innego kraju.
    Przynajmniej taka informacje wyciagnalem kiedys z helpdesku Paypala
    (moze mam to gdzies w archiwum). Chcieli tez rachunek za komorke lub
    telefon stacjonarny w jednym z krajow ktore obsluguja. Dla nich to sa
    dowody ze sie tam mieszka.
    Ostatnio napisalem ze 2 maile do eBaya i ze 2 do Paypala. Ebay wykazal
    zainteresowanie, ale posty ktore dostalem od nich to byly bardziej
    grzecznosciowe odpowiedzi do zawiedzionego decyzja o zamknieciu
    Billpointa klienta, niz cos wyjasniajace ;((.

    Kiedys nawet zastanawialem sie nad spreprawaniem jakiegos ID i
    rachunku za telefon i przeslania go do Paypala, bo zweryfikowac by
    tego nie mogli w zaden sposob, a wymagali ksera, wiec wyrazne mogloby
    do konca nie byc ;)).
    A to ze karta nie musi byc z kraju ktory oni obsluguja, dowodzi fakt
    ze w formularzy odzielnie mozna bylo wypelniac Billing Address i adres
    zameldowania.
    Tak czy siak, i tak wolalbym zeby Paypal oficjalnie obslugiwal Polske,
    bo teraz musze uzywac Bidpaya i kosza mnie jak za zboze za te swoje
    uslugi (choc podobno sa duzo bardziej wiarygodni niz Paypal).
    Fajnie byloby jakby ruszyl PayU po angielsku i eBay sie nim
    zainteresowal :))

    pzdr,
    Dentarg

    --
    Moje CV online - http://dentarg.it64.com
    UIN: 15071179 | GG: 504206

  • 6. Data: 2003-02-03 01:32:47
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    BaLab <b...@p...com> wrote:
> [...]
    > uznanie pieniędzy z zagranicy - 8 Euro do 2500 Euro. Oprocentowanie konta

    Nie napisales ile kosztuje wyplata z karty za granica i jaki jest URL
    tego banku. Wiem ze jest Google, ale "Berliner Volksbank" to taka dosc
    malo jednoznaczna nazwa.

    --
    Miernik ____________________________________________________
    ___ ICQ: 4004001 ___/___ tel.: +48608233394 ___/ mailto:m...@c...pl

  • 7. Data: 2003-02-03 09:05:51
    Od: "Piotr Jednorog" <p...@w...de>

    "Miernik" <m...@c...pl> schrieb im Newsbeitrag

    > Nie napisales ile kosztuje wyplata z karty za granica i jaki jest URL
    > tego banku. Wiem ze jest Google, ale "Berliner Volksbank" to taka dosc
    > malo jednoznaczna nazwa.

    http://www.berliner-volksbank.de/ :)))

    Piotr Jednorog

  • 8. Data: 2003-02-03 10:05:52
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Miernik" <m...@c...pl> napisał w wiadomości
    > [.. cut ..]
    >
    > Nie napisales ile kosztuje wyplata z karty za granica

    Wypłata w bankomatach Berliner Volksbanku ma być gratis. Jeśli dobrze
    zrozumiałem pracownika banku, to typowych kart debetowych / obciążeniowych
    nie wydają nierezydentom. IMHO tudno się dziwić.

    > i jaki jest URL
    > tego banku. Wiem ze jest Google, ale "Berliner Volksbank" to taka dosc
    > malo jednoznaczna nazwa.

    Sorry. Kolega już podał.

    Pozdrawiam,
    BaLab