  • 1. Data: 2003-01-26 17:51:23
    Temat: Plan inwestycji - prosze o komentarz
    Od: "Inwestor" <j...@p...onet.pl>

    Witam,

    Mam wolne 100 000. Mam zamiar kupic mieszkanie za 100 000 zł

    1.Wymyslilem tak: te moje 100 000 zainwestuje w fundusz np. SEB2, lub inny
    (nie akcji) na okres 5 lat.
    Wezme kredyt na cala kwote 100 000 tez na 5 lat wiec przy stopie 7% kredytu
    bede placil 1980 zł raty przez 60 miesiecy.
    Łacznie odsetek wychodzi 18807 zł (wiec efektywnie 18,8% przez te 5 lat)
    lub

    2. wydam moje 100 000 od razu i bede szczesliwym posiadaczem mieszkanka a
    miesiecznie z pracy bede dawal te same 1980 zł na rachunek (np. EMAX lub
    bede kupowal za kazde 1980 zł iles jedn.uczesrtnictwa funduszu
    inwestycyjnego).

    Któe roziwazanie wybrac?

    Czy przeznaczenie 1980 zł na fundusze inw. miesiecznie da mi wiecej niz
    18807 zł po 5 latach ??

    Prosze o rade bo mam prawdziwy dylemat
    Inwestor

  • 2. Data: 2003-01-26 18:06:14
    Temat: Re: Plan inwestycji - prosze o komentarz
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Inwestor wrote:
    > Prosze o rade bo mam prawdziwy dylemat
    > Inwestor

    Uzywasz takiego nicka, a zadajesz takie pytania? :)

    Nieruchomosci to calkiem calkiem interes, ale w twoim przypadku... :)
    a) kredyty na 7% - nie zobacze nie uwierze - policz sobie dokladnie
    prowizje, maraze, inne oplaty - czy tyle wyjdzie
    b) undusze inwestycyjne dadza ci wyzsza stope zwrotu, ale nie licz ze
    wiecej niz ten kredyt hipoteczny - poczytaj ich ulotki reklamowe -
    osiagniety dotychczas wynik nie jest gwarancja przyszlego!!!
    Nie nabieraj sie na to, bo mozesz wtopic!

    A jesli juz sukasz rozwiazania - kup mieszkanie i daj go na wynajem.
    Bedziesz mial miesieczny dochod w postaci czynszu + mozesz wzaic
    kolejny kredyt pod hipoteke juz kupionego mieszkania - i kupic nowe -
    ktore tez bedzie splacane z czynszu ;)
    Po wejsciu Polski do UE - sprzedajesz ktores i inwestujesz w wieksze -
    czy cos w tym stylu... :)

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankow

  • 3. Data: 2003-01-26 18:13:35
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Inwestor" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Któe roziwazanie wybrac?

    Przeciez to zaden dylemat. Wystaczy pomyslec i policzyc ;).
    Wez pod uwage, ze za udzielenie kredytu bedziesz musial zaplacic prowizje.
    Twoja inwestycja w fundusz bedzie co miesiac topniala [splata raty], co
    miesiac od wyplaconych z funduszu srodkow bedziesz musial zaplacic belkowe.
    Jesli to nie bedzie fundusz o wysokim stopniu ryzyka, bedzie przynosil
    mniejsze zyski niz koszt kredytu. Jak jestes pewien, ze podolasz splacie
    kredytu i masz w sobie troche hazardzisty wybierz inwestycje o podwyzszonym
    stopniu ryzyka i wez kredyt. Moze cos na tym wygrasz :). Inaczej kupuj
    mieszkanie za to co masz. Bedziesz spal lepiej nie myslac o tym ze rano
    mozesz uslyszec w radio informacje o dewaluacji PLN ;)

    Maciej

  • 4. Data: 2003-01-26 18:24:07
    Od: "Inwestor" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > Twoja inwestycja w fundusz bedzie co miesiac topniala [splata raty], co
    > miesiac od wyplaconych z funduszu srodkow bedziesz musial zaplacic

    Wlasnie w tym rzecz ze pieniadze te 100 000 wlozone w fundusz nie beda
    topniały (spłata kredytu z innych zrodel)

    A jak liczony jest podatek od wypłat z funduszu ??

    Inwestor

  • 5. Data: 2003-01-26 20:01:31
    Temat: Odp: Plan inwestycji - prosze o komentarz
    Od: "Krzysztof Ozimek" <o...@1...pl>

    A nie myslales o czyms takim (pod warunkiem, ze masz dostateczna zdolnosc kr
    edytowa):

    Za 100.000 kupujesz 5mieszkan po 100.000 (20% masz na 80% bierzesz kredyt, c
    zyli standardowo). W 1 mieszkasz a 4 wynajmujesz. Jesli wziales kredyt w wal
    ucie (mozesz zejsc znacznie ponizej 7%) to wplywy z tytulu czynszu zrownowaz
    raty kredytu (mniej wiecej).

    Plusy:
    - co prawda inwestycja nie daje przyplywu gotowki, ale co miesiac stajesz si
    e wlascicielem czastki mieszkania, ktore zawsze mozesz splacic i sprzedac,
    - wartosc mieszkan ma rosnac wraz z wejsciem do UE, czy bedzie to jakis wiek
    szy boom smiem watpic, ale kto wie (w Anglii ceny mieszkan od lat sa na szcz
    ytach a tylko w 2002r wzrosly o >10% !!!),

    Minusy:
    - trzeba sie bawic w wynajem co nie jest ani proste ani przyjemne...

    pzdr.

    PS. Co o tym myslicie? Napisalem tego posta bo mi samemu chodzi po glowie co
    s w tym rodzaju...

    PS2. A jesli komus za malo dzwigni finansowej to niech kredyt wezmie w Mult
    - raty trzeba wplacac raz na 2lata - dodatkowa gotowka jesli mamy dostepna
    inwestycje o stopie zwrotu lepszej niz koszt kredytu...

  • 6. Data: 2003-01-26 20:51:27
    Od: "Kasia" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Ozimek" <o...@1...pl> napisał w wiadomości
    > A nie myslales o czyms takim (pod warunkiem, ze masz dostateczna zdolnosc
    kr
    > edytowa):

    Otóż to - zdolność kredytowa .... Ponieważ dyskusja toczy się pomiędzy
    panami to pomijając kwestię fiannsową zapytam czy macie uregulowany
    stosununek do służby wojskowej ??? Bo jeśli nie tak do końca - to macie
    śmiałe plany kredytowe ...

    > Minusy:
    > - trzeba sie bawic w wynajem co nie jest ani proste ani przyjemne...

    Potwierdzam - jak masz forsę kup sobie super apartament plus małe mieszkanko
    na wynajem - ale tylko jedno i poużeraj się deko z lokatorami ... Pakować
    się od razu w 4 mieszkanka na wynajem - to samobójstwo - coś o tym wiem ...
    Poza tym ceny wynajmu polecą w dół w momencie gdy kredyty stanieją ... Już
    spadły - a to inwestycja długookresowa, więc należy też to brać pod uwagę

    p.s. Pozdrawiam wszystkich grupowiczów po długim okresie nie bytności !!
    Kasia Skalska
    Miło Was znowu podczytywać :-)))

  • 7. Data: 2003-01-29 20:15:56
    Od: c...@p...onet.pl

> [...]
    > miesiecznie z pracy bede dawal te same 1980 zł na rachunek (np. EMAX lub
    > bede kupowal za kazde 1980 zł iles jedn.uczesrtnictwa funduszu

    Witay:)
    Zajmuje się zawodowo zarządzaniem ryzykiem i w moim przeświadczeniu wariant
    kupno mieszkania a potem wpłata na inwestycje z pensji jest najmądrzejsza i są
    fundusze z gwarancjami...a nie myśl o braniu lokatora , przepisy są po Twojej
    stronie ,ale z ich egzekucją to tragedia ( myślę o niepłacących najemcach )...
    Jeżeli zechcesz się spotkać podaj mi miejscowość gdzie mieszkasz ( jeżdżę
    trochę po kraju służbowo to i możemy się umówić )
    Z poważaniem
    Wojtalewicz Krzysztof

  • 8. Data: 2003-01-29 20:39:36
    Od: c...@p...onet.pl

> [...]
    > miesiecznie z pracy bede dawal te same 1980 zł na rachunek (np. EMAX lub
    > bede kupowal za kazde 1980 zł iles jedn.uczesrtnictwa funduszu

    Zapraszam na zawodowego priva
    Wojtalewicz Krzysztof