    From: Dentarg <d...@i...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Jak zakładałem konto w Niemczech
    Date: Sun, 02 Feb 2003 11:59:50 +0100

    On 27 Jan 2003 15:58:07 +0100, w...@p...onet.pl wrote:

    >[...]
    >

    >Hej, to co piszesz jest bardzo ciekawe! Ja od jakiegos czasu juz glowkuje jak
    >by tu dostac konto na paypalu, zeby moc szybko i bezpiecznie placic za aukcje
    >na chyba najwiekszym na swiecie serwisie aukcyjnym czyli ebay. Z tego co wiem
    >trzeba by miec Vise Classic (ale moze byc tez np. Electron taka jak ta z
    >inteligo) ze stanow lub krajow Europy Zachodniej - Polskie karty nie sa dla
    >nich dosc dobre...
    No nie wiem, mi na Paypalu dzialala karta inteligo (ale tylko 2
    transakcje i potem przestala sie wogole autoryzowac na zachodnich
    stronach) i ekarta mBanku (na pewno wiecej niz 10 transakcji).

    >Czy ktos zna moze jakiekolwiek bank w strefie Euro, cos jak nasz mBank, z tanim
    >kosztem utrzymania konta i niedroga karta do platnosci w necie? No i wlasnie
    >bez zameldowania w tym kraju
    Problemem chyba nie jest sama karta, bo polskie sie autoryzuja.
    Pamietam ze pojawil sie jakis czas temu formularz na Paypal w ktorym
    trzeba bylo wykazac ze jest sie zameldowanym w jednym z krajow, ktore
    obsluguje Paypal, a konto i bank moga byc z zupelnie innego kraju.
    Przynajmniej taka informacje wyciagnalem kiedys z helpdesku Paypala
    (moze mam to gdzies w archiwum). Chcieli tez rachunek za komorke lub
    telefon stacjonarny w jednym z krajow ktore obsluguja. Dla nich to sa
    dowody ze sie tam mieszka.
    Ostatnio napisalem ze 2 maile do eBaya i ze 2 do Paypala. Ebay wykazal
    zainteresowanie, ale posty ktore dostalem od nich to byly bardziej
    grzecznosciowe odpowiedzi do zawiedzionego decyzja o zamknieciu
    Billpointa klienta, niz cos wyjasniajace ;((.

    Kiedys nawet zastanawialem sie nad spreprawaniem jakiegos ID i
    rachunku za telefon i przeslania go do Paypala, bo zweryfikowac by
    tego nie mogli w zaden sposob, a wymagali ksera, wiec wyrazne mogloby
    do konca nie byc ;)).
    A to ze karta nie musi byc z kraju ktory oni obsluguja, dowodzi fakt
    ze w formularzy odzielnie mozna bylo wypelniac Billing Address i adres
    zameldowania.
    Tak czy siak, i tak wolalbym zeby Paypal oficjalnie obslugiwal Polske,
    bo teraz musze uzywac Bidpaya i kosza mnie jak za zboze za te swoje
    uslugi (choc podobno sa duzo bardziej wiarygodni niz Paypal).
    Fajnie byloby jakby ruszyl PayU po angielsku i eBay sie nim
    zainteresowal :))

    pzdr,
    Dentarg

    --