  • 41. Data: 2018-03-02 21:01:41
    Temat: Re: Jak to jest z tymi przelewami
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 02 Mar 2018 20:05:18 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Nigdzie. NBP przelewa 10 mln z jego konta na konta banków, które są "na
    > plusie".

    Bank prowadzacy (NBP) konto przelewa z konta klienta (banku
    komercyjnego) pieniadze z wlasnej inicjatywy, bez dyspozycji klienta ?
    Moze sie czepiam, ale troche mi sie to kloci z pojeciem przelewu i
    banku. No dobra, moj sobie pobiera sam na splate karty czy kredytu ...

    > Banki, które są na minusie.

    A przelewa B 5mln, A przelewa C powiedzmy 4 mln, A przelewa D 1mln,
    A, B, C sa wyzerowane, ale D nie, wiec
    E przelewa D 3 mln, E przelewa F,
    G przelewa F, G przelewa H ...

    oczywiscie mozna, niewiele tych przelewow, ale lista ciagle rozna,
    kwoty z sufitu, podstawy brak (bo czemy niby A jest winny C 4 mln)
    ... nie lepiej powolac jeden wspolny rachunek - jedne banki tam wplaca
    nalezna kwote roznicy, inne otrzymaja.
    Rachunek sie zatytuluje "rozliczenia (z) KIR" i wszystko bedzie
    proste.

    J.

  • 42. Data: 2018-03-02 21:19:19
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2018-03-02 o 09:47, J.F. pisze:

    > A owszem, gdzies tam czytalem, ze mikrosekundy graja role.

    W specyfikacjach sprzętu sieciowego przeznaczonego do pracy
    w środowiskach na których prowadzi się transakcje, opóźnienia
    podaje się w nanosekundach :)

    Ponieważ w wątku ktoś napisał "w epoce światłowodów", to jeszcze
    taka ciekawostka o łączach używanych w świecie finansów, wbrew
    pozorom światłowody nie są najszybsze:

    https://arstechnica.com/information-technology/2016/
    11/private-microwave-networks-financial-hft/

  • 43. Data: 2018-03-03 02:58:57
    Od: z <...@...pl>

    > A Ty to niby co? Pracujesz na szybszych komputerach i nie zacząłeś jeszcze
    > świadczyć usług informatycznych za darmo? Żałosne :P

    Moja praca jest o wiele wiele wydajniejsza i szybsza dzięki nowym
    maszynom. Klienci mają szybciej i taniej niż 10 lat temu.

    Dziwne NIE? :-)

  • 44. Data: 2018-03-03 03:03:52
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 1...@4...net

    > Ciekaw jestem - jakby tak powyzsze zlecic terminowo na jutro,

    Terminowo zlecałem z Optimy w Polskę via konto w Paribasie.
    Bezproblemowo. Konto w Paribasie warto otworzyć, albowiem:

    - z Optimy nie można lać w dowolne miejsce, ale można niemal
    bezzwłocznie lać do Paribasu, także z odroczeniem

    - za przelewy telefoniczną aplikacją Paribas płaci
    (do 300 pln rocznie)

    - za założenie konta w Paribasie można zgarnąć wisienki
    (ja nie otrzymałem, ale pośrednikiem nie była Agora)

    - Paribas rozstrzygnął konflikt tabletowy na korzyść
    swych klientów

    W Paribasie zapytałem o opłaty związane z kartami...
    Paribas odparł, że i owszem, ;) opłaty są, ale wymienił
    sytuacje, które (IMO) mnie nie dotyczą...

    Na razie Paribas, obok Inteligo, Millennium i Citi, to
    banki rozsądnie pracujące i szanujące swych klientów.

    Może kiedyś pokuszę się o zestawienie moich ocen. :)

    -=-

    BTW -- Getin informuje o ,,nowościach środkowych'',
    ale chyba tylko na początku. Mille (od niedawna)
    informuje o oprocentowaniu Profitu i (od dawna)
    przypomina o nadchodzącym/zbliżającym_się kresie lokaty...

    IMO bank, aby być bankiem, nie może kraść pieniędzy z konta swego klienta. :)
    Niestety BZWBKKBSg jest zbyt mocno związany z osobą obecnego premiera rządu RP.

    Niedawno ów premier wcielił się nawet w postać sędziego lub wróżbity -- wróżył
    albowiem, jakie będą wyroki sądowe RP oparte o kontrowersyjną ustawę dotyczącą IPN.

    BTW IPN... Ostatnio w Polsce przybywa pomników Lecha Kaczyńskiego,
    czyli Pamięć Narodowa funkcjonuje... Dlaczego więc pomniki dotyczące
    Bitwy Warszawskiej (ponoć niesamowicie ważnej w dziejach całego świata)
    są w Polsce aż tak mocno zaniedbane?...

    Co do obłędu premiera Morawieckiego -- nie tylko on jeden kroczy dumnie tą drogą. :)
    Znam Polaków twierdzących, iż holokaust żydów przygotowali i wcielili w życie
    (wyposażaniem/sfinansowaniem AHitlera) amerykańscy żydzi, aby... nie tracić
    forsy na wzbogacanie europejskiej (głównie polskiej) biedoty żydowskiej...

    Cieszę się tym, że ludzie obdarzeni autorytetem użyli oficjalnie określeń takich
    jakich ja używam w takich sytuacjach -- 'obłęd'...

    Mnie ludzie ,,światli'' wykładali (oczywiście -- merytorycznie, naukowo i
    profesjonalnie)
    holokaust europejskich żydów jako efekt świadomych działań amerykańskich żydów...

    (rzekomo amerykańscy żydzi wstydzili się swych biednych krewnych
    z Europy -- i albo musieli wesprzeć finansowo biednych krewnych,
    albo pozabijać tychże krewnych, aby nie ,,świecić oczami''...)

    Ja takie nauki określałem od dawna właśnie jako -- obłędne...
    Zachowanie BZWBKKBSg -- także...
    Jaki pan, taki jego kram...

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,
    _.. \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    ..;\|/.......................................

  • 45. Data: 2018-03-03 08:13:22
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    W dniu 2018-02-27 o 21:05, z pisze:
    > Jak to jest że w dobie blockchain, przelewów błyskawicznych, płatności
    > PayU istnieje coś takiego jak przelew zwykły i którego drogę liczy się
    > dniami.
    > Czy to trochę nie wstyd? Jakie są faktyczne przeszkody techniczne/prawne
    > bo wiadomo że mentalno-finansową jest zarobek banku który obraca darmową
    > kasą i na niej zarabia.

    Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze :-)
    W regulaminie Express Elixir Systemowy Limit Transakcji czyli limit
    definiujący maksymalną kwotę pojedynczego zlecenia wynosi 100.000 zł.
    Bank może ustalić ten limit na mniejszy.
    Bank bez problemu może całodobowo rozliczać transakcje na drobne kwoty
    bo ma na to pieniądze na koncie wewnętrznym (minimum 500.000 zł).
    Ale jak o drugiej w nocy ktoś zleciłby przelew 200 mln zł to może kasy
    zabraknąć na koncie wewnętrznym w Express Elixir. A to jest sprzeczne z
    regulaminem i KIR mógłby wyłączyć taki bank z Express Elixir.

    Bogdan B.

    ---
    Avast.

  • 46. Data: 2018-03-03 12:02:57
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-03-03, z <...@...pl> wrote:

    [...]

    > Moja praca jest o wiele wiele wydajniejsza i szybsza dzięki nowym
    > maszynom.

    Nie. Niespecjalnie. Na pracę programistów wpływa przede wszystkim rozwój
    oprogramowania
    wysokopoziomowego _który to_ jest efektem udostępnienia coraz większej mocy.

    Ale dajmy na to fakt czy piszesz w PHP4 na Penium II, czy w PHP7 na Core i7
    jest kosmicznie pomijalny, bo zarówno wspomniany Pentium II jak i Core i7
    są od Ciebie tak drastycznie szybsze, że to Ty jesteś elementem spowalniającym.
    Wpływ na pracę programistów ma rozwój przede wszystkim języka i narzędzi,
    a nie hardware.

    Bo bez narzędzi nadal pisałbyś niskopoziomowo w tempie znanym z lat 80-tych.

    > Klienci mają szybciej i taniej niż 10 lat temu.

    Ależ w bankach też masz o wiele więcej niż miałeś te 10-20 lat temu
    (płatności zbliżeniowe, rozwinięta bankowość internetowa, powiadomienia,
    dostęp przez smartfon itp). Włącznie z szybkimi przelewami które kosztują
    często mniej niż kiedyś przelewy tradycyjne (co skwapliwie pomijasz).

    > Dziwne NIE? :-)

    Nie odpowiedziałeś na pytanie. To robisz za darmo, czy nie?
    Bo Twoim postulatem jest, że wraz z rozwojem bankowości coś Ci się
    należy za darmo. No więc?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 47. Data: 2018-03-03 12:04:15
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-03-03, Bogdan B. <b...@w...pl> wrote:

> [...]
    > definiujący maksymalną kwotę pojedynczego zlecenia wynosi 100.000 zł.
    > Bank może ustalić ten limit na mniejszy.

    A SORBNET nie zadziała dla większych kwot?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 48. Data: 2018-03-03 15:27:10
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    > A SORBNET nie zadziała dla większych kwot?

    IMHO nie całą dobę jak Express Elixir.

    ---
    Avast.

  • 49. Data: 2018-03-03 16:40:59
    Od: z <...@...pl>

    > Nie. Niespecjalnie. Na pracę programistów wpływa przede wszystkim rozwój
    oprogramowania
    > wysokopoziomowego _który to_ jest efektem udostępnienia coraz większej mocy.

    Myślisz że komputerami pracują tylko programiści. :-)
    Pracuję w detepie. Kiedyś gigowe pliki to był problem z obróbką i
    przesyłem. Dziś nie jest.

    Włącznie z szybkimi przelewami które kosztują
    > często mniej niż kiedyś przelewy tradycyjne (co skwapliwie pomijasz).

    Straszne i śmieszne jest że istnieją przelewy zwykłe które się wleką tak
    długo. WSTYD :-)

    > Nie odpowiedziałeś na pytanie. To robisz za darmo, czy nie?
    > Bo Twoim postulatem jest, że wraz z rozwojem bankowości coś Ci się
    > należy za darmo. No więc?

    Moi klienci mają więcej taniej szybciej z powodu postępu technicznego.
    Ja zarabiam porównywalnie do tego co kiedyś.

    U mnie jest postęp i XXI w. a w bankowości dupa zbita :-)

  • 50. Data: 2018-03-03 17:53:40
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-03-03, z <...@...pl> wrote:

    > Moi klienci mają więcej taniej szybciej z powodu postępu technicznego.

    I klienci banków też mają więcej, tajniej, szybciej z powodu postępu
    technicznego.

    > Ja zarabiam porównywalnie do tego co kiedyś.

    No ale robisz to za darmo? Bo tego się domagasz od innych.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com