  • 31. Data: 2018-03-02 08:14:30
    Temat: Re: Jak to jest z tymi przelewami
    Od: jureq <j...@n...no>

    Do tych wszystkich odpowiedzi, które dostałeś dodaj jeszcze jeden
    drobiazg. Gdzieś widziałem wyliczenia statystyczne, pokazujące że
    międzybankowe rozliczenia ciągłe wymagają utrzymywania większej kwoty
    depozytu w NBP niż rozliczenia sesyjne.

  • 32. Data: 2018-03-02 08:41:31
    Od: jureq <j...@n...no>

    W dniu Fri, 02 Mar 2018 05:49:31 +0100, użytkownik J.F. napisał:

    > Miedzy bankowcami obowiazuje chyba jakies zaufanie ?

    Nie.

    > A teraz jest jakos inaczej ?
    > Jest sesja, wychodzi z niej jakies saldo ... kiedy bank KIRowi wplaca?

    Nigdy. KIR jest tylko od liczenia. Kasa nigdy nie trafia na rachunek KIR.
    Rachunki rozliczeniowe banków prowadzi NBP.

  • 33. Data: 2018-03-02 09:39:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jureq" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >Nie.

    Hm, a jak sobie walutami na forexie handluja ... albo pozyczaja na
    Wiborze ...

    >Nigdy. KIR jest tylko od liczenia. Kasa nigdy nie trafia na rachunek
    >KIR.
    >Rachunki rozliczeniowe banków prowadzi NBP.

    Jesli Bank A wyslal w danej sesji przelewow na 110mln, a otrzymal na
    100mln,
    to gdzie ma wyslac 10mln ?

    Bank B wyslal na 80 mln, a otrzymal na 85mln ... kto mu wplaci 5mln ?

    Tak mi sie wydaje, ze taka idea KIR, i to KIR jest tu posrednikiem.

    Oczywiscie moglby KIR podsumowac przelewy miedzy bankami, i wyslac im
    dyspozycje zbiorcze - A jest winny B milion, C 2mln, E 3 mln, F 4mln,
    C jest winny B milion, E jest winny B 2mln itp ... ale po co wtedy
    KIR ?

    J.

  • 34. Data: 2018-03-02 09:47:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .pl...

    >Ty jakiś niedzisiejszy jesteś. Czas to pieniądz a pieniądz to czas.
    >Nie ogarniasz nowoczesnej spekulacyjnej gospodarki?
    >Mówimy o wymiernych wartościach
    >Booty na serwerch wykonując setki operacji na sekundę (mniej więcej
    >;-) )
    >A Ty bagatelizujesz godziny i dni?

    A owszem, gdzies tam czytalem, ze mikrosekundy graja role.
    Pojawia sie oferta na sprzedaz akcji czy walut, my je chcemy kupic,
    wysylamy ze kupujemy ... i dostajemy odpowiedz, ze nieaktualna, bo
    drugi bank mial szybszego bota i szybsze lacze :-)

    Ale ... nawet oni rozliczaja sie np raz na tydzien.
    Do spekulacji pieniadze nie sa potrzebne :-)

    >Podyskutuj z interpretacją przepisów przez US.
    >Albo lepiej niech spróbuje bank i wytłumaczy co się działo przez 3
    >dni z pieniędzmi klienta. ;-) Banknoty leżały w skarbcu i się kurzyły
    >Hłłehłehłe :-)

    A chocby i tak. Myslisz, ze bank zlapie klienta na kredyt w piatek o
    17:50 ?

    J.

  • 35. Data: 2018-03-02 09:50:22
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-03-02, z <...@...pl> wrote:

    [...]

    > Jak zapewne nie zauważyłeś mówimy nie o koszcie który sobie bank
    > wyimaginował tylko o możliwościach technicznych i polityce tychże
    > "instytucji zaufania publicznego"

    Bo jest to wystarczająco szybkie rozwiązanie w 99% przypadków.
    Pozostałe przypadki korzystają z Express Elixir, SORBNETu i też nie
    narzekają.

    > Dlaczego przelew natychmiastowy nie kosztuje 100 zł?

    A dlaczego bułka w sklepie nie kosztuje 200 zł?

    > Albo lepiej niech spróbuje bank i wytłumaczy co się działo przez 3 dni z
    > pieniędzmi klienta. ;-) Banknoty leżały w skarbcu i się kurzyły
    > Hłłehłehłe :-)

    Ale bank płaci podatek od zysku.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 36. Data: 2018-03-02 12:44:59
    Od: z <...@...pl>

    > Bo jest to wystarczająco szybkie rozwiązanie w 99% przypadków.
    > Pozostałe przypadki korzystają z Express Elixir, SORBNETu i też nie
    > narzekają.

    Jeśli miliony much... to nie znaczy że wszystkim i nie znaczy że to jest
    w porządku.
    Komputer pentium też w zupełności każdemu by wystarczył
    Żeby nei wspominać o 640 KB Ramu :-)

    > A dlaczego bułka w sklepie nie kosztuje 200 zł?

    Na bułkę w sklepie powiedzmy czeka się zmianę.

    Ale piekarz ustalił sobie że za normalną cenę przywiezie ją za 3 dni.

    I każe sobie dopłacić x zł za to że przywiezie ją po zmianie od razu
    upieczoną ;-)

  • 37. Data: 2018-03-02 14:22:23
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-03-02, z <...@...pl> wrote:

    > Jeśli miliony much... to nie znaczy że wszystkim i nie znaczy że to jest
    > w porządku.

    Ale nie znaczy też, że nie jest w porządku.
    Ty stawiasz tezę, ze nie jest, to weź to udowodnij, a nie "bo tak",
    "bo ludzie tracą okazje życia" i inne podobne teorie.

    > Komputer pentium też w zupełności każdemu by wystarczył
    > Żeby nei wspominać o 640 KB Ramu :-)

    Bez związku z tematem.
    Jakby potrzeba na "standardowe" szybkie przelewy była istotna, to by
    ktoś dostrzegł taką potrzebę i coś z tym zrobił, i tyle.

    > Ale piekarz ustalił sobie że za normalną cenę przywiezie ją za 3 dni.
    > I każe sobie dopłacić x zł za to że przywiezie ją po zmianie od razu
    > upieczoną ;-)

    No patrz, a dostawa w 2 dni kosztuje mniej niż dostawa w 1 dzień,
    a najmniej kosztuje dostawa osobista. I tylko Ciebie to szokuje.
    Tak samo przejazd ekspressem kosztuje więcej niż osobówką.

    I przecież dostępną usługę przelewów błyskawicznych masz.
    Z jakiej racji ktoś miałby Ci udostępniać taką usługę za darmo?
    Gdyż, bo, Ty tak chcesz?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 38. Data: 2018-03-02 15:55:00
    Od: z <...@...pl>

    > Ale nie znaczy też, że nie jest w porządku.
    > Ty stawiasz tezę, ze nie jest, to weź to udowodnij, a nie "bo tak",
    > "bo ludzie tracą okazje życia" i inne podobne teorie.

    Ja zwykły Kowalski informatyk z zawodu :-)
    Rachunek mi się tu nie zgadza a konkretnie krzywe wzrostu prędkości
    sprzętu i poziom linia bankowości.
    A jak wiadomo kto stoi w miejscu ten zostaje w tyle :-)

    > No patrz, a dostawa w 2 dni kosztuje mniej niż dostawa w 1 dzień,
    > a najmniej kosztuje dostawa osobista. I tylko Ciebie to szokuje.
    > Tak samo przejazd ekspressem kosztuje więcej niż osobówką.

    Tu jest jakieś uzasadnienie ekspresy jeżdżą szybciej i nie stają na
    wszystkich przystankach

    > I przecież dostępną usługę przelewów błyskawicznych masz.
    > Z jakiej racji ktoś miałby Ci udostępniać taką usługę za darmo?
    > Gdyż, bo, Ty tak chcesz?

    Dalej nie rozumiesz że maszyny na których pracują banki przyśpieszyły o
    kilkaset procent a system na to ani me ani be.

    A jak ktoś zauważy że można szybciej to mu kłodę pod nogi i opłatę
    Żałosne

  • 39. Data: 2018-03-02 16:04:15
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-03-02, z <...@...pl> wrote:

    [...]

    > Ja zwykły Kowalski informatyk z zawodu :-)
    > Rachunek mi się tu nie zgadza a konkretnie krzywe wzrostu prędkości
    > sprzętu i poziom linia bankowości.
    > A jak wiadomo kto stoi w miejscu ten zostaje w tyle :-)

    No dobrze. To jak zmieniło się koło przez ostatnie 2000 lat?
    Jakoś szczególnie bardzo? A może koło przestało być kołem, bo idea ma
    2000 lat? Jakieś olbrzymie postępy w zakresie kół zaobserwowałeś może?

    > Tu jest jakieś uzasadnienie ekspresy jeżdżą szybciej i nie stają na
    > wszystkich przystankach

    No i patrz, ekspresowe przelewy działają szybciej :P

    > Dalej nie rozumiesz że maszyny na których pracują banki przyśpieszyły o
    > kilkaset procent a system na to ani me ani be.

    Może i przyspieszyły, ale:
    a) kiedyś przelewy standardowe były płatne w standardzie (teraz w standardzie nie
    są)
    b) robimy więcej przelewów niż dajmy na to te 10 lat temu

    > A jak ktoś zauważy że można szybciej to mu kłodę pod nogi i opłatę

    Wiesz, my dopiero doszliśmy do etapu "darmowych przelewów", a Ty byś od
    razu chciał darmowe i szybkie. Pewnie i do tego z czasem dojdziemy.

    > Żałosne

    A Ty to niby co? Pracujesz na szybszych komputerach i nie zacząłeś jeszcze
    świadczyć usług informatycznych za darmo? Żałosne :P

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 40. Data: 2018-03-02 20:05:18
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Jesli Bank A wyslal w danej sesji przelewow na 110mln, a otrzymal na
    > 100mln,
    > to gdzie ma wyslac 10mln ?

    Nigdzie. NBP przelewa 10 mln z jego konta na konta banków, które są "na
    plusie".

    > Bank B wyslal na 80 mln, a otrzymal na 85mln ... kto mu wplaci 5mln ?

    Banki, które są na minusie.

> [...]
    > dyspozycje zbiorcze - A jest winny B milion, C 2mln, E 3 mln, F 4mln,
    > C jest winny B milion, E jest winny B 2mln itp ... ale po co wtedy

    KIR załatwia sprawy techniczne, nie jest bankiem.
    --
    Krzysztof Hałasa