  • 1. Data: 2008-04-04 12:12:54
    Temat: Jak to jest z bezpieczeństwem ?
    Od: "Xaveri" <X...@p...fm>

    Witam,
    Od niedawna jestem posiadaczem karty kredytowej.
    Słyszałem, że jeżeli ktoś mi ją zwędzi (ukradnie), to wystarczy, że ma samą
    kartę i już może dokonać np. zakupu w internecie na moje konto (wystarczy
    kod CCV, nie trzba pinu). Czy to prawda? Bo nie wiem czy wydrapać ten kod z
    karty (jestem w stanie go zapamiętać, w końcu to tylko 3 cyfry)... Skoro
    pamiętam cały numer rachunku to to tym bardziej jestem w stanie ;).

  • 2. Data: 2008-04-04 12:20:37
    Temat: Re: Jak to jest z bezpieczeństwem ?
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    Xaveri pisze:
> [...]
    > wydrapać ten kod z karty (jestem w stanie go zapamiętać, w końcu to
    > tylko 3 cyfry)... Skoro pamiętam cały numer rachunku to to tym bardziej

    Nie musi ci ukrasc wystarczy ze zapamieta numer karty i kod CVV oraz
    date waznosci. Oczywiscie pomysl z zamazanie kodu jest ok.

    --
    Portal edukacyjny - http://madre.inwestowanie.org.pl/

  • 3. Data: 2008-04-04 12:35:19
    Od: "Xaveri" <X...@p...fm>

    Użytkownik "Jan Strybyszewski" <g...@...pl> napisał w wiadomości

    > Nie musi ci ukrasc wystarczy ze zapamieta numer karty i kod CVV oraz date
    > waznosci. Oczywiscie pomysl z zamazanie kodu jest OK.

    Czyli jednak prawda. No to biorę pilniczeki jazda...
    Jeszcze jakiś cwany operator kamery zrobi sobie zbliżenie jak płacę kartą i
    to wykorzysta ;).

  • 4. Data: 2008-04-04 12:49:30
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    Xaveri pisze:

    > Czyli jednak prawda. No to biorę pilniczeki jazda...
    > Jeszcze jakiś cwany operator kamery zrobi sobie zbliżenie jak płacę
    > kartą i to wykorzysta ;).

    Jak masz w Citi to zareklamujesz i dostaniesz zwrot od reki
    a reszta to juz roznie. Ale bez przesady ja mam 6 lat karte i mi sie
    nei trafilo a w Citi mozesz zastrzec karte na transakcje do 48h przed
    zgloszeniem

    --
    Portal edukacyjny - http://madre.inwestowanie.org.pl/

  • 5. Data: 2008-04-04 13:18:25
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 04 Apr 2008 14:49:30 +0200, w <ft584o$spn$1@news.onet.pl>, Jan
    Strybyszewski <g...@...pl> napisał(-a):

    > nei trafilo a w Citi mozesz zastrzec karte na transakcje do 48h przed
    > zgloszeniem

    Jeżeli ktoś mu tylko podpatrzy numery na KK, to i 480h może nie wystarczyć.

  • 6. Data: 2008-04-04 16:09:31
    Od: "Mariusz" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jan Strybyszewski" <g...@...pl> napisał w wiadomości

    > Nie musi ci ukrasc wystarczy ze zapamieta numer karty i kod CVV oraz date
    > waznosci. Oczywiscie pomysl z zamazanie kodu jest ok.

    No to tak samo jest z debetowkami kilku bankow. Dziwne ze przy dobrych
    zabezpieczeniach kont bankowych, karty do tych kont nie sa zabezpieczone w
    ogole. Chyba to nie bylby wielki problem, by w przypadku proby sciagniecia
    kasy z konta przy transakcji online, nalezalo takowa potwierdzic dodatkowo
    smsem. Np. system przysyla mi esa z informacja o probie realizacji
    transakcji, ja odpowiadajac na niego dokonuje weryfikacji.

    Mariusz

  • 7. Data: 2008-04-04 20:24:32
    Od: "tompod@" <t...@g...com>

    On 4 Kwi, 14:12, "Xaveri" <X...@p...fm> wrote:
> [...]
    > karty (jestem w stanie go zapamiętać, w końcu to tylko 3 cyfry)... Skoro
    > pamiętam cały numer rachunku to to tym bardziej jestem w stanie ;).

    Zgadza, wystarczy numer karty oraz data ważności by w niektórych
    (większości?) sklepach internetowych zrobić zakupy na Twój koszt.
    Typowe rady bankowców:
    - pilnuj karty
    - uważaj na paragony w sklepach - czasami jest na nich pełny nr karty,
    paragony zawsze zabieraj ze sobą
    - wykup ubezpieczenie karty od nieuprawnionych transakcji
    - regularnie sprawdzaj wyciągi i włącz powiadamianie email/sms/telefon
    o operacjach kartowych (w zależności od banku)

    Gdy jednak przytrafił Ci sie fraud zawsze pozostaje reklamacja.
    pzdr

  • 8. Data: 2008-04-07 08:12:34
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Fri, 4 Apr 2008 14:35:19 +0200, "Xaveri" <X...@p...fm> wrote:

    >Czyli jednak prawda. No to biorę pilniczeki jazda...
    >Jeszcze jakiś cwany operator kamery zrobi sobie zbliżenie jak płacę kartą i
    >to wykorzysta ;).

    Przede wszystkim - wiele punktów nei weryfikuje kodu CVV, a do tego
    dane karty ma każdy sprzedawca.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 9. Data: 2008-04-07 08:14:02
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Fri, 4 Apr 2008 13:24:32 -0700 (PDT), "tompod@" <t...@g...com>
    wrote:

    >Zgadza, wystarczy numer karty oraz data ważności by w niektórych
    >(większości?) sklepach internetowych zrobić zakupy na Twój koszt.

    Na koszt sprzedawcy, nie na mój.

    >- pilnuj karty
    >- uważaj na paragony w sklepach - czasami jest na nich pełny nr karty,
    >paragony zawsze zabieraj ze sobą

    ROTFL. A wiesz, że na kopii dla sprzedawcy jest zawsze ten numer?

    >- wykup ubezpieczenie karty od nieuprawnionych transakcji
    Po co?

    >- regularnie sprawdzaj wyciągi i włącz powiadamianie email/sms/telefon
    >o operacjach kartowych (w zależności od banku)
    >
    >Gdy jednak przytrafił Ci sie fraud zawsze pozostaje reklamacja.

    I wtedy od razu widać, czy kartę wydał bank, czy "bank".
    --
    ___________/ GG: 3524356