    From: "tompod@" <t...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Jak to jest z bezpieczeństwem ?
    Date: Fri, 4 Apr 2008 13:24:32 -0700 (PDT)

    On 4 Kwi, 14:12, "Xaveri" <X...@p...fm> wrote:
    > Witam,
    > Od niedawna jestem posiadaczem karty kredytowej.
    > Słyszałem, że jeżeli ktoś mi ją zwędzi (ukradnie), to wystarczy, że ma samą
    > kartę i już może dokonać np. zakupu w internecie na moje konto (wystarczy
    > kod CCV, nie trzba pinu). Czy to prawda? Bo nie wiem czy wydrapać ten kod z
    > karty (jestem w stanie go zapamiętać, w końcu to tylko 3 cyfry)... Skoro
    > pamiętam cały numer rachunku to to tym bardziej jestem w stanie ;).

    Zgadza, wystarczy numer karty oraz data ważności by w niektórych
    (większości?) sklepach internetowych zrobić zakupy na Twój koszt.
    Typowe rady bankowców:
    - pilnuj karty
    - uważaj na paragony w sklepach - czasami jest na nich pełny nr karty,
    paragony zawsze zabieraj ze sobą
    - wykup ubezpieczenie karty od nieuprawnionych transakcji
    - regularnie sprawdzaj wyciągi i włącz powiadamianie email/sms/telefon
    o operacjach kartowych (w zależności od banku)

    Gdy jednak przytrafił Ci sie fraud zawsze pozostaje reklamacja.
    pzdr