  • 21. Data: 2002-03-27 15:35:37
    Temat: Re: Jak oni liczą??
    Od: "jo44" <j...@f...onet.pl>

    Użytkownik "MK" napisał w wiadomości ...

    > Jesli nikt nie ma uwag to wprowadze odpowiednie zmiany do skryptu w FAQ :)

    Wprowadź to także do książek, z których uczy się AMRA. ;-)))

  • 22. Data: 2002-03-27 15:36:27
    Od: "RURB" <r...@s...cz>

    > Panowie, prosze sie nie klocic ;). Proponuje uznanie jako oficjalnego
    wzoru
    > pbb zluzacego do obliczania oprocentowania efektywnego z uwzglednieniem
    > 'belkowego' tego co ponizej ;)
    >
    > OE = (1+ON*0,8/LK)^LK-1
    >
    > OE -> oprocentowanie efektywne [1% = 0,01 ;)]
    > ON -> oprocentowanie nominalne [1% = 0,01 ;)]
    > LK -> liczba kapitalizacji [1 = 1 ;)]

    Ja bym poczekał na wykrystalizowanie się stanowiska co do zaokrąglania, poza
    tym OK.
    Robert

  • 23. Data: 2002-03-27 15:44:43
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "MK" <
    > Hm, a moze warto pomyslec nad jakims grupowym narzedziem do podstawowych
    > obliczen finansowych... cos opartego np. na javie, albo kontrolke
    active-x?

    ja tam w excelu sprawdzam obliczenia Fortisa -
    i czasem nie na darmo ;-))
    *** blad ***

  • 24. Data: 2002-03-27 15:48:55
    Od: "jo44" <j...@f...onet.pl>

    Użytkownik "blad" napisał w wiadomości ...

    > ja tam w excelu sprawdzam obliczenia Fortisa -
    > i czasem nie na darmo ;-))

    W czwartym Excelu był jakiś błąd rachunkowy. Czy MSoft
    już to usunął??

    ;-))

  • 25. Data: 2002-03-27 16:02:19
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "jo44"

    > W czwartym Excelu był jakiś błąd rachunkowy. Czy MSoft
    > już to usunął??

    byl kiedys blad zwiazany z procesorem pentium ale nie wykluczone,
    ze excel tez ma bledy.
    nie o nich jednak nie wiem
    *** blad ***

  • 26. Data: 2002-03-27 17:03:40
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > blad moze byc ok. 1 grosza na jednej kapitalizacji, bo 80% odsetek
    > dokladnych to nie to samo co 80% odsetek zaokraglonych do pelnego grosza,
    > tak banki robią

    Przyszlo mi jeszcze cos innego do glowy. Jak wyglada pobieranie podatku w
    przypadku lokat odnawialnych ktotszych niz 1 m-c? Na przyklad tygodniowych.
    Banki odliczaja podatek przy kazdej wyplacie, w tym przypadku co 7 dni, czy
    moze raz na koniec miesiaca?
    Jezeli chodzi o lakaty to wydaje sie byc logiczne pobieranie podatku po
    kazdej kapitalizacji, ale np. w przypadku funduszu inwestycyjnego nie jest
    juz to tak proste. Tu chyba podatek jest pobierany po umozeniu jednostek, a
    nie przy kapitalizacji...

    Maciej

  • 27. Data: 2002-03-27 17:07:51
    Od: Jarosław Lech <j...@a...net.pl>

    Użytkownik "jo44" <j...@f...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Przyznaje, jestes niezawodny jesli chodzi o mBank.
    > Albo czegos nie zrozumiales, albo udajesz, ze nie wiesz
    > o co chodzi. A wiec jeszcze raz: nie mozna stosowac
    > wzoru, ktory byl dobry bez podatku, do sytuacji z podatkiem.

    No. I powywieszaj na drzewach wszystkich pracodawców, tórzy podają informację o
    płacy brutto, a wypłacają netto. Oni też szachrują - dokładnie na tej samej
    zasadzie, jak mBank.

    --
    Lejak
    j...@p...onet.pl

  • 28. Data: 2002-03-27 17:14:51
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "MK"

    > Przyszlo mi jeszcze cos innego do glowy. Jak wyglada pobieranie podatku w
    > przypadku lokat odnawialnych ktotszych niz 1 m-c? Na przyklad
    tygodniowych.

    Fortis ma lokaty overnight i odsetki kapitalizuja w kazdy dzien roboczy
    i za kazdym razem robią to netto - wyliczone w arkuszu odsetki dokladne
    zaokraglają do groszy, obliczają podatek 20%, odejmują go od zaokraglonych
    odsetek i księgują to co zostało.

    Zaczekajmy jeszcze co bedzie jak MF zajmie jakies stanwisko w sprawie
    podstawy opodatkowania (zaokraglen do zl). Jesli tak jednak bedzie trzeba
    zaokraglac to banki powinny uruchomic lokaty overnight, ktorych wysokosc
    dobierana jest automatycznie do wysokosci stopy procentowej.
    Zamiast automatycznie tworzyc jedna lokate z calej kwoty, mozna tworzyc
    kilka (tyle ile trzeba), tak by kazda lokata miala odsetki w wysokosci <
    0,50 zl z czego podatek bedzie zero.
    *** blad ***

  • 29. Data: 2002-03-27 17:34:36
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Jarosław Lech"
    > No. I powywieszaj na drzewach wszystkich pracodawców, tórzy podają
    >informację o płacy brutto, a wypłacają netto. Oni też szachrują -
    dokładnie na tej >samej zasadzie, jak mBank.

    ale za to sprzedawcy telefonow podaja ci cene netto tak jak lubisz,
    a ze biora brutto to inna sprawa ;-))

    Co do tematu - banki z przyzwyczajenia tak podaja, ale jak im ktos udowodni
    ze robia blad to zmienią, a na razie nikt się nie chce wychylić jako
    pierwszy, bo klienci zobaczą niższą stopę "efektywną" i uciekną do
    konkurencji
    *** blad ***

  • 30. Data: 2002-03-28 07:58:06
    Od: "RURB" <r...@s...cz>

    > PS. Czy w FAQ powinny znalezc sie skrypty do dokonywania innych obliczen?

    Coraz więcej banków stosuje progi dla oprocentowania. Może by to uwzględnić
    w dodatkowym skrypcie? Chociaż, czy ja wiem... jak ktoś zechce to sam
    policzy, a jak jest "blondynem" to i tak nie zrozumie... Nie wiem?
    Robert