eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiJak obliczyć raty + odsetki przy wcześniejszej spłacie kredytu › Re: Jak obliczyć raty + odsetki przy wcześniejszej spłacie kredytu
    From: t...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Jak obliczyć raty + odsetki przy wcześniejszej spłacie kredytu
    Date: 27 Feb 2003 12:39:46 +0100

    > Witam,
    >
    > byłem wczoraj dowiedzieć się o parę szczegółów związanych z kredytem
    > mieszkaniowym w KredytBanku. Jak obliczyć raty i odsetki to już wiem.
    > Natomiast nie wiem jak się będą kształtowały raty i odsetki w przypadku
    > wcześniejszej spłaty. Co lepsze - panienka z KB też nie wiedziała. Coś
    > kręciła, że "to się da obliczyć dopiero po rozpoczęciu kredytu", potem
    > mówiła, że możliwe jest skrócenie okresu kredytowania, wreszcie powiedziała,
    > że część odsetkowa raty się nie zmienia, ale "można to przeliczyć i
> [...]
    Pisałem już o tym ale jeszcze powtórzę.
    **********
    W dniu 20 marca masz wpłacić ratę kapitałową i odsetkową w wysokości
    odpowiednio 800+200=1000 zł oraz pozostało ci jeszcze do spłaty 50000 zł
    kredytu.
    **********
    W dniu 10 marca robisz nadpłatę 2000. Standardowo oznacza to, że pozostało Ci
    do spłaty 48000 zł kapitału i od takiej kwoty będą naliczane odsetki od dnia 10
    marca (łącznie z tym dniem). Niestety w dniu 20 marca musisz wpłacić 1000zł;
    nadmiarowe policzone odsetki (za 2000zł od 10 marca do 19 marca) zostaną odjęte
    od raty odsetkowej z 20 kwietnia. Wysokość kolejnych rat kapitałowych pozostaje
    nie zmieniona (800zł), z tym że n-2 rata kapitałowa wynosi 400zł, zaś n-1 oraz
    n są zerowe. Oczywiście zerowa jest także n-1 oraz n -ta rata odsetkowa.
    Jeżeli taka interpretacja nadpłaty Tobie nie odpowiada (np. chcesz aby
    zmniejszyły sie wszystkie kolejne raty kapitałowe), to należy to przy nadpłacie
    wyrażnie zaznaczyć i będzie uwzględnione. Przynajmniej ja mam takie
    doświadczenia w oddziale KB, w którym mam kredyt.
    Tensor1.
    PS. Nie spotkałem się z innymi pułapkami. Pamiętaj jeszcze o tym, że przy
    wkładzie własnym >= 40% oprocentowanie WIBOR3M+1%, zaś przy wkładzie mniejszym
    WIBOR3M+1,5%. Odpowiada to aktualnie wartościom 7,47% 7.97%. W marcu będzie
    odpowiednio 7,30% 7,80% (WIBOR3M spadł).