  • 1. Data: 2003-02-27 10:35:50
    Temat: Jak obliczyć raty + odsetki przy wcześniejszej spłacie kredytu
    Od: "Piotr Strycharz" <P...@B...computerplus.krakow.pl>

    Witam,

    byłem wczoraj dowiedzieć się o parę szczegółów związanych z kredytem
    mieszkaniowym w KredytBanku. Jak obliczyć raty i odsetki to już wiem.
    Natomiast nie wiem jak się będą kształtowały raty i odsetki w przypadku
    wcześniejszej spłaty. Co lepsze - panienka z KB też nie wiedziała. Coś
    kręciła, że "to się da obliczyć dopiero po rozpoczęciu kredytu", potem
    mówiła, że możliwe jest skrócenie okresu kredytowania, wreszcie powiedziała,
    że część odsetkowa raty się nie zmienia, ale "można to przeliczyć i
    wnioskować o zmianę". Czy ktoś wie jak jest prawda ? A może ktoś ma taki
    kredyt w KB....

    I jeszcze przy okazji - panna mi powiedziała, że z mojej strony jest
    potrzebne wyłącznie zaświadczenie z zakładu pracy o zarobkach i mi
    obliczyła, że mam zdolność kredytową (nie mam innych kredytw, ani debetów).
    Czy to jest rownoznaczne z otrzymaniem kredytu ? Czy też są jakieś inne
    pułapki o których się dowiem nieoczekiwanie ?

    Piotr.

  • 2. Data: 2003-02-27 11:39:46
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > Czy to jest rownoznaczne z otrzymaniem kredytu ? Czy też są jakieś inne
    > pułapki o których się dowiem nieoczekiwanie ?

    Pisałem już o tym ale jeszcze powtórzę.
    **********
    W dniu 20 marca masz wpłacić ratę kapitałową i odsetkową w wysokości
    odpowiednio 800+200=1000 zł oraz pozostało ci jeszcze do spłaty 50000 zł
    kredytu.
    **********
    W dniu 10 marca robisz nadpłatę 2000. Standardowo oznacza to, że pozostało Ci
    do spłaty 48000 zł kapitału i od takiej kwoty będą naliczane odsetki od dnia 10
    marca (łącznie z tym dniem). Niestety w dniu 20 marca musisz wpłacić 1000zł;
    nadmiarowe policzone odsetki (za 2000zł od 10 marca do 19 marca) zostaną odjęte
    od raty odsetkowej z 20 kwietnia. Wysokość kolejnych rat kapitałowych pozostaje
    nie zmieniona (800zł), z tym że n-2 rata kapitałowa wynosi 400zł, zaś n-1 oraz
    n są zerowe. Oczywiście zerowa jest także n-1 oraz n -ta rata odsetkowa.
    Jeżeli taka interpretacja nadpłaty Tobie nie odpowiada (np. chcesz aby
    zmniejszyły sie wszystkie kolejne raty kapitałowe), to należy to przy nadpłacie
    wyrażnie zaznaczyć i będzie uwzględnione. Przynajmniej ja mam takie
    doświadczenia w oddziale KB, w którym mam kredyt.
    Tensor1.
    PS. Nie spotkałem się z innymi pułapkami. Pamiętaj jeszcze o tym, że przy
    wkładzie własnym >= 40% oprocentowanie WIBOR3M+1%, zaś przy wkładzie mniejszym
    WIBOR3M+1,5%. Odpowiada to aktualnie wartościom 7,47% 7.97%. W marcu będzie
    odpowiednio 7,30% 7,80% (WIBOR3M spadł).

  • 3. Data: 2003-02-27 13:56:00
    Od: "Piotr Strycharz" <P...@B...computerplus.krakow.pl>

    <t...@p...onet.pl> wrote in message
    > [... ciach obliczenia ...]
    Dzięki
    Też tak dokładnie myślałem. Tylko niech mi ktoś wytłumaczy, dlaczego
    panienka mi tego nie potrafiła powiedzieć, a nawet kłamała. Wyraźnie
    powiedziała, że część odsetkowa raty pozostaje niezmieniona. Może
    niedouczona...
    Natomiast rzeczywiście mówiła, że jeśli się o to wyraźnie poprosi, to można
    zmienić sobie wysokość rat po _znacznych_ wcześniejszych wpłatach. Celowo
    podkreślam, bo to wynikło gdy mówiłem o kwotach wcześniejszej spłaty rzędu
    60000.
    A i taka sprawa techniczna. Załóżmy okrągłe liczby: nieruchomość 100 000.
    Czyli muszę mieć 20000. Bank mi daje 80000. Gdzie jest ukryta prowizja
    (1600) ? Dostanę w rzeczywistości 78400 czy 81600, czy też 80000 i muszę
    wpłacić 1600 zł ?

    Piotr.

  • 4. Data: 2003-03-13 09:21:38
    Od: m...@p...pl (McMac)

> [...]
    >Czyli muszę mieć 20000. Bank mi daje 80000. Gdzie jest ukryta prowizja
    >(1600) ? Dostanę w rzeczywistości 78400 czy 81600, czy też 80000 i muszę

    Wplacasz 1600 a nastepnie dostajesz 80000.
    --
    - Maciej Kulawik ----------------