  • 61. Data: 2003-03-19 20:35:13
    Temat: Re: Inteligo zmiana %% ;)
    Od: t...@p...onet.pl

    > No pozostaje pytanie czy te inne banki sa takie skore do pozyczania od
    > innych bankow. W sumie przeciez nie tak dawnio NBP wprowadzilo stope
    > depozytyowa - i to pewnie dlatego, ze bla potrzebna - bo banki nie
    > mialy za bardzo gdzie lokowac tych pieniedzy.

    Ale ta stopa tez spada i WIBOR jest z nią dość istotnie dodatnio skorelowany.

> [...]
    > inwestycyjnych - ale tu taz uwaga - Polska to europa, a nie anglosaski
    > system finansowy oparty na gieldzie (i tutaj np pojawia sie problem -
    > jak ja mowie, ze w Polsce nie ma nic o PR finansow (ogolnie osobnej
    > publikacji tez nie ma - ale bede mogl sciemniac ;) - to mi zaraz daja
    > przykklad ksiazke o takim tytule, nie majac pojecia, ze to dotyczy sie
    > Anglii - czyli zupeeeeelnie innego systemu bankowego). No tak - ale w
    > koncu sie zmieni - jesli pojdzie gospodarka do przodu (a mam nadzieje,
    > ze w koncu kiedys pojdzie ;) to kasa na inwestycje bedzie potrzebna.

    Tu się zgadzam.

    > Co do bankow wirtualnych - wbrew poczatkowym zalozeniem na rynku moze
    > dzialac tylko ograniczona ilosc takowych bankow. To po pierwsze. Po
    > drugie sukces takich bankow determinuje jak sie okazuje obecnosc
    > duzego, znanego inwestora (moze to byc duzy bank, instytucja
    > finansowa - ubezpieczyciel, czy znana firma uslugowa itp). Banki
    > pojawiajace sie znikad nie maja szans.

    Tu też zgoda, szczególnie jeżeli jest to duży bank. Lecz wtedy to nie jest bank
    wirtualny tylko dostęp przez Internet w tym banku

    Jesli do tego dodamy, ze wg.
    > badan Jupitera w 2007 roku bedzie 51% uzytkownikow kont bankowych
    > on-line - a przeciez banki wirtualne z definicji powinny lepiej
    > poruszac sie w promocji, obsludze itp w Internecie - moze to byc
    > wyznacznikiem przyszlego sukcesu i rozwoju instytucji, ktore obecnie
    > sa wlascicielami takich bankow (no taki PKO BP ;).

    Powtarzam, Inteligo dla mnie już nie jest bankiem wirtualnym, tylko jest to
    PKOBP z dostępem przez Internet. Czy to się nazywa Inteligo czy inaczej nie ma
    znaczenia.

    > dlatego tak bardzo nie przekreslabym tych bankow jak ty to robisz - bo
    > one maja swoje miejsce na rynku.

    Ja przekreślam tylko dalszy rozwój (ale może się mylę) banków w pełni
    wirtualnych (żadnego oddziału marmurkowego lub ich niewielka liczba).

    Tutaj pełna zgoda. Tensor1

  • 62. Data: 2003-03-19 20:46:25
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > Ale ta stopa tez spada i WIBOR jest z nią dość istotnie dodatnio
    > skorelowany.

    No ale spada teraz. Zauwaz tez ze kiedys musial rosnac - wiec to nic
    stalego :)
    Stopa depozytowa NBP jest oczywiscie skorelowana z wszystkimi innymi

  • 63. Data: 2003-03-19 21:07:55
    Od: "l:e:h" <l...@...pl>

    "Glenn" <g...@g...pl> skribis:

    >Ja zostanę -trzymam tam 100 PLN i przelewam więcej jak potrzebuję skorzystać
    >z bankomatu PKOBP - poza opłatą za kartę jeszcze na mnie nie zarobili ;)

    jakto nic? a odsetki od 100 zl ?

    Pozdrawiam, Leh.
    --
    Spraw by twoja strona pracowala na Ciebie.
    Dochodowy program partnerski:

  • 64. Data: 2003-03-19 21:16:30
    Od: e...@p...onet.pl

    > A tak w ogóle to przewiduje (NIESTETY) zmierzch tego co nazywamy bankami
    > wirtualnymi. Zamiast tego każdy marmurek będzie miał dostęp przez Internet z
    > bardzo przyjażnym (dla użytkownika) systemem. Niezależnie od wszystkich zalet
    > banku wirtualnego brak normalnych placówek (a czasami i bankomatów) jest

    Uprzejmie przypomne, ze to samo pisalem miesiac czy dw temu :) (w watku bodajze
    o Nordei, ktory roziwnal sie w dywagacje o przyszlosc calego sektora
    bankowego). Podtrzymuje wiec i popieram: banki _czysto_ wirtualne byly
    przebojem jednego sezonu, spowodowanym splotem 2 czynnikow, ktory nigdy sie nie
    powtorzy, tj. b. wysokich stop procentowych i boomu internetowego. Co natomiast
    przewidywalem, to proces konwergencji bankow wirtualnych i marmurowych -
    rozrost kanalow elektornicznych w marmurkach, to wlasnie jej przejaw.
    Mysle tez, ze z punktu widzenia funkcjonalnosci banki wirtualne beda wypierac
    fundusze inwestycyjne, zwlaszcza pieniezne (ten sam brak kosztow, niemal taka
    sama plynnosc i wyzszy zwrot). mBank wykonal b. madra ucieczke do przodu
    uruchamiajac swoja platforme handlu jednostkami funduszy (przejmie w ten sposob
    przynajmniej czesc biznesu)

    > PS Nie mam dokładnej wiedzy jak to jest w Uni. Czy banki w PEŁNI wirtualne
    > stanowią liczący się procent. Jeżeli ktoś wie to niech się podzieli
    informacją.

    Nie mam niestety zadnych statystyk, ale o ile sie orientuje to nie. Na pewno
    nie w Wlk. Braytanii - tam 90% rynku ma 5 najwiekszych bankow, oczywiscie z
    marmurami i dluga tradycja. Z kolei w Niemczech b. duza czesc sektora to
    Sparrkassen - forma tez raczej tradycyjna (o wirtualnych nie slyszalem). A
    nawykow oszczedzania tak latwo sie nie zmienia.
    Niemniej, to tylko dywagacje. Tez chetnie poznalbym ew. "twarde" dane.
    Rgds.

  • 65. Data: 2003-03-19 21:23:43
    Od: e...@p...onet.pl

    > No ale spada teraz. Zauwaz tez ze kiedys musial rosnac - wiec to nic
    > stalego :)
    > Stopa depozytowa NBP jest oczywiscie skorelowana z wszystkimi innymi

    Otoz nie bardzo. Stope depozytowa NBP wprowadzil nie tak znow dawno - pisze z
    glowy, wiec nie podam kiedy, w kazdym razie za mojej pamieci, tj. raczej nie
    dalej niz 2 lata temu. A to znaczy, ze w tym czasie stopy tylko obnizano. To
    primo. Secundo, przynajmniej ostatni, NBP tnie najbardziej stopy kredytow
    (lombard, redyskonto), ostrozniej juz interwencyjna, a np. depozytowej nieraz
    nie rusza wcale. Co skadinad zrozumiale. W kazdym razie korelacja stopy
    depozytowej z innymi (a zwlaszcza rynkowymi, jak WIBOR) jest najslabsza.

    Jeszcze dygresja: gdy wprowadzano stope depozyowa w bankach byla znacznie
    wieksza nadplynnosc niz teraz.

  • 66. Data: 2003-03-19 22:26:08
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

> [...]
    > pamieci, tj. raczej nie dalej niz 2 lata temu. A to znaczy, ze w
    > tym czasie stopy tylko obnizano. To primo. Secundo,

    Tak, tak. Moj blad pisalem o depozytowych, mysalem o WIBORze. Sam
    gdzies wczesniej przeciez pisalem, ze depozytywe wprowadzili dosc
    niedawno (2 lata?)

> [...]
    > ostrozniej juz interwencyjna, a np. depozytowej nieraz nie rusza
    > wcale. Co skadinad zrozumiale. W kazdym razie korelacja stopy

    Rusza w zakresie najwyzsze, najnizsze stopy. Depozytpowa rym razem
    zostawili

    > depozytowej z innymi (a zwlaszcza rynkowymi, jak WIBOR) jest
    > najslabsza.

    Eee nie moze byc najslabsza, bo bankoma bardziej oplacaloby sie
    lokowac w NBPie niz na wolnym rynku ;)

    > Jeszcze dygresja: gdy wprowadzano stope depozyowa w bankach byla
    > znacznie wieksza nadplynnosc niz teraz.

    Tak, ale wtedy NBP mogl sam (i zreszta to zrobil) zbierac depozyty.
    Teraz juz nie moze.

  • 67. Data: 2003-03-19 22:27:52
    Temat: Re: Re: Inteligo zmiana %% ;)
    Od: "Kazimierz" <kazmirz@astercity(usuń).net>

    Użytkownik "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> napisał w wiadomości
    > Powiedz mi co takiego ma inteligo, bez czego nie mozna zyc?

    Ten dreszczyk emocji: "Ciekawe za co dzis kaza sobie zaczac placic?" :)

    --

    Kazimierz
    b. zast. red. nacz. NN ( www.nnmag.net )

  • 68. Data: 2003-03-19 23:13:58
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    l:e:h wrote:

    > jakto nic? a odsetki od 100 zl ?

    Oni nie zarobili - to ja tracę ca. 3 PLN rocznie na trzymaniu 100 PLN w
    Inteligo, a nie w takim Lg np. (różnica obecnie 2.99%)

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 69. Data: 2003-03-20 00:46:39
    Od: n...@p...onet.pl

    > Oni nie zarobili - to ja tracę ca. 3 PLN rocznie na trzymaniu 100 PLN w
    > Inteligo, a nie w takim Lg np. (różnica obecnie 2.99%)

    W przyrodzie nic nie ginie, jak Ty tracisz to oni zarobili
    A jak trzymają Twoje 100zł w LG? ;)))

  • 70. Data: 2003-03-20 08:33:48
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Użytkownik l:e:h napisał: