  • 51. Data: 2003-03-19 11:38:37
    Temat: Re: Inteligo zmiana %% ;)
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Użytkownik Glenn napisał:

    > Twoje prawo - ja np. robię ok.15 przelewów miesięcznie - w Inteligo
    > kosztowałoby mnie to 14,85 miesięcznie - uwzględniwszy opłatę za kartę daje
    > to kwotę 190,08 PLN rocznie. Dlaczego mam płacić prawie 2 setki rocznie za
    > coś, co mogę mieć za darmo? Te dwie setki to ja wolę wpłacić na jakąś akcję
    > charytatywną, albo zamienić na parę piw, albo zjeść sobie z moją lepszą
    > połową kolację w restauracji. Dlaczegóż mam taką kwotę rocznie przeznaczać
    > na poprawę stanu finansów PKOBP? Nie widzę powodu.

    I masz racje. Ja tego w zaden sposob nie kwestionuje. Kwestionuje pewien
    sposob zachowania - lece tam gdzie jest za darmo, reszta sie nie liczy.
    I tylko o to mi chodzi. Wiele osob jest sklonnych zmienic bank, bo
    obcial oprocentowanie i do tego ma drogie przelewy. Wiec zmienia. Beda
    mieli wyzsze oprocentowanie, darmowe przelewy i wyplaty z bankomatu za
    4,5 bo sie kurka eronet gdzies zapodzial. Chociaz to ich problem.

    Mamy troche wolnosci i mozemy robic co chcemy, ale opluwanie sensownej
    oferty bankowej tylko dlatego, ze gdzie indziej jest za darmo jest bez
    sensu, bo ta oferta ma swoje zalety, ktorych nie ma tam gdzie jest za
    darmo. I tyle.

    Bartol

  • 52. Data: 2003-03-19 11:43:29
    Temat: Re: Re: Inteligo zmiana %% ;)
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Mar 19, 2003 at 12:14:43PM +0100, Bartol Partol wrote:

    >Ja place w Millenium 1 zl za kazda wyplate i malo mi to nie przeszkadza,
    >bo mam sporo bankomatow w okolicy i nie musze biegac po kase (pomijam
    >to, ze rzadko wyplacam kase, bo generalnie place kartami). Wole zaplacic
    >1 zl za wyplate z bankomatu, ktory mam pod reka niz zapier*&^%$ 2 km po
    >to by wyplacic za darmo (majac rachunek w innym banku).

    Toz po to mam mbank i rb ;-)

    >Kiedys jechalem sobie taryfa i jakos rozmowa trafila na bankomaty.
    >Kierowiec opowiadal, ze miewal pasazerow, ktorzy potrafili jechac przez
    >pol miasta do bankomatu swojego banku i zaplacic 30 zl za kurs, niz
    >wyplacic kase w obcym bankomacie. To bylo ladnych pare lat temu, gdy
    >bankomatow bylo niewiele, ale juz byly porozumienia miedzy bankami o
    >wzajemnych wyplatach. Coz, glupota ludzka nie zna granic.

    Nie zna. Nie tylko tutaj.

    >OK. Ale studentowi trudno bedzie uzbierac 50 z odsetek, wiec nie podpada
    >on pod rozwazania. ;-)

    Ja myslalem ze te 50zl to placisz za przelewy. Odsetek to trudno
    bedzie 50zl uzbierac wiekszosci.

    >Ile kosztuje przelew? Dlaczego jesli sie godze na dane warunki
    >prowadzenia konta, to jestem wytresowany? Bank moze zaproponowac dowolna

    Nie bierz sobie tego wytresowania do serca, po prostu najlepszy skrot
    myslowy jaki moglem wymyslec ;-)

    >oplate za transakcje, a ja moge sie na to zgodzic lub nie, w koncu mam
    >wybor. 99 groszy za przelew, ktory moge wykonac w 2 minuty nie ruszajac
    >sie od komputera jest dla mnie jak najbardziej do przyjecia. Czasem
    >jeszcze doplace 50 groszy i machne przelew z komorki.

    Sluchaj, ja ten przelew robie za 0zl, 0groszy z multi. Z Rb tez. O to
    mi chodzi. Z multi i mbanku robie rowniez przez internet.

    >W koncu na te pania co siedzi w okienku bank musi zarobic. Chyba ze
    >powinna pracowac za darmo.

    Wiesz, dlatego w multi placisz za automat bialkowy ((C) pjo)
    wiecej. Przez internet masz za darmo.

    Czujesz? ;-)

    --

    --w

  • 53. Data: 2003-03-19 11:50:34
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Mar 19, 2003 at 12:32:31PM +0100, Bartol Partol wrote:

    >To jest normalne. Ale to ze cos jest za darmo nie jest wystarczjacym
    >powodem zeby z tego korzystac. Zawsze trzeba wziac pod uwage co sie z
    >tego bedzie mialo. Przelew za darmo, ok, ale musze placic 4,5 za wyplate
    >z bankomatu, bo w okolicy nie mam darmowego. Chodzi mi o to, by
    >dokonywac swiadomych wyborow, a nie dlatego ze cos jest za darmo lub nie.

    Ejrze, przed chwila napisales ze duzo robisz przelewow a placisz
    karta! ;-)

    >To jest przychod. Sa jeszcze koszty obslugi Ciebie jako klienta. Ile
    >bank na tobie zarabia?

    Zarabia na mojej kasie. Naprawde uwazasz ze nie obraca nimi w tym czasie?

    >Wybacz, cos piszesz bez sensu. Kazdy bank sie reklamuje, bo inaczej
    >dzisiaj sie nie da. Jeden bank lepiej, innych gorzej. Normalka. A to
    >komu bank daje zarobione pieniadze mnie wali.

    Nie, to Ciebie wali, ale to nie jest bez sensu. Mnie to nie wali i
    dlatego _nigdy_ nie bede mial tam rachunku.

    >Nigdzie tego nie stwierdzilem. Nie znam multi i nic mi do niego.

    'kilka groszy taniej gorsza obsluge' - pisze z pamieci. Multi ma za
    darmo, wiec zakladam ze musi byc gorsze. IMHO nie jest.

    Dobra, EOT.

    --

    --w

  • 54. Data: 2003-03-19 12:03:39
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Użytkownik Wojtek Piecek napisał:

    > Ja myslalem ze te 50zl to placisz za przelewy. Odsetek to trudno
    > bedzie 50zl uzbierac wiekszosci.

    No wlasnie. Chodzilo mi o te osoby, ktore zabraly sie za zmiane banku
    tylko dlatego, ze na rorach spadlo troche oprocentowanie.

    > Sluchaj, ja ten przelew robie za 0zl, 0groszy z multi. Z Rb tez. O to
    > mi chodzi. Z multi i mbanku robie rowniez przez internet.

    I dobrze. A jak jestes poza tym zadowolony, tez dobrze. O to w koncu chodzi.

    Czuje, czuje.

    Bartol

  • 55. Data: 2003-03-19 14:57:24
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Wed, 19 Mar 2003 11:43:21 +0100, w <0...@p...pl>,
    "Grzegorz Dabrowski" <g...@l...mm.pl> napisał(-a):

    > Mowisz i masz:
    > Hausner przywolywal slowa Belki z sierpnia 2001:
    > "Przypominam, mówię o tym, co powiedział prof. Marek Belka w sierpniu 2001 r.
    > Dodał: Dzisiaj nie ma żadnej możliwości ożywienia wzrostu gospodarczego bez
    > radykalnej obniżki stóp procentowych, nawet o 4-5 punktów. Przy obecnym niskim
    > tempie wzrostu PKB i zdławionym popycie wszystkie inne działania nic nie
    > pomogą."
    > http://ks.sejm.gov.pl:8009/kad4/043/40433000.htm#110

    Czyli nie ma szans na normalnych ministrów. Kolejny okazał się idiotą.

  • 56. Data: 2003-03-19 15:55:04
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "Bartol Partol" <b...@p...c> napisał:

> [...]

    Dodaj do tego _płatny_ serwis SMS, ktory w dobrych bankach jest za free (albo
    wliczony w cene konta). Kwota ktora z tego zsumowania powstaje zaczyna byc
    bliska opłatom pekao ;-)

> [...]
    > I tylko o to mi chodzi. Wiele osob jest sklonnych zmienic bank, bo
    > obcial oprocentowanie i do tego ma drogie przelewy.

    Nic nie rozumiesz ! Ludzie sie oburzyli na Inteligo dlatego, ze 1.jest tam
    _wszystko_ platne, a do tego 2. obnizyli oprocentowanie prawie o 1,2% - do tego
    jest %% progresywne od samej nadwyżki ponad progi !

    > Mamy troche wolnosci i mozemy robic co chcemy, ale opluwanie sensownej
    > oferty bankowej

    O ofercie Inteligo mozna wiele powiedziec, ale nie to ze jest sensowna ;-)))

  • 57. Data: 2003-03-19 16:00:07
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> napisał:

> [...]

    Z tego co pamietam, to koszt przelewu wynosi ok. 3-10centow USD w zaleznosci od
    sposobu jego zlecenia. Oczywiscie najtansze dla banku sa przelewy wprowadzone i
    zlecone przez samego klienta -inet. Zatem policz sobie ile procent narzutu
    bierze inteligo...

    > Nie bierz sobie tego wytresowania do serca, po prostu najlepszy skrot
    > myslowy jaki moglem wymyslec ;-)

    ... i dlaczego Wojtek (poniekąd trafnie) nazwał to wytresowaniem klienta, ktory
    az tyle płaci za przelew, ktory sam musi wprowadzic i zlecic.

    ;-)))))
    --
    Witek

  • 58. Data: 2003-03-19 19:45:33
    Od: t...@p...onet.pl

    > Tensor, Tensor.
    > ale jakie to ma znaczenie dla duzych bankow, ktore pozyczaja zazwyczaj
    > INNYM bankom. PRzeciez one maja nadplynnosc. Biora kase banki
    > pozyczajace glownie przedsiebiorstwom.

    Wydaje mi się, że dla banków mających nadpłynność też ma; pożyczają innym
    bankom wg. WIBORu lub u nich lokują wg. WIBIDu; oba wskażniki spadają.
    Oczywiście masz częściowo rację bo mają jeszcze inne możliwości likwidacji
    nadpłynności. Jednak wtedy oprocentowanie jest też zbliżone do tych wskażników.
    Tensor1

  • 59. Data: 2003-03-19 20:09:49
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

> [...]
    > możliwości likwidacji nadpłynności. Jednak wtedy oprocentowanie
    > jest też zbliżone do tych wskażników. Tensor1

    No pozostaje pytanie czy te inne banki sa takie skore do pozyczania od
    innych bankow. W sumie przeciez nie tak dawnio NBP wprowadzilo stope
    depozytyowa - i to pewnie dlatego, ze bla potrzebna - bo banki nie
    mialy za bardzo gdzie lokowac tych pieniedzy.

    Ja patrze natomiast na to wszystko tak:
    80% oszczednosci ulokowanych w Polsce jest w bankach i panuje duza
    nadplynnosc.
    W przeciagu kilku lat zmieni sie ta struktura na korzysc np funduszy
    inwestycyjnych - ale tu taz uwaga - Polska to europa, a nie anglosaski
    system finansowy oparty na gieldzie (i tutaj np pojawia sie problem -
    jak ja mowie, ze w Polsce nie ma nic o PR finansow (ogolnie osobnej
    publikacji tez nie ma - ale bede mogl sciemniac ;) - to mi zaraz daja
    przykklad ksiazke o takim tytule, nie majac pojecia, ze to dotyczy sie
    Anglii - czyli zupeeeeelnie innego systemu bankowego). No tak - ale w
    koncu sie zmieni - jesli pojdzie gospodarka do przodu (a mam nadzieje,
    ze w koncu kiedys pojdzie ;) to kasa na inwestycje bedzie potrzebna.

    Co do bankow wirtualnych - wbrew poczatkowym zalozeniem na rynku moze
    dzialac tylko ograniczona ilosc takowych bankow. To po pierwsze. Po
    drugie sukces takich bankow determinuje jak sie okazuje obecnosc
    duzego, znanego inwestora (moze to byc duzy bank, instytucja
    finansowa - ubezpieczyciel, czy znana firma uslugowa itp). Banki
    pojawiajace sie znikad nie maja szans. Jesli do tego dodamy, ze wg.
    badan Jupitera w 2007 roku bedzie 51% uzytkownikow kont bankowych
    on-line - a przeciez banki wirtualne z definicji powinny lepiej
    poruszac sie w promocji, obsludze itp w Internecie - moze to byc
    wyznacznikiem przyszlego sukcesu i rozwoju instytucji, ktore obecnie
    sa wlascicielami takich bankow (no taki PKO BP ;).
    dlatego tak bardzo nie przekreslabym tych bankow jak ty to robisz - bo
    one maja swoje miejsce na rynku.
    Polska to kraj specyfinczy - z mala iloscia bankow - ale juz w USA
    jest ich.... 10 tysiecy (a nie tak dawno w latach bodaj 80-tych bylo
    ich 14 tysiecy - ale szok inflacyjny i duzo udzielonych pozyczek
    hipotecznych na stale oprocentowanie przetrzebilo ich szeregi). Ilosc
    bankow w krajach zachodnioeuropejskich tez jest duza. Fakt, ze
    dominuje kilka najwiekszych bankow, ale male, lokalne radza sobie
    calkiem calkiem - przyklad Niemiec, gdzie banki landowe, nie
    nastawione na zysk sa w soejj ilosci potega. Dlatego - wbrew pozorom
    wraz z bogaceniem sie spoleczenstwa, wraz z rosnaca liczba osob
    korzystajacych z internetu, wraz ze zmniejszeniem kosztow budowania
    nowej marki banki wirtualne moga miec swoja druga mlodosc i byc moze
    jeszcze cos tam powstanie.
    Aczkolwiek - raczej nie strikte wirtualne, co opartne na modelu
    Multibanku lub nowego banku Lukasiewicza. Duzo samnoobslugoweych
    oddzialow blisko klienta + doslownie kilka oddzialow w centum miasta +
    baaardzo rozwiniete kanaly elektroniczne. I takich bankow moze byc
    pelno i moga skutecznie podgryzac kolosow. W sensie stricto
    definivcyjnym nie beda to banki wirtualne, ale w proporcji
    wykonywanych uslug - jak najbardziej.
    I mysle, ze to jest ten model.

  • 60. Data: 2003-03-19 20:18:03
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

    > Co ma do tego KB. Czy KB jest bankiem wirtualnym? Ich ROR jest oprocentowany na
    > poziomie 2,30% a dla studentów 3,30%. Od dłuższego już czasu to oprocentowanie
    > jak i oprocentowanie lokat NIE jest atrakcyjne w stosunku do banków wirtualnych.

    Czy ja wiem?
    Obecnie po mBanku i LG moj najlepiej oprocentowany ROR !!! :-)
    A lokaty tez nie sa zle np. 2-miesieczna Constans na 5,3% czyli
    lepiej jak mBank.

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek