    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Fri, 28 Jun 2019 04:52:35 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Ile kosztuje przyjmowanie platnosci karta?
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 28 czerwca 2019 13:42:01 UTC+2 użytkownik Tomaszek napisał:

> [...]
    od nieoprocentowanego w spółdzielni/wspólnocie...

    > Nie przeceniaj ludzi:) Robię ostatnio mały teścik. Pytam się przy okazji
    > rozmowy różnych ludzi czy rozumieją różnicę między kartą kredytową a
    > debetową.
    > Byłbyś przerażony odpowiedziami:)

    Popisz troszkę.
    Ale raczej mnie nie przerazisz, skoro i na p.b.b. można o tym różne herezje
    powyczytywać.
    A tak ogólnie to w sumie obecnie nie ma praktycznie różnic - szczególnie jeśli chodzi
    o karty, bo teraz już jedynie wyjątki w PL wydają wynalazki w stylu visa electron czy
    maestro, zaś do visa debit czy mc debit mogą się jedynie wypożyczalnie samochodów czy
    hotele przyczepiać (mBąk swego czasu wydawał visę debit bez tego napisu "debit",
    nawet mam taką - ta była już zupełnie nieodróżnialna) - ale jak sobie zamalujesz, to
    nie odróżnią.
    To zaś, czy płacone pieniądze są własnością klienta czy też pochodzą z kredytu
    odnawialnego, to już żadna różnica - bo i z kredytówki możesz płacić swoimi, a na
    debetówce mieć identyczny (funkcjonalnie, bo kosztowo jednak droższy - choć są banki,
    w których jest darmowy, ale nie ma 50 a tylko na 7 dni) kredyt odnawialny jak na
    kredytówce.
    Więc i KD i KK mogą utracjusza w kłopoty wpędzić.

    Ale, jak pisałem, napisz najlepsze kwiatki, bo życie jest nieodgadywalne ;>