  • 11. Data: 2010-11-13 20:11:03
    Temat: Re: Ile kosztuje karta "cipowa"?
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-11-13 19:24, witrak() pisze:

    > Chip chipowi nierówny. Karty procesorowe są droższe, bo zawierają
    > procesor i pamięć nieulotną (jak w pendrive'ach).
    > Karty takie, jak telefoniczne, zawierają w najlepszym razie układ
    > pamięci, a często układ, w którym można dokonywać wpisów
    > niszczących (stopniowo) jego zawartość - wszak pozostawia się
    > informację tylko o liczbie pozostałych jeszcze impulsów.
    >
    > Chyba jasne, że koszty będą bardzo się różnić.
    >
    > witrak()

    Wiekszosc cipowek to klony 8051 ktoiry w produkcji kosztuje 0.01$ jedyny
    kosztowny dodatek to uklad szyfrujacy w tym procu.

  • 12. Data: 2010-11-13 22:57:52
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    konieczko wrote:

    > Wiekszosc cipowek to klony 8051 ktoiry w produkcji kosztuje 0.01$
    > jedyny kosztowny dodatek to uklad szyfrujacy w tym procu.

    Hm, o ile mi wiadomo, nie stosuje się w żadnej karcie więcej niż
    jednego chipa - zatem fakt, że to jest 8051 (czy jakikolwiek inny
    procesor) nie ma żadnego znaczenia - i tak jest to układ jakoś
    wyspecjalizowany do kart, ze wszsytkimi niezbędnymi układami w
    środku. Przypuszczam, że jest tylko parę istotnie się różniących
    wersji (bo jest zaledwie paru producentów), a reszta zróżnicowania
    - programowo. Niemniej jednak koszt nie jest równy chipowi z samym
    procesorem, choć i tak zapewne stanowi jedynie część kosztu
    produkcji karty.

    witrak()

  • 13. Data: 2010-11-15 21:26:34
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "JanKo" <b...@m...tu> writes:

    > Niestety, konkretne informacje dotyczące produkcji kart płatniczych
    > owiane są mgłą tajemnicy handlowej ale już niedługo ma się ukazać inny
    > typ karty z mikroprocesorem o którym wiadomo trochę więcej - nowe
    > dowody osobiste.
    >
    > http://wyborcza.biz/biznes/1,101562,8648619,Czy_zagr
    aniczna_firma_wyprodukuje_nam_nowe_dowody.html

    > Wdrożenie - 230 mln zł, przez trzy pierwsze lata - 167 do 208 mln zł
    > rocznie. Potem wydatki *wzrosną* do 188-227 mln zł rocznie...
    > Oczywiście dorosłych obywateli jest więcej niż klientów jakiegokolwiek
    > banku ale dowodów osobistych nie wymienia się co 3 lata.

    Skad pomysl, ze powyzsze kwoty maja jakikolwiek zwiazek z cena samego
    plastiku?
    --
    Krzysztof Halasa