  • 1. Data: 2010-11-12 16:23:11
    Temat: Ile kosztuje karta "cipowa"?
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Niestety, konkretne informacje dotyczące produkcji kart płatniczych
    owiane są mgłą tajemnicy handlowej ale już niedługo ma się ukazać inny
    typ karty z mikroprocesorem o którym wiadomo trochę więcej - nowe dowody
    osobiste.

    http://wyborcza.biz/biznes/1,101562,8648619,Czy_zagr
    aniczna_firma_wyprodukuje_nam_nowe_dowody.html

    Wdrożenie - 230 mln zł, przez trzy pierwsze lata - 167 do 208 mln zł
    rocznie. Potem wydatki *wzrosną* do 188-227 mln zł rocznie...
    Oczywiście dorosłych obywateli jest więcej niż klientów jakiegokolwiek
    banku ale dowodów osobistych nie wymienia się co 3 lata.

  • 2. Data: 2010-11-12 16:32:20
    Temat: Re: Ile kosztuje karta "cipowa"?
    Od: Michal <n...@n...org>

    W dniu 12.11.2010 17:23, JanKo pisze:

> [...]
    > Oczywiście dorosłych obywateli jest więcej niż klientów jakiegokolwiek
    > banku ale dowodów osobistych nie wymienia się co 3 lata.

    No tak- i w końcu zaczynamy "rozumieć" czemu ceny duplikatów kart
    (niedawna dyskusja) w większości banków są różne od 0zł i czasami wręcz
    zabójcze.

    Nie rozumiem jednak nadal jednego- wszystkie banki (może poza wyjątkami
    w stylu MBank czy GetinOnline) to woły, które zapomniały jak były
    cielakami. I tak oto mamy opłaty za karty debetowe(!) jeśli np. nie
    wykona się pewnego obrotu bezgotówkowego, lub ilości transakcji. Czasami
    opłata jest stała i nie do przeskoczenia.

    A to przecież właśnie karty debetowe + bankomaty umożliwiły bankom
    znaczą redukcję lub rezygnację z obsługi kasowej i ogromnych kosztów z
    tym związanych- bezposrednio po ich stronie i po stronie gospodarki
    (wraz z upowszechnieniem obrotu bezgotówkowego). W dodatku- od
    transakcji bezgotówkowych banki pobierają część interchange fee.

    O ile jeszcze jakoś jestem w stanie przełknąć opłatę za kartę kredytową,
    z "rozsądkowego" punktu widzenia (opłata za to, że bank udostępnia nam
    swoje środki oraz- staromodnie- "zaświadcza" za nas w wypożyczalniach i
    hotelach), to opłata za to, że łaskawie bank nie musi trzymać w
    gotowości pań kasjerek tylko zastępuje je tańszymi bankomatami, kartami
    i wreszcie terminalami, jest bezczelnością...

    Michał

  • 3. Data: 2010-11-12 17:31:31
    Od: SQLwiel <n...@c...pl>

    W dniu 2010-11-12 17:23, JanKo pisze:
> [...]
    > Oczywiście dorosłych obywateli jest więcej niż klientów jakiegokolwiek
    > banku ale dowodów osobistych nie wymienia się co 3 lata.

    Spokojnie, i do tego dojdziemy.
    Pomyśl tylko ile można było skasować łapówy za ustawienie przetargu na
    wykonawcę.

    --
    Dziękuję.
    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2010-11-12 18:36:05
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    JanKo pisze:

    > http://wyborcza.biz/biznes/1,101562,8648619,Czy_zagr
    aniczna_firma_wyprodukuje_nam_nowe_dowody.html

    "Rząd w pełni opłaci koszty produkcji blankietów nowych dowodów i
    eksploatacji systemu"

    Hehe, "rząd opłaci". A ciekawe skąd niby rząd weźmie?

    --
    MiCHA

  • 5. Data: 2010-11-12 22:12:23
    Od: "T.F." <t...@u...wp.pl>

    On 12/11/2010 17:31, SQLwiel wrote:

    > Pomyśl tylko ile można było skasować łapówy za ustawienie przetargu na
    > wykonawcę.

    standardowo jest to 10-15%.

    --
    T.F.

  • 6. Data: 2010-11-13 08:46:33
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    W dniu Fri, 12 Nov 2010 17:32:20 +0100, Michal napisał, a ja na to:

    > No tak- i w końcu zaczynamy "rozumieć" czemu ceny duplikatów kart
    > (niedawna dyskusja) w większości banków są różne od 0zł i czasami wręcz
    > zabójcze.

    Weź pod uwagę, że owo rządowe 'wdrożenie' to znacznie szerszy projekt,
    niż wymiana kart (nawet jeśli wymaga do grzebania w systemach) w banku.
    Po drugie dla banków karty to jest 'core', a dla rządu -- mam nadzieję --
    dowody tożsamości to nie jest 'core'.

    --
    :) Olgierd ||
    http://olgierd.rudak.org

  • 7. Data: 2010-11-13 12:08:59
    Od: konieczko <t...@o...pl>

> [...]
    > Oczywiście dorosłych obywateli jest więcej niż klientów jakiegokolwiek
    > banku ale dowodów osobistych nie wymienia się co 3 lata.

    Ja ci powiem bo handlowalem tym gownem, takowa do bankomatu kosztuje w
    hurcie 2-3$do tego dochodzi personalizacja za 2$+koszta bakowych
    pierdisztolkow 20-30$

  • 8. Data: 2010-11-13 18:11:36
    Od: r...@p...onet.pl

> [...]
    dowody
    > osobiste.

    http://wyborcza.biz/biznes/1,101562,8648619,Czy_zagr
    aniczna_firma_wyprodukuje_n
    am_nowe_dowody.html

    > Wdro&iquest;enie - 230 mln z&sup3;, przez trzy pierwsze lata - 167 do 208 mln
    z&sup3;
    > rocznie. Potem wydatki *wzrosn&plusmn;* do 188-227 mln z&sup3; rocznie...
    > Oczywi&para;cie doros&sup3;ych obywateli jest wi&ecirc;cej ni&iquest; klientów
    jakiegokolwiek
    > banku ale dowodów osobistych nie wymienia si&ecirc; co 3 lata.

    Koszt produkcji karty z chipem to jakieś śmieszne grosze (w chinach to robią)
    Najtańsza karta telefoniczna TP 15 impulsów kosztuje 9 zł, więc koszt karty to
    moze z 1 zł...

  • 9. Data: 2010-11-13 18:24:41
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    r...@p...onet.pl wrote:

    > Koszt produkcji karty z chipem to jakieś śmieszne grosze (w chinach to robią)
    > Najtańsza karta telefoniczna TP 15 impulsów kosztuje 9 zł, więc koszt karty to
    > moze z 1 zł...

    Chip chipowi nierówny. Karty procesorowe są droższe, bo zawierają
    procesor i pamięć nieulotną (jak w pendrive'ach).
    Karty takie, jak telefoniczne, zawierają w najlepszym razie układ
    pamięci, a często układ, w którym można dokonywać wpisów
    niszczących (stopniowo) jego zawartość - wszak pozostawia się
    informację tylko o liczbie pozostałych jeszcze impulsów.

    Chyba jasne, że koszty będą bardzo się różnić.

    witrak()

  • 10. Data: 2010-11-13 18:50:52
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 13 Lis, 19:11, r...@p...onet.pl wrote:

    > Koszt produkcji karty z chipem to jakie mieszne grosze (w chinach to robi )
    > Najta sza karta telefoniczna TP 15 impuls w kosztuje 9 z , wi c koszt karty to
    > moze z 1 z ...

    A soft sciaga sie z rapidshare gratis ;)

    MK