  • Data: 2019-05-02 19:19:12
    Temat: Re: Idea Bank
    Od: Szymon <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-05-02 o 19:04, J.F. pisze:
    > Nie musi z konta - zrezygnuje z oszczednosci i banki padna.

    To niby co zrobi Kowalski, który odkłada np. 2000/mc? Co to znaczy
    "zrezygnować z oszczędności"?

    > Albo kupi euro i ulokuje za granica :-)

    Wątpliwe. Podobno, gdy się nie mieszka w danym kraju to założenie konta
    nie jest proste. Czytałem ostatnio na ten temat trochę, a i w innym
    wątku pytam jak skorzystać ze stóp obowiązujących w Turcji, Rosji czy na
    Ukrainie. Zero odzewu.

    > ale nie nakazuje tam duzych pieniedzy trzymac.

    Sęk w tym, że transakcje pow. 15000 euro (jeśli mnie teraz pamięć nie
    myli) muszą iść przez konta. Trudno mi też sobie wyobrazić działalność
    np. dewelopera, który nie trzyma pieniędzy w banku.

    > Ale nie mowimy o nauczaniu tylko o pilnowaniu na egzaminie.

    Pilnowanie też nie jest takie proste - są określone procedury,
    naruszenie których może skutkować unieważnieniem egzaminu. Podam Ci
    przykład... A właściwie zadam pytanie: czy uczeń może mieć wodę na
    egzaminie?

    Ciekawe jak poradziliby sobie z maturą ustną, gdzie komisja musi ocenić
    wypowiedź ucznia.

    > Co by nie mowic, to wydaja sie potrzebne, przydadza sie za rok czy
    > piec lat.

    Raczej stanowią precedens. Czy się przydadzą? Nie sądzę. Ale jeśli można
    wywinąć taki numer, to można też z Ideą-BFG pokombinować.

    > Zaryzykowac, kupic dolarki ? :-)

    Raczej chodzi o to, że w przypadku walut oprocentowanie nie jest
    priorytetem. Liczą się inne aspekty (np. darmowe przelewy, karta
    wielowalutowa itd.). Sądzę, że dla coraz większej grupy Kowalskich
    podobnie zaczyna się dziać przy PLN.

    --
    Pozdrawiam