  • Data: 2019-05-02 17:54:32
    Temat: Re: Idea Bank
    Od: Szymon <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-05-02 o 09:10, J.F. pisze:
    > Pytanie co oni zrobia ... jak rodacy przestana wierzyc w BFG.

    Nic. Rodacy nie mają wyjścia i muszą korzystać z banków. Oczywiście
    część nadwyżek pójdzie np. w nieruchomości, co już się dzieje przy
    niskich stopach, ale trudno sobie wyobrazić, aby Kowalski zrezygnował z
    posiadania konta.
    No i zauważ też, że gros obrotów czy zysku dla banku to rachunki
    firmowe. A tu wręcz prawo nakazuje takowe posiadać. Bez względu na to
    czy BFG gwarantuje, czy nie i do jakiej kwoty.

    > nie wie jak teraz, ale swego czasu wsrod policjantow byly popularne
    > zaoczne studia pedagogiczne. Moze poszla fama, ze latwo zaliczyc.
    > Mija 10 lat, i se okazuje, ze mamy multum dyplowanych pedagogow w
    > razie potrzeby.

    Obserwując dynamikę zmian w polskiej szkole mam obawy czy osoba
    wykształcona X lat temu jest w stanie funkcjonować dorywczo w podstawówce.

    > A SW ... resocjalizacje to sie wlasnie na pedagogice studiuje ...

    Pedagogika na studiach, a praktyczne nauczanie konkretnego przedmiotu to
    chyba kapkę coś innego.
    W każdym razie te zmiany na kolanie są dla mnie bardzo niepokojące.

    > Warto i nie warto - jak nie dostaniesz tych 2% wiecej, to stracisz.
    > A o te 2% tez trudno.

    Myślę, że coraz istotniejsze staje się bezpieczeństwo powierzonych
    bankowi środków. OK - 2%. To ok. 1,6% netto. Z kwoty 100.000 ok. 130
    zł/mc. Dla osoby dysponującej zasobami rzędu 100.000 chyba ważniejsze
    będzie, aby nie stracić tych pieniędzy niż "zarobić" 130 zł. Zwróć
    uwagę, iż banki kompletnie nie konkurują między sobą oprocentowaniem w
    materii walut. A przecież stopy w USA są już wyższe niż w PL. Tymczasem
    Millenium obniżył z 1,4 do 1,2% na KO w USD. CA się wycofał z Libor 1M
    USD -0,1% marży na -1,95% marży. Ciekawych ofert - brak. A czy to
    oznacza, że Kowalski nie korzysta z kont walutowych? Mnie się wydaje, że
    wprost przeciwnie!

    --
    Pozdrawiam