  • Data: 2002-02-26 09:43:16
    Temat: Re: INTELIGO
    Od: "MK" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "calcium300mg" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:qTFe8.135771$V52.1397056@news.chello.at...

    > No ale jaki tu jest sens: klient zglasza reklamacje, ze nie dokonywal
    > transakcji na 10 tys. zlotych. Bank zwraca sie do Visy - która nie
    odpowiada
    > w ciagu 30 dni. I co ma zrobic bank? Oddac pieniadze klienowi, a samemu
    > czekac na odpowiedz? Wedlug mnie to zbyt duze pole do naduzyc...

    Poufne regulacje organizacji nie interesuja klienta. Przede wszystkim
    dlatego, ze klient noe moze zapoznac sie z nimi. Dla klienta i banku wiazaca
    jest umowa zawarta miedzy nimi. POniewaz umowy te nie precyzyja w sposob
    odrebny terminow rozpatrywania reklamacji kartowych, nalezy korzystac z
    ogolnie przyjety zasad rozpatrywania reklamacji.
    Po drugie termin 6 m-cy jest tak samo zludny jak to, ze transakcje virtualne
    sa uznawane default. Ja w ciagu kilkuletniego uzywania juz kart musialem
    tylko raz skladac reklamacje [odpukac w niemalowane ;)]. Dotyczylo to
    wlasnie transakcji internetowej, Pieniadze zwrocone mi po rowno 6 m-cach, a
    to tylko dzieki uprzejmosci banku, bo do tego czasu odpowidzi z
    obslugujacego karte CKiC nie otrzymali. SLuczak na tej liscie pisal, ze na
    zwrot pieniedzy czekal 9 m-cy, czyli znacznie dluzej niz te 180 dni.
    Nalezy naciskac na banki aby w ciagu krotkiego czasu rozpatrywaly
    reklamacje. Wydaje mi sie, ze 30 dni jest okresem pozwalajacym na
    rozstrzygniecie sprawy [hehe, jeszcze kilka m-cy temu uwazalem, ze bankowi
    powinny wystarczyc 3 m-ce ;), WF chyba wtedy pisal o 4 tygodniach, a teraz
    zadaje pytanie o podstwe prawna ;)].

    Maciej

    --
    FAQ news:pl.biznes.banki => http://www.faq4pbb.prv.pl