  • 1. Data: 2010-10-24 20:40:31
    Temat: IKE - rachunek maklerski
    Od: MK <m...@i...pl>

    Zamierzam przeniesc swoje funduszowe IKE na takie, ktore umozliwi
    bezposrednie inwestowanie w akcje. Znalazlem 4 oferty, BOS, PKO BP, BZ
    WBK, DNB Nord. Z przeanalizowania TOiP wynika, ze nalezy rozwazac PKO
    BP i BOS. MIal ktos koze doswiadczenia z nimi i moglby zarekomendowac
    ktores?
    BTW, chcialbym przenies na IKE posiadane juz papiery. Mozna to zrobic
    bez ich sprzedazy i ponownego zakupu?

    MK

  • 2. Data: 2010-10-24 20:59:32
    Temat: Re: IKE - rachunek maklerski
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Uzytkownik "MK" <m...@i...pl> napisal w wiadomosci grup
    6g2000yqb.googlegroups.com...

    > WBK, DNB Nord. Z przeanalizowania TOiP wynika, ze nalezy rozwazac PKO
    > BP i BOS. MIal ktos koze doswiadczenia z nimi i moglby zarekomendowac
    > ktores?

    Ja mam doswiadczenia z DM BOS (nie IKE) i sa one dobre.

    > BTW, chcialbym przenies na IKE posiadane juz papiery. Mozna to zrobic
    > bez ich sprzedazy i ponownego zakupu?

    Mozna, tylko moze to byc nieoplacalne. Nie wiem czy bedzie to takie banalne,
    bo to bedzie chyba przeniesienie IKE, na którym jak rozumiem nie ma tych
    papierów tylko sa jakies fundusze. Chyba ze chcesz zamknac stare z
    konsekwencjami podatkowymi i otworzyc nowe, no to wtedy transfer papierów z
    innego DM bedzie banalny.

    Tu jest chyba jakis ogólny opis (ale nie czytalem tego dokladniej)
    http://jacektyszko.blox.pl/2009/12/IKE-w-DM-BOS-Pros
    ze-bardzo-1.html

  • 3. Data: 2010-10-24 21:02:26
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    MK <m...@i...pl> writes:

    [...]

    > BTW, chcialbym przenies na IKE posiadane juz papiery. Mozna to zrobic
    > bez ich sprzedazy i ponownego zakupu?

    IMO nie.
    KJ

    --
    http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swin
    ki-w-new-jersey/

  • 4. Data: 2010-10-24 21:20:09
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 24 Paź, 22:59, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:

> [...]
    > papierów tylko sa jakies fundusze. Chyba ze chcesz zamknac stare z
    > konsekwencjami podatkowymi i otworzyc nowe, no to wtedy transfer papierów z

    Chce zamiast wplacac kase przeniesc papiery, ktore obecnie sa na
    zwyklym rachunku maklerskim. Nie chce placic prowizji za ich sprzedaz
    i ponowny zakup oraz podatku ;).

    MK

  • 5. Data: 2010-10-24 21:28:35
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "MK" <m...@i...pl> napisał w wiadomości grup
    8g2000yqd.googlegroups.com...

    > Chce zamiast wplacac kase przeniesc papiery, ktore obecnie sa na
    > zwyklym rachunku maklerskim. Nie chce placic prowizji za ich sprzedaz
    > i ponowny zakup oraz podatku ;).

    Obawiam się, że chyba źle napisałem. O ile te papiery nie są na innym
    rachunku IKE, to może nie dać się ich na IKE przetransferować.

  • 6. Data: 2010-10-24 21:36:28
    Od: "Bogdan B." <g...@r...pl>

    W dniu 2010-10-24 23:20, MK pisze:

    > Chce zamiast wplacac kase przeniesc papiery, ktore obecnie sa na
    > zwyklym rachunku maklerskim. Nie chce placic prowizji za ich sprzedaz
    > i ponowny zakup oraz podatku ;).

    Przy wypłacie transferowej podatku nie zapłacisz.
    Ale wątpię żeby udało się przenieść posiadane papiery.
    Z mojego doświadczenia wynika że wypłata transferowa należy do
    kategorii "o-rety-a-myśmy-tego-nigdy-nie-robiliśmy" o której
    nikt nic nie wie, więc życzę cierpliwości i szczęścia.

  • 7. Data: 2010-10-25 08:18:53
    Od: b...@p...onet.pl

> [...]
    > ktores?
    > BTW, chcialbym przenies na IKE posiadane juz papiery. Mozna to zrobic

    ODRADZAM zdecydowanie BZWBK. Z uwagi na opłatę. Płaci się podwójnie za konto
    podstawowe i za konto IKE, czyli 2x55zł. De facto oba konta są spięte w
    systemie i po zalogowaniu wybierasz na którym operujesz, bo mają inne numery.
    Jakiś czas temu opłata za IKE była 50% podstawowej i to ewentualnie było do
    zaakceptowania. Dziś lepiej poszukać konta IKE darmowego. Chyba BOS, Alior i
    mBank, ale sprawdz.
    Pozdrawiam.
    Daj znać co wybrałeś.
    Podobno przeniesienie papierów z IKE na IKE bez żadnych prowizji (aż trudno
    uwierzyć), ale z normalnego rachunku na IKE na pewno z prowizją, chyba że ktoś
    pójdzie Ci na rękę.

  • 8. Data: 2010-10-25 08:31:16
    Od: Mindek <m...@g...com>

    dwa miesiące temu przerabiałem transfer rach IKE z di bre do DM BOŚ.
    a to dlatego. Podstawowy rach maklerski mam w DM Bosiu więc w końcu
    kiedy uruchomili rach IKE to do nich przeszedłem z całością.

    Papiery na nowym rachunku znalazły się jeszcze tego samego dnia, na
    gotówkę trzeba było poczekać 2 tygodnie bo nowy musi dostać pełny
    wykaz wpłat w tym roku aby pilnować limitu. Rach IKE przyjemnie
    sprzężony z maklerskim i do tego prowizje obowiązują jak na
    maklerskim !!

    Ale jak przejść z IKE funduszowego na maklerski to nie mam pojęcia,
    jeżeli nikt na forum tego nie wyjaśni to trzeba się zwrócić do
    obsługującego nowy rach IKE.