  • 1. Data: 2010-10-23 15:43:35
    Temat: Płatnośc dokonana karta nie obciążona
    Od: "Karol K" <k...@g...pl>

    Urząd (nie w UE, nie w USA) za swoje usługi pobiera opłaty płatne przez
    internet, tylko kartą Visa, MC, AmEx.
    Do tej pory wszystko było OK, rejestrowało się sprawę na www, otrzymywało nr
    ID, przechodziło do systemu płatności, podawało nr karty, kasa była blokowana
    na karcie, po 15 minutach na stronie www pokazywało się "payment confirm" i lux

    Po modyfikacji strony i zmianie centrum autoryzacyjnego kart "payment confirm"
    na stronie www pokazuje się natychmiast nie po 15 minach, kwoty na kartach nie
    są blokowane, kasa z karty nie schodzi. Urząd ma "payment confirm" więc sprawe
    załatwia.
    Jest taki numer, że można zapłacić e-kartą mBanku z saldem 0,00 zł i urząd
    otrzyma info "payment confirm".

    ale:
    numer karty wpisuje się na www, czy nagle jak urząd się kapnie, ze kasy nie ma
    to weźmie te transakcje z całych 2 miesięcy i pościąga należności z kart ?

    jak wogóle działają centra roliczeniowe i te firmy co pośredniczą w
    transakcjach kartowych ?
    Nie chce pisać co to za centrum kartowe, ale międzynarodowe i obsługuje kilka
    sklepów zagranicznych. To nie Google Checkout.

    Czy ów urząd ma źle skonstruowane www ?

  • 2. Data: 2010-10-23 16:50:53
    Temat: Re: Płatnośc dokonana karta nie obciążona
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Karol K" <k...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > nie ma
    > to weźmie te transakcje z całych 2 miesięcy i pościąga należności z kart ?

    Wydaje mi sie, ze dziala to jak w przypadku kart kredytowych, czyli wcale
    nie musi dojsc do blokady srodkow a w sklepie otrzymujesz towar. Po kilku
    dniach konto karty jest obciazane i musisz to uregulowac. Podejrzewam, ze ta
    e-karta dziala na tej samej zasadzie i te transakcje i tak bank bedzie
    musial zaplacic jak przyjdzie obciazenie a wlasciciel konta bedzie martwil
    sie jak ma debet na koncie. Wydaje mi sie, ze takie platnosci nie bylyby
    mozliwe z pre-paidem do placenia przez internet, bo jezeli karta jest na
    okaziciela to nie moznaby tego sciagnac. Wszystko zatem ukryte jest w danym
    typie karty, ktora oferuje bank i od tego zalezy, czy taka transakcja w
    ogole przejdzie.

  • 3. Data: 2010-10-23 19:37:51
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Karol K pisze:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > to weźmie te transakcje z całych 2 miesięcy i pościąga należności z kart ?

    Zacznij od przeskanowana komputera jakimś DOBRYM antywirusem i dokładnie
    sprawdź adres i certyfikat strony www, a następnie dokładnie sprawdź
    adres i certyfikat strony www oraz dokładnie sprawdź adres i certyfikat
    strony www. Przeczytaj też na Wikipedii o Phishingu. Nie zaszkodzi też
    obejrzeć tą samą stronę z innego komputera.

    Jeśli jednak potwierdzisz, że to rzeczywiście jest strona tego urzędu,
    to w zasadzie nie ma się czym przejmować. Zapłaciłeś - i musisz zapewnić
    środki na pokrycie tego zobowiązania. Obciążenie kiedyś się zapewne
    pojawi. (A jak nie, to tym lepiej...)

    --
    MiCHA

  • 4. Data: 2010-10-23 19:39:59
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Sat, 23 Oct 2010 21:37:51 +0200, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

    > Obciążenie kiedyś się zapewne
    > pojawi.

    ile mają na to czasu aby obciążyć karte ?

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy kontakt: http://grupy.3mam.net
    Tarchomin
    http://foto.3mam.net/album4/tarchomin/index9.php

  • 5. Data: 2010-10-23 19:55:00
    Od: "Tomasz [Bubon]" <t...@g...com>

    On 23 Paź, 17:43, "Karol K" <k...@g...pl> wrote:
> [...]
    > Nie chce pisać co to za centrum kartowe, ale międzynarodowe i obsługuje kilka
    > sklepów zagranicznych. To nie Google Checkout.

    Z tego co wiem mbankową ekartę można obciążyć bez autoryzacji.
    Technicznie rozliczenie transakcji może przyjść nawet kilka miesięcy
    po transakcji i bank obciąży rachunek powiązany z ekartą czyli ekonto.
    Jeśli ekonto będzie puste to będziesz miał niedozwolony debet i przez
    jakiś czas możesz od mBank dostać bana na produkty kredytowe i wpis do
    BIKu.

  • 6. Data: 2010-10-23 19:58:39
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:

    > ile mają na to czasu aby obciążyć karte ?

    Skoro sami mają dane karty, to w zasadzie mają czas co najmniej do
    upływu daty ważności karty, a nawet chyba nieco dłużej, bo operacje
    offline potrafią "spływać" do banku jeszcze po tym terminie (1 miesiąc?
    a może 3 miesiące?).

    Jeśliby nawet obciążyli kartę za rok, to... co z tego? Wszak te
    pieniądze im się NALEŻĄ. A jeśliby nawet w ogóle nie obciążyli tej
    karty, a po roku sobie przypomnieli i zażądali "ponownej" (choć tak
    naprawdę to pierwszej) zapłaty, to - mają do tego prawo. Dopóki nie
    obciążą karty - istnieje wobec nich niespełnione zobowiązanie.

    Po dwóch latach (trzech? dziesięciu? zależy od przypadku) zapewne
    możnaby powołać się na przedawnienie i nie zapłacić.

    --
    MiCHA

  • 7. Data: 2010-10-23 21:50:45
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

> [...]
    > Jeśli ekonto będzie puste to będziesz miał niedozwolony debet i przez
    > jakiś czas możesz od mBank dostać bana na produkty kredytowe i wpis do

    a jak w tym czasie rozwiąże umowę o konto i kartę?

  • 8. Data: 2010-10-24 08:16:41
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    zlotowinfo pisze:

    > a jak w tym czasie rozwiąże umowę o konto i kartę?

    To nie uda im się obciążyć karty, ale niespełnione zobowiązanie będzie
    nadal istnieć.

    --
    MiCHA

  • 9. Data: 2010-10-25 17:55:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Przemyslaw Kwiatkowski" ia0q19$h57$...@i...gazeta.pl

    > To nie uda im się obciążyć karty, ale niespełnione zobowiązanie będzie nadal
    istnieć.

    I co dalej? Info w BIKu o tym, że delikwent zadłużył się w czasie, gdy już nie był
    klientem?

    --
    ^ 750 .04 . 749 ^c 440 .
    438
    | 740 06 08 . .17 . 739 F|l 430 .
    . .09 . . 428
    | 730 październik 07 09 1112 16 18 . 729 E|i 420 02 05
    0708 10 1213 .1617 19 . 24 424
    P|l 720 02 1314 VVDD24 715 V|t 410 01 04
    06 11 1415 18 22 408
    E|/ 710 01 03 05 15 VVVV . 709 |r 400 03
    F|m 700 10 *1920* 2223* 695 1|y 390
    październik *23 381

  • 10. Data: 2010-10-25 18:27:50
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > I co dalej? Info w BIKu o tym, że delikwent zadłużył się w czasie, gdy
    > już nie był klientem?

    Nie. *Wierzycielowi* (czyli sprzedawcy) nie uda im się obciążyć karty. W
    banku nic się nie stanie.

    --
    MiCHA