  • 31. Data: 2002-02-24 20:20:05
    Temat: Re: I pomyslec ze wlasnie mialem zalozyc konto w mBanku...
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sun, 24 Feb 2002 21:03:01 +0100, "Maciej \"AbrahaM\" Piotrowski"
    <a...@s...in.pl> wrote:

    >Użytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    >Zdziwilbys sie. Niestety nie jest to niemozliwe, osobna sprawa
    >ze nie powinno to miec wcale miejsca...

    Chyba jestem juz wystarczajaco zmeczony bo mam wrazenie, ze
    odpowiadasz na fragment wlasnego postu :-)
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 32. Data: 2002-02-24 21:50:02
    Od: "Artur 'Zmechu' Prokopiuk" <z...@p...onet.pl>

    W poprzednim odcinku serialu pl.biznes.banki, w...@p...waw.pl (Wojtek
    Piecek) napisał(a):

    > No, ale jak ktos chce ukrywac rzeczywistego nadawce przelewu ...

    Kiedyś ktoś narzekał, iż przez to nie może wysyłać przelewów jako
    Święty Mikołaj ;)

    Pozdrawiam
    Artur
    --
    http://BIOS.pl
    -> Medżik DiscoPolo Mejker: http://www.mdpm.bzi.pl/

  • 33. Data: 2002-02-24 22:00:14
    Od: "Rafal Deptula" <r...@s...com.pl>

    "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> wrote in message

    > Nadawca bedzie ten kto ten przelew podpisal / wprowadzil do systemu i
    > zatwierdzil swoim haslem/tanem itp.
    > Nie wazne skad wzial pieniadze na wykonanie tego przelewu.

    Tu sie zgadzam w calej rozciaglosci. Chodzilo mi o to, ze w takich
    sytuacjach, jak napisalem podanie innego nadawcy przelewu niz posiadacz
    konta jest jak najbardziej LOGICZNE, pomiajajac inne wzgledy.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 34. Data: 2002-02-24 22:13:47
    Od: "Rafal Deptula" <r...@s...com.pl>

    "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> wrote in message

    > Mozesz wyludzic karte platnicza.

    Mozesz. Jakkolwiek nie sadzisz chyba, ze niesie to ze soba jakies powazne
    zagrozenie? Nikt nie bedzie tego wykorzystywal przeciw bankom, po to sie po
    prostu nie oplaca. Co najwyzej karte wyrobi sobie student, ktoremu ona jest
    potrzebna, a malo elastyczne regulaminy nie pozwalaja mu jej uzyskac, badz
    tez kolekcjoner kart ;-)

    > Mozesz robic lewe przelewy na jakis
    > aukcjach internetowych.

    ??? A po co?

    > Moim zdaniem _nikt_ mi nie podal jeszcze sensownego powodu ze nalezy
    > adresata edytowac.

    _Nikt_ nie podal tez rozsadnych argumentow przeciw, poza baaardzo
    teoretycznymi zagrozeniami.

    >Place czest orachunki za inne osoby, w tym czesto
    > do skostnialych instytucji i nigdy problemu nie mialem.

    Ja tez. Nie wiem jak dla Ciebie, ale dla mnie oczywiste i naturalne jest to,
    ze jesli place za czyjs telefon, to podaje jego nazwisko jako nadawce
    przelewu. Po prostu. Nie uwazasz, ze to logiczne? Oczywiscie moge to zrobic
    w opisie przelewu, tylko moim zdaniem jest to ewidentnie "dookola". Wiec po
    co komplikowac?

    > No, ale jak ktos chce ukrywac rzeczywistego nadawce przelewu ...

    Jakie to ukrywanie? Przeciez zawsze mozna bezproblemowo dojsc do tego, czyje
    to konto, bo zostaje numer, wiec nie umozliwia to przestepczej dzialalnosci
    (a to wywnioskowalem z tonu Twojej wypowiedzi).
    Albo mozesz komus wyslac pare zlotych jako Santa Claus, Finlandia tak dla
    zartu, zamiast dawc mu przedplacone maestro. Czy to takie straszne
    przewinienie?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 35. Data: 2002-02-24 22:19:39
    Od: "Rafal Deptula" <r...@s...com.pl>

    > Taka, ze razem z przelewem ida tez dane konta nadawcy. I po recznym
    > zmodyfikowaniu nr kona nie bedzie zgodny z danymi nadawcy.

    To ja pytam po raz kolejny: I CO Z TEGO? Bo z tego, co na pisales, jeszcze
    nic nie wynika. Jesli moge wplacic gotowke jako Jan Kowalski, ul. Biala 13,
    Pcim Dolny, to dlaczego nie moge przelac pieniedzy z _mojego_ konta jako ten
    Jan Kowalski. To jest DOKLADNIE TO SAMO.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 36. Data: 2002-02-24 22:29:40
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

> [...]
    ten
    > Jan Kowalski. To jest DOKLADNIE TO SAMO.

    Pytanie za 100 pkt. w takim razie dlaczego inne banki czegos takiego nie
    robia?

  • 37. Data: 2002-02-24 22:30:09
    Od: Marcin F <m...@i...pl>

    Rafal Deptula wrote:

> [...]
    > Pcim Dolny, to dlaczego nie moge przelac pieniedzy z _mojego_ konta jako ten
    > Jan Kowalski. To jest DOKLADNIE TO SAMO.

    a dla mnie wplata gotowkowa a operacja na koncie ktore ma konkretnego
    wlasciciela zwiazanego z bankiem umowa to nie jest to samo

  • 38. Data: 2002-02-24 23:34:35
    Od: "Rafal Deptula" <r...@s...com.pl>

    "Marcin F" <m...@i...pl> wrote in message

    > a dla mnie wplata gotowkowa a operacja na koncie ktore ma konkretnego
    > wlasciciela zwiazanego z bankiem umowa to nie jest to samo

    To wskaz roznice
    W obu przypadkah przekazujesz okreslona sume posiadanych przez siebie
    srodkow pienieznych na okreslony rachunek. W przypadku wplaty gotowkowej
    mozesz podpisac sie na druczku jak chcesz, dlaczego nie mozesz zrobic tego
    na poleceniu przelewu?

    R.

  • 39. Data: 2002-02-24 23:42:47
    Od: "Rafal Deptula" <r...@s...com.pl>

    "AMRA" <a...@a...com> wrote in message
    > 13,
    > ten
    >
    > Pytanie za 100 pkt. w takim razie dlaczego inne banki czegos takiego nie
    > robia?

    Kiedys dawno pamietam, ze przy tworzeniu stalego zelecenie w owczesnym banku
    gdanskim okreslalo sie nadawce przelewu w sposob dowolny. Calkiem niedawno
    widzialem, ze korzystaja z tych samych druczkow, wiec pewnie nadal tak
    mozna. A czemu w innych bankach tego nie ma? Przypuszczam, ze raczej nikt
    nie pomyslal, zeby to umozliwic, niz swiadomie zablokowal.

    Dla porownania: jakis czas temu byl watek o tym, jak to w fortisie mozna
    dostac karte z napisem "kaczor donald" czy tez "kradziona" zamiast nazwiska.
    I wszyscy fortisa chwalili za elastycznosc. A jak mbank pozwala edytowac
    nadawce przelewu, co jest dokladnie analogicznym zjawiskiem, to ci sami na
    niego najezdzaja i wyszukuja jakies wydumane zagrozenia. Jest to CALKOWITY
    BRAK KONSEKWENCJI :-((((((((((

    Pozdrawiam wszystkich przewrazliwionych ;-)))))
    Rafal

  • 40. Data: 2002-02-24 23:49:04
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Rafal Deptula" <r...@s...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > mozesz podpisac sie na druczku jak chcesz, dlaczego nie mozesz zrobic tego

    Roznica podstawowa jest to, ze wplata w okienku jest gotowkowym rozliczeniem
    pienieznym, a przelew bezgotowkowym rozliczeniem pienieznym.

    Maciej

    --
    FAQ news:pl.biznes.banki => http://www.faq4pbb.prv.pl
    Wyszukiwarka oddzialow http://www.faq4pbb.prv.pl/baza