  • 1. Data: 2002-02-24 12:21:45
    Temat: oszczędności w USD
    Od: "dev" <d...@k...net.pl>

    jeśli założę lokatę w USD lub EURO w banku np: peko sa to też zapłacę
    podatek dla belki 20% ?

  • 2. Data: 2002-02-24 12:28:56
    Temat: Re: oszczędności w USD
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

    >jeśli założę lokatę w USD lub EURO w banku np: peko sa to też zapłacę
    >podatek dla belki 20% ?

    Oczywiście.

    PinQ
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 3. Data: 2002-02-24 12:33:22
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > jeśli założę lokatę w USD lub EURO w banku np: peko sa to też zapłacę
    > podatek dla belki 20% ?

    tak. Ogolnie sie i taj nie oplaca trzymac dolarow..

  • 4. Data: 2002-02-24 13:59:55
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>

    dev wrote:

    > jeśli założę lokatę w USD lub EURO w banku np: peko sa to też
    > zapłacę podatek dla belki 20% ?

    Tak. Ale tylko od odsetek - ewentualny zarobek wynikający z wzrostu
    kursu dolara jest (póki co?) nieopodatkowany.

    --
    ( Marcin Kasperski | If Staff, Scope and Schedule are all fixed, managers )
    ( http://www.mk.w.pl | will have no options, other than prayer. (Martin) )

  • 5. Data: 2002-02-24 15:39:00
    Od: "e c i a" <a...@p...onet.pl>

    No właśnie, może ktoś wie, czy to będzie:

    - podatek od ODSETEK (wówczas liczymy 20% od odsetek razy kurs (średni NBP?)
    z dnia naliczenia odsetek),

    czy też:

    - podatek od DOCHODU od oszczędności (wówczas liczymy 20% od różnicy
    pomiędzy saldem po naliczeniu odsetek razy kurs z dnia odsetek minus saldo
    początkowe razy kurs początkowy) - wtedy spadek kursu waluty zmniejsza nam
    haracz dla fiskusa; w tym przypadku może się też zdarzyć podatek ujemny, czy
    wówczas fiskus nam zwraca pieniądze? Ciekawe...

  • 6. Data: 2002-02-24 16:51:28
    Od: "dev" <d...@k...net.pl>

    > tak. Ogolnie sie i taj nie oplaca trzymac dolarow..

    wymysliłem że może przeżucę się ze złotego na euro, czy to ma sens?

  • 7. Data: 2002-02-24 22:14:23
    Od: "MichalL" <m...@n...isn.pl>

    > Ciekawe...

    Liczy sie tak, zebys zawsze zaplacil. To znaczy 20% wartosci naliczonych
    odsetek.

    MichalL

  • 8. Data: 2002-02-27 20:54:40
    Temat: Re: oszczędnosci w USD
    Od: leh <l...@...pl>

    "AMRA" <a...@a...com> skribis:

    >tak. Ogolnie sie i taj nie oplaca trzymac dolarow..

    a gdzie sie oplaca trzymac dolary ?

    Pozdrawiam, Leh.
    --
    - I didn't know you can fly a plane ?
    - Fly - yes. Land - no. (Indiana Jones and the Last Crusade)