  • 1. Data: 2007-03-01 21:11:28
    Temat: Hurra!
    Od: Jarek Dukat <n...@f...news>

    W koncu po 1,5 miesiaca uzerania sie z mBankiem pozbylem sie ich cudnego
    kredytu hipotecznego :)

    Na koniec ciekawostka: kredyt rzekomo mial byc splacony z posrednictwem
    specjalnego konta technicznego, do ktorego nie ma dostepu z poziomu
    systemu transakcyjnego. Jednak wiedzac kiedy wyszedl przelew z PKO i
    kiedy jest sesja przychodzaca w mBanku wystarczylo sledzic co sie dzieje
    na koncie... o 15:05 pojawilo mi sie "dziwne" dodatkowe ekonto (dziwne,
    bo w nazwie zamiast eKonto mialo "**** brak nazwy! ****"), z saldem 0. Z
    ciekawosci zrobilem na nie przelew 0,01 zl ze swojego ekonta i spowrotem
    na swoje - wszystko normalnie... Po paru minutach na tym koncie pojawila
    sie kwota przelana z PKO - prawie 100k PLN. Az mnie korcilo przelac to
    sobie na emaxa :) Dopiero jakies 10 minut pozniej kasa zniknela i zostal
    splacony kredyt hipoteczny, a za chwile zniknelo i samo konto.
    Zastanawiam sie po co to cale kombinowanie? Czy w mbanku jest za duzo
    ludzi, ktorzy sie nudza? Po co te rachunki techniczne, dodatkowe konta,
    reczne przelewy... Mogli od razu wskazac zeby mi PKO przelalo kase na
    eKonto, ja bym sobie splacil kredyt i juz. Smiech na sali po prostu.

    Jedno jest pewne - jesli kiedys bede chcial wyludzic grubsza kase z
    systemu bankowego to juz wiem jak to zrobie :)

    Jarek

  • 2. Data: 2007-03-01 21:19:51
    Temat: Re: Hurra!
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Jarek Dukat" <n...@f...news> napisał w wiadomości

    > bo w nazwie zamiast eKonto mialo "**** brak nazwy! ****"), z
    > saldem 0. Z ciekawosci zrobilem na nie przelew 0,01 zl ze
    > swojego ekonta i spowrotem na swoje - wszystko normalnie... Po
    > paru minutach na tym koncie pojawila

    Jako przelew dowolny robiłeś, czy dało się zdefniowany zrobić?

    marekz

  • 3. Data: 2007-03-01 21:42:11
    Od: "axell" <a...@o...wywalto.pl>

> [...]
    >
    > Jedno jest pewne - jesli kiedys bede chcial wyludzic grubsza kase z
    > systemu bankowego to juz wiem jak to zrobie :)

    Jakbyś chciał robić przekręt to jeszcze jeden sposób Ci podam, jak brałem
    kredyt hipoteczny, to zależało mi aby ostatni 2000 zł dać sprzedającemu w
    chwili odebrania mieszkania, tak na w razie czego, żeby się nie okazało że
    parkiet, sanitariaty i pozrywane (oraz meble kuchenne na które nie chciało
    się sprzedającemu osobnej umowy robić ale zapewniał ze nie są mu potrzebne i
    zostawi) - konsultant mKiosku upierał się że to niemożliwe i to bank musi
    przelać ostanie brakujące pieniądze. Zależało mi na czasie więc przystałem -
    skoro mają takie warunki bezpieczeństwa - trudno. Ale jak w dniu przelewu
    zobaczyłem, że przelew do sprzedawcy normalnie sobie wisiał jako
    niezrealizowany i przy próbie anulowania system poprosił o kolejny nr listy
    haseł jednorazowych to z doszedłem do wniosku, że mBank niestety w
    serwowaniu kredytów hipotecznych nie jest najlepiej dopracowany i lepiej iść
    do konkurencji ;(

    pozdrawiam
    axell

  • 4. Data: 2007-03-01 22:22:56
    Od: Jarek Dukat <n...@f...news>

    MarekZ wrote:
    > Użytkownik "Jarek Dukat" <n...@f...news> napisał w wiadomości

    > Jako przelew dowolny robiłeś, czy dało się zdefniowany zrobić?

    Zrobilem dowolny na to tymczasowe konto i potem z niego spowrotem
    dowolny na normalne. Zaloze sie ze zdefiniowac tez by sie dalo. To
    tymczasowe konto na oko mialo pelna funkcjonalnosc ekonta (wszystkie
    opcje byly w menu widoczne).

    Jarek

  • 5. Data: 2007-03-02 06:56:56
    Od: "Janusz" <j...@i...pl>

    > Jedno jest pewne - jesli kiedys bede chcial wyludzic grubsza kase z
    > systemu bankowego to juz wiem jak to zrobie :)

    A w Multi, dostęp do rachunku technicznego jest cały czas :).
    Jest widoczny na liście rachunków.

    Pozdr.
    Janusz

  • 6. Data: 2007-03-02 16:11:57
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Janusz wrote:

    > A w Multi, dostęp do rachunku technicznego jest cały czas :).
    > Jest widoczny na liście rachunków.

    A ktoś moze wie:
    1. Po co ? (Da sie na ten NRB przelać z zewnątrz ?)
    2. CO on właściwie prezentuje ?
    KJ

  • 7. Data: 2007-03-02 19:54:35
    Od: Biod <c...@o...pl>

    > Na koniec ciekawostka: kredyt rzekomo mial byc splacony z posrednictwem
    > specjalnego konta technicznego, do ktorego nie ma dostepu z poziomu
    > systemu transakcyjnego. Jednak wiedzac kiedy wyszedl przelew z PKO i

    A można wiedzieć w jakiej walucie miałeś kredyt?

  • 8. Data: 2007-03-02 22:06:36
    Od: Jarek Dukat <n...@f...news>

    Biod wrote:

    > A można wiedzieć w jakiej walucie miałeś kredyt?

    CHF

  • 9. Data: 2007-03-03 12:05:06
    Od: Biod <c...@o...pl>

    On Fri, 02 Mar 2007 23:06:36 +0100, Jarek Dukat <n...@f...news> wrote:

    > CHF

    Przelew z PKO był w złotówkach eliksirem, więc w mbanku założyli do
    przyjęcia przelewu konto techniczne w PLNach, następnie z tego konta
    ręcznie dokonali spłaty całkowietej kredytu. Taki jest mój scenariusz,
    choć mogę się mylić.

  • 10. Data: 2007-03-03 20:52:23
    Od: Jarek Dukat <n...@f...news>

    Biod wrote:

> [...]
    > przyjęcia przelewu konto techniczne w PLNach, następnie z tego konta
    > ręcznie dokonali spłaty całkowietej kredytu. Taki jest mój scenariusz,

    Mylisz sie :) Dokladnie jak to wygladalo opisalem w swoim pierwszym
    poscie. Ale specjalnie dla Ciebie ;) jeszcze raz w skrocie: nie wiem czy
    utworzyli konto techniczne czy nie, ale na pewno utworzyli tymczasowe
    ekonto, o numerze innym niz tego konta technicznego i z tego konta
    dokonali splaty kredytu. W miedzy czasie gdybym chcial byc zlosliwy to
    moglem dokonac przelewu kasy z tego konta na jakies inne, bo normalnie
    mialem to konto widoczne w systemie i moglem na nim wykonywac operacje
    wlacznie z przelewami dowolnymi.

    Jarek