  • 31. Data: 2011-10-11 13:42:22
    Temat: Re: Hipoteki i mieszkania.
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 10 Oct 2011 21:49:10 +0200, w <j...@s...list.pl>,
    Sławomir Szyszło <s...@C...pl> napisał(-a):

    > Dnia Mon, 10 Oct 2011 18:23:12 +0200, "r...@k...pl" <r...@k...pl>
    > wklepał(-a):

    > Nie wystarczy. Elementarne Watsonie.
    >
    > Zarobki 3000 zł, połowa na mieszkanie czyli 1500.
    >
    > Zarobki o 50% większe zatem:
    >
    > 3000 + 50% * 3000 = 4500
    >
    > Czyli wydatki na mieszkanie w stosunku do nowych zarobków:
    > 1500 / 4500 * 100 ~= 33%
    >
    > I gdzie tu dwa razy tańsze to mieszkanie?
    >
    > "O połowę więcej" to nie to samo co "poprzednio miałem połowę tego co teraz".
    > ;-P

    Cóż za piękna manipulacja matematyką, powinieneś zostać politykiem :).

    Policzmy: zarobki 3000zł, na mieszkanie 1500zł.
    Mieszkanie tanieje o połowę, więc wydajemy teraz 750zł.
    Z 50% robi się 25%. Faktycznie -- mieszkanie 2x tańsze. Na życie pozostaje nam
    2250zł.

    W moim przykładzie -- 4500zł zarobki - 1500zł mieszkanie na życie pozostaje
    3000zł. To ja wolę wersję z drogim mieszkaniem :>.

  • 32. Data: 2011-10-11 22:10:05
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Tue, 11 Oct 2011 15:42:22 +0200, "r...@k...pl" <r...@k...pl>
    wklepał(-a):

> [...]
    >
    >W moim przykładzie -- 4500zł zarobki - 1500zł mieszkanie na życie pozostaje
    >3000zł. To ja wolę wersję z drogim mieszkaniem :>.

    Pierwotne zagadnienie brzmiało "jak to zrobić żeby mieszkania były tańsze o
    połowę".
    Twoje wywody nijak się mają do tego.

    --
    Sławomir Szyszło

  • 33. Data: 2011-10-12 12:38:50
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 12 Oct 2011 00:10:05 +0200, w <j...@s...list.pl>,
> [...]

    > wklepał(-a):

    > Pierwotne zagadnienie brzmiało "jak to zrobić żeby mieszkania były tańsze o

    Oczywiście, że się mają. Twierdziłeś wszakże, że trzeba 2x więcej zarabiać. To
    pokazałem, że jednak wystarczy +50%, aby cena mieszkania w zasadzie zmalała do
    0.

  • 34. Data: 2011-10-13 13:19:43
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 07.10.11 16:27, Wojciech Bancer pisze:
    > On 2011-10-07, Liwiusz<l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > A co to ma do rzeczy?
    > U nas jest inne prawo niż nie zrobisz manewru "to bank sobie weźmie
    > dom, a ja nie mam zadłużenia".

    Skoro byly kredytobiorca jest golodupcem, to ta sytuacja niczym nie
    rozni sie od sytuacji w USA.

    --
    Pete

  • 35. Data: 2011-10-13 13:21:47
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 07.10.11 13:51, Rafi pisze:

    > Nie mówię nie, ale jaki podatek w zamian zostanie zlikwidowany ?

    od nieruchomosci.

    --
    Pete

  • 36. Data: 2011-10-14 08:42:51
    Od: "_ąćęłńóśźż" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Dokładnie, to samo bym napisał.
    Przykładowo przepisy p.-poż. mamy takie, jakby w każdej klatce schodowej był
    dom wariatów (no, czasem prawie jest ... ;)) i służą także do do brania przez
    strazaków w łapę.
    Po co drzwi p.-poż. 90 minut do zsypów na półpiętrze?
    Wzieli w łapę, bo w pierwotnym projekcie było... 120 minut!!
    Itp. itd.
    A dla odmiany sąsiad słyszy jak drugi sasiad siada na wc...
    Jest bardzo dużo błędów projektowych i błedów wykonawczych.
    Samochody to może robimy dla Opla czy Fiata, ale jakość roboli w budownictwie
    pozostała w epoce Poloneza i Łady (przy robotnikach ze wschodu).

    Dodałbym jeszcze
    - niższe opodatkowanie najmu (obecne 8,5% ryczałtu to za wysoko, bo zadnych
    kosztów nie można wliczać i odliczać, "nie opłaca się" więc remontować,
    poprawiać standardu, wyposażać dodatkowo itp.).

    -----
    na 150 lat.

  • 37. Data: 2011-10-14 08:44:37
    Od: "_ąćęłńóśźż" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Tyle że u nas będzie już gołodupcem do śmierci i niczegu mu się nie będzie
    opłacało.

    -----

  • 38. Data: 2011-10-14 08:49:50
    Od: "_ąćęłńóśźż" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Elementarne, Watsonie:
    Wybudować autostradę dla każdego.

    -----

  • 39. Data: 2011-10-14 08:51:50
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    _ąćęłńóśźż <j...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote on 2011-10-14_10:42
    > Dokładnie, to samo bym napisał.

    A mógłbyś tak pisać, żeby było wiadomo o czym piszesz ? :-)

    witrak()

  • 40. Data: 2011-10-15 13:41:12
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 14.10.11 10:44, _ąćęłńóśźż pisze:
    > Tyle że u nas będzie już gołodupcem do śmierci i niczegu mu się nie będzie
    > opłacało.
    >

    > -----
    > sie od sytuacji w USA.

    A jaki to ma wplyw na kryzys USA-like?