  • 1. Data: 2007-04-18 08:06:12
    Temat: Hakerzy okradają konta Inteligo
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Troche bzdur bo wyglada poprostu na podstawiona strone i wyciaganie hasel

    Hakerzy okradają konta Inteligo
    "Rzeczpospolita" pisze, że kilkadziesiąt osób mogło paść ofiarą
    złodziei, którzy okradają konta w internetowym banku Inteligo.

    Do redakcji zgłosiła się jedna z czytelniczek i opowiedziała o kradzieży
    pieniędzy z jej konta. "W drugiej połowie marca chciała zrobić przelew.
    - Nie mogłam zalogować się na stronie internetowej. Przez pewien czas
    była ona blokowana. Potem pojawił się komunikat, aby wpisać aż pięć
    kodów do autoryzacji. Wtedy udało się dokonać transakcji. Okazało się
    jednak, że wykorzystałam trzy kody - mówi nasza czytelniczka.

    Dwa dni później bank powiadomił panią Katarzynę, że z jej konta
    wypłacono 8 tys. zł. Niewykluczone, że hakerzy wykorzystali do tej
    kradzieży dwa pozostałe jednorazowe hasła [...]. Po kradzieży bank
    wszczął wewnętrzne postępowanie. Zmienił hasło i login pani Katarzyny,
    ale okazało się, że stare hasło i login nadal były aktywne. Kilka dni po
    zdarzeniu Inteligo zwróciło jej pieniądze." - pisze "Rzeczpospolita".
    Bank powiadomił o przestępstwie prokuraturę.

    "Z informacji \'Rz\' wynika, że w podobny sposób zostało okradzionych co
    najmniej kilkadziesiąt osób w Polsce. Śledztwo w tej sprawie prowadzi
    warszawskie Centralne Biuro Śledcze, a tropy prowadzą do
    międzynarodowych grup przestępczych, m.in. z Rosji. Niewykluczone, że
    współpracują z nimi byli pracownicy banku, którzy znają sposoby
    zabezpieczenia kont. Hakerzy wyłudzają hasła i loginy użytkowników
    poprzez tworzenie niemal idealnych kopii stron e-banków." - czytamy w
    "Rzeczpospolitej".

    Problem wyłudzeń danych od osób korzystających z bankowości internetowej
    dotyczy także klientów w innych krajach. Do największych kradzieży
    dochodzi w Stanach Zjednoczonych. Z badań przeprowadzonych w USA przez
    firmę Gartner wynika, że straty wynikające z dokonanych oszustw
    komputerowych online wyniosły ponad 2,8 miliardów dolarów w 2006 roku.
    Zwiększyła się również liczba ofiar phishingu z 57 milionów w 2004 roku
    do 109 milionów w 2006 roku.

    Więcej informacji w "Rzeczpospolitej".

  • 2. Data: 2007-04-18 08:19:09
    Temat: Re: Hakerzy okradają konta Inteligo
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

> [...]
    > kodów do autoryzacji. Wtedy udało się dokonać transakcji. Okazało się
    > jednak, że wykorzystałam trzy kody - mówi nasza czytelniczka.

    Ale trzeba byc blondynką ... prawdziwą blondynką. Naszej czytelniczce
    udało się to idealnie.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kp.oz.pl

  • 3. Data: 2007-04-18 10:04:25
    Od: p...@w...pl

    > Ale trzeba byc blondynką ... prawdziwą blondynką. Naszej czytelniczce
    > udało się to idealnie.

    > --
    > Krzysiek, Kraków,http://kp.oz.pl

    Nie oceniaj zbyt pochopnie tej pani. Sposób kradzieży nie jest w tym
    artykule zbyt dokładnie opisany. Inteligo musiało mieć coś na sumieniu
    skoro natychmiast oddało jej pieniądze. Ja wożę się bez skutku z moją
    reklamacją kartową od września (
    http://groups.google.pl/group/pl.biznes.banki/browse
    _thread/thread/1f27aae6484a8416/cc480a9b78485784?hl=
    pl#cc480a9b78485784
    )

    Sama lista haseł jednorazowych to jak widać dość lipny sposób
    zabezpieczeń. Takie hasło łatwo wyłudzić od nieświadomego klienta.
    Znacznie lepsze moim zdaniem są te przysyłane sms-em. Jeśli system a
    nie haker żąda hasła, to przysyła je po prostu na telefon.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2007-04-18 12:38:24
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    s.com...

> [...]
    >Znacznie lepsze moim zdaniem są te przysyłane sms-em. Jeśli system a
    >nie haker żąda hasła, to przysyła je po prostu na telefon.

    Na naiwnego klienta nie ma zabezpieczenia.

  • 5. Data: 2007-04-18 12:46:21
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    p...@w...pl writes:

    > Sama lista haseł jednorazowych to jak widać dość lipny sposób
    > zabezpieczeń. Takie hasło łatwo wyłudzić od nieświadomego klienta.
    > Znacznie lepsze moim zdaniem są te przysyłane sms-em.

    Fakt, te mozna wyludzic takze w przypadku swiadomego klienta.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 6. Data: 2007-04-18 15:28:40
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    p...@w...pl napisał(a) w wiadomości:

    > Inteligo musiało mieć coś na sumieniu
    >skoro natychmiast oddało jej pieniądze. Ja wożę się bez skutku z moją
    >reklamacją kartową od września (

    Nic nie musiało mieć na sumieniu. Po prostu chodzi o wizerunek banku
    dla maluczkich. Banki wolą dać kasę klientowi (a więc de facto oddać
    złodziejom) niż rzetelnie współpracować choćby z Policją. Ale nic
    dziwnego skoro "dziennikarz" podaje jako news informację w stylu
    "okradziono bank" albo "okradziono konto bankowe" (i jescze do tego
    "hakerzy"...). I nie sposób wytłumaczyć, że nie haker okradł bank ale
    złodziej okradł klienta, częto przy gorliwej współpracy tegoż.

    Arek

  • 7. Data: 2007-04-18 15:53:54
    Od: "Leszek" <n...@d...spamu.pl>

    Jan Strybyszewski wrote:
> [...]
    > aby wpisać aż pięć kodów do autoryzacji. Wtedy udało się dokonać
    > transakcji. Okazało się jednak, że wykorzystałam trzy kody - mówi

    Przysłowiowa blondynka i nie zmienię zdania. Scenariusz popularny i
    tylko blondynki i blondyni się nabierają.
    Po pierwsze użytkownik zobowiązany jest używac aktualnego
    oprogramowania, a zarówno IE jak i Firefox czy Opera są wyposażone w
    ochronę przed phishingiem, przekierowaniami, itp. Kolejne - zapewne
    strona, na której podawała kody nie miała certyfikatu (nie było symbolu
    kłódki).
    Efekt - uzytkownik udostępnił ze swojej winy poufne dane - ułatwił
    złodziejowi kradzież. W takiej sytuacji na miejscu banku nie oddałbym
    GROSZA i żaden sąd nie orzekłby inaczej. Za głupotę trzeba płacić.

    Banki wiecznie ostrzegają i piszą jakie elementy muszą być widoczne, aby
    transakcja mogła być uznana za bezpieczną. To jest napisane w wiekszości
    banków - na stronie logowania. Jeśli użytkownik jest leniwy, nie czyta i
    nie sprwadza, to wybaczcie ... dlaczego bank ma tracić? W tym przypadku
    Inteligo poszło zapewne na rękę aby nie narazić się na artukuły
    dziennikarzy, którzy nie znając się (co jest coraz powszechniejsze),
    broniliby analfabetów. Koszt wypłacenia zapewne ocenili na niższy od
    szumu.
    Leszek

  • 8. Data: 2007-04-18 15:56:08
    Od: "Leszek" <n...@d...spamu.pl>

    Użytkownik wrote:

    > Nie oceniaj zbyt pochopnie tej pani. Sposób kradzieży nie jest w tym
    > artykule zbyt dokładnie opisany.

    Nie był opisywany, bo jest powszechny i znany, a niestety nadal idioci
    się nabierają.
    Blondynka i koniec. Czytaj mój drugi list - to zwyczajne lenistwo i
    lekceważenie ostrzeżeń umieszczanych przez banki NA STRONACH LOGOWANIA
    Leszek

  • 9. Data: 2007-04-18 17:43:15
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 18 Apr 2007 17:53:54 +0200, "Leszek" <n...@d...spamu.pl> wrote:

    >Banki wiecznie ostrzegają i piszą jakie elementy muszą być widoczne, aby
    >transakcja mogła być uznana za bezpieczną. To jest napisane w wiekszości
    >banków - na stronie logowania.
    Blondynka trafila na inna strone logowania. Jak wiec mogla przeczytac
    ostrzezenie na prawdziwej stronie banku?

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 10. Data: 2007-04-18 17:52:42
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    WAM napisał(a):
    > Blondynka trafila na inna strone logowania. Jak wiec mogla przeczytac
    > ostrzezenie na prawdziwej stronie banku?

    Uzywajac swojego banku przez X razy wczesniej powinna miec zaryte w
    mozgownicy, ze sprawdza sie certyfikat. Opera i Firefox swieca zoltym
    paskiem adresu, w IE jest klodka - to juz naprawde nie jest wina banku,
    ze klient idiota podal swoje dane (o ktorych poufnosci jest informowany
    na pismie przy ich otrzymaniu przez bank, i w kazdej innej sytuacji)
    zlodziejowi.

    --
    Mateusz Papiernik, Maticomp Webdesign
    m...@m...net, http://www.maticomp.net