  • 1. Data: 2007-04-18 07:44:59
    Temat: przesyłka do Austrii
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

    Moze trochę OT,
    Mam papiery , które muszę przesłać do banku w Austrii. Problem polega na tym
    ze jest to oryginał, więc powinien dojść bezpiecznie, i nie zginąć.
    najlepiej za potwierdzeniem odbioru. Na poczccie nic nie wiedzą. Możecie
    coś polecić? Jakaś firma?
    Albo gdzie pytać?

  • 2. Data: 2007-04-18 07:58:33
    Temat: Re: przesyłka do Austrii
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    "TMK" <t...@p...onet.pl> napisał(a):
> [...]
    > ze jest to oryginał, więc powinien dojść bezpiecznie, i nie zginąć.
    > najlepiej za potwierdzeniem odbioru. Na poczccie nic nie wiedzą.

    zwroc sie do firmy kurierskiej, tanio nie bedzie, ale na pewno przesylka
    dojdzie na czas

  • 3. Data: 2007-04-18 12:43:52
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "TMK" <t...@p...onet.pl> writes:

    > Mam papiery , które muszę przesłać do banku w Austrii. Problem polega na tym
    > ze jest to oryginał, więc powinien dojść bezpiecznie, i nie zginąć.
    > najlepiej za potwierdzeniem odbioru. Na poczccie nic nie wiedzą.

    Nie potrafia wyslac listu wartosciowego?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 4. Data: 2007-04-19 08:27:00
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    TMK napisał(a):
> [...]
    > ze jest to oryginał, więc powinien dojść bezpiecznie, i nie zginąć.
    > najlepiej za potwierdzeniem odbioru. Na poczccie nic nie wiedzą. Możecie

    Są przesyłki "Za potwierdzeniem odbioru" wysyłane za granicę (inna
    naklejka niż krajowa, dwujęzyczna bodajże) - pytaj w "dobrych urzędach
    pocztowych" :)

    Polecam też uważać, choć to nieco OT na firmy kurierskie.

    Miałem ostatnio potrzebę wysłania małej paczki (mniej niż 0,5 kg) do
    Finlandii. DHL zawinszował sobie, Achtung! Achtung! 1200 zł polskich (po
    targach i chcęci skorzystania z usług via firma ze stałą umową cena
    spadła nieco poniżej 300 zł).

    W Poczteksie (na poczcie) taka usługa kosztuje ok. 120 zł.

  • 5. Data: 2007-04-19 08:33:46
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > nieco poniżej 300 zł).
    >
    > W Poczteksie (na poczcie) taka usługa kosztuje ok. 120 zł.

    Ponieważ przesyłam orginał cena w granicach rozsądku ( np 500 zł) nie gra
    roli chodzi mi raczej o pewność i solidność.
    W ostateczności pozostaje osobiste doręczenie.
    No z firmami kurierskimi mam takie sobie doświadczenia, co prawda nigdy mi
    nic nie zgineło, ale czasem nie mozna się w ogóle skontaktować a przesyłka
    jest opóżniona ze dwa dni, nikt nie wie gdzie jest..

  • 6. Data: 2007-04-19 09:45:33
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    TMK napisał(a):
> [...]
    > ze jest to oryginał, więc powinien dojść bezpiecznie, i nie zginąć.
    > najlepiej za potwierdzeniem odbioru. Na poczccie nic nie wiedzą. Możecie

    Co to znaczy "na poczcie nic nie wiedzą"?
    http://www.poczta-polska.pl/cennik.htm
    usługi zagraniczne -> Przesyłka listowa z zadeklarowaną wartością
    Proste jak budowa cepa.

  • 7. Data: 2007-04-19 11:57:45
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara"
    <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info> napisał w wiadomości

    > Co to znaczy "na poczcie nic nie wiedzą"?
    > http://www.poczta-polska.pl/cennik.htm
    > usługi zagraniczne -> Przesyłka listowa z zadeklarowaną wartością
    > Proste jak budowa cepa.
    Prawie bo dalej jest napisane ze zarówno polecony jak i wartościowy to
    obligatoryjnie, a listy które państwa obsługuja nie ma. Ale to już całkiem
    konkretne wiadomości.
    Fakt ze na poczcie głupio zpytałam o bezpieczny (zeby nie zgineło) sposób
    nadania za potwierdzeniem odbioru. I panenka mi mówi ze raczej tylko
    kurierem....

  • 8. Data: 2007-04-19 15:30:19
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    List wartościowy to bardzo bezpieczny sposób na przesyłki, nie wiem jedynie, jak się