eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiHakerzy okradają konta Inteligo › Re: Hakerzy okradają konta Inteligo
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.v
    iknet.pl!not-for-mail
    From: "Leszek" <n...@d...spamu.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Hakerzy okradają konta Inteligo
    Date: Wed, 18 Apr 2007 17:53:54 +0200
    Organization: VikNet NEWS Server
    Lines: 37
    Message-ID: <f05euk$cja$1@main.viknet.pl>
    References: <f04jhq$jlv$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: solo
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: main.viknet.pl 1176911636 12906 85.219.210.142 (18 Apr 2007 15:53:56 GMT)
    X-Complaints-To: n...@p...viknet.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 18 Apr 2007 15:53:56 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3028
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3028
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:412711
    [ ukryj nagłówki ]

    Jan Strybyszewski wrote:
    > Troche bzdur bo wyglada poprostu na podstawiona strone i wyciaganie
    > hasel
    >
    > Hakerzy okradają konta Inteligo
    > "Rzeczpospolita" pisze, że kilkadziesiąt osób mogło paść ofiarą
    > złodziei, którzy okradają konta w internetowym banku Inteligo.
    >
    > Do redakcji zgłosiła się jedna z czytelniczek i opowiedziała o
    > kradzieży pieniędzy z jej konta. "W drugiej połowie marca chciała
    > zrobić przelew. - Nie mogłam zalogować się na stronie internetowej.
    > Przez pewien czas była ona blokowana. Potem pojawił się komunikat,
    > aby wpisać aż pięć kodów do autoryzacji. Wtedy udało się dokonać
    > transakcji. Okazało się jednak, że wykorzystałam trzy kody - mówi
    > nasza czytelniczka.

    Przysłowiowa blondynka i nie zmienię zdania. Scenariusz popularny i
    tylko blondynki i blondyni się nabierają.
    Po pierwsze użytkownik zobowiązany jest używac aktualnego
    oprogramowania, a zarówno IE jak i Firefox czy Opera są wyposażone w
    ochronę przed phishingiem, przekierowaniami, itp. Kolejne - zapewne
    strona, na której podawała kody nie miała certyfikatu (nie było symbolu
    kłódki).
    Efekt - uzytkownik udostępnił ze swojej winy poufne dane - ułatwił
    złodziejowi kradzież. W takiej sytuacji na miejscu banku nie oddałbym
    GROSZA i żaden sąd nie orzekłby inaczej. Za głupotę trzeba płacić.

    Banki wiecznie ostrzegają i piszą jakie elementy muszą być widoczne, aby
    transakcja mogła być uznana za bezpieczną. To jest napisane w wiekszości
    banków - na stronie logowania. Jeśli użytkownik jest leniwy, nie czyta i
    nie sprwadza, to wybaczcie ... dlaczego bank ma tracić? W tym przypadku
    Inteligo poszło zapewne na rękę aby nie narazić się na artukuły
    dziennikarzy, którzy nie znając się (co jest coraz powszechniejsze),
    broniliby analfabetów. Koszt wypłacenia zapewne ocenili na niższy od
    szumu.
    Leszek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1