  • 1. Data: 2003-06-29 17:11:12
    Temat: Gdzie złapać kuny?
    Od: "corner" <c...@i...pl>

    Może mi ktoś powiedzieć gdzie najkorzystniej nabyć kuny? Zakup w polskim
    kantorze? Czy może korzystniej jest: nabyć euro w polskim kantorze i w
    Chorwacji wymienić na kuny (tak proponuje znajomy). Czy też lepiej wyjąć je
    z bankomatu w Chorwacji (do dyspozycji VE Inteligo, VE ING Banku Śląskiego,
    Maestro PrePaid ING Banku Śląskiego)?

  • 2. Data: 2003-06-29 17:13:26
    Temat: Re: Gdzie złapać kuny?
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    corner wrote:
> [...]
    > z bankomatu w Chorwacji (do dyspozycji VE Inteligo, VE ING Banku Śląskiego,

    Zdecydowanie najlepiej z bankomatu. Drobne kwoty kartami ING, większe
    Inteligo.

    pzdr

    Tomek

  • 3. Data: 2003-06-29 17:20:55
    Od: "corner" <c...@i...pl>

    Użytkownik Tomasz Staszewski <t...@p...fm> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@p...fm...
    > corner wrote:
    >
    > Zdecydowanie najlepiej z bankomatu. Drobne kwoty kartami ING, większe
    > Inteligo.

    Też tak myślałem - ale mój znajomy upiera się, że nie jest fizycznie możliwe
    kupić taniej niż w sposób euro -> kuny. Coś bredził o kursie NBP i że nie
    może być taniej...

    A do wypłat która lepsza - VE ING czy Maestro ING? (Domyślam się, że
    Maestro)...

  • 4. Data: 2003-06-29 17:35:37
    Od: "corner" <c...@i...pl>

    Użytkownik corner <c...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bdn75f$3ik$...@n...news.tpi.pl...

    > Też tak myślałem - ale mój znajomy upiera się, że nie jest fizycznie
    możliwe
    > kupić taniej niż w sposób euro -> kuny. Coś bredził o kursie NBP i że nie
    > może być taniej...

    O, już wiem o czym obaj bredzimy ;-). Znajomy mówi, że mu to lepiej wyjdzie,
    bo wymieni euro na poczcie, gdzie nie zostanie mu pobrana prowizja - i jak
    to teraz wygląda?

  • 5. Data: 2003-06-29 18:05:08
    Od: "micom.edu.pl" <b...@m...edu.pl>

    > O, już wiem o czym obaj bredzimy ;-). Znajomy mówi, że mu to lepiej
    wyjdzie,
    > bo wymieni euro na poczcie, gdzie nie zostanie mu pobrana prowizja - i jak
    > to teraz wygląda?

    W zeszlym roku banomat karta VE Millenium zdecydowanie najkorzystniej.

    Pozdrawiam
    Fajas

  • 6. Data: 2003-06-29 22:12:03
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_THIS.krak.eu.org>

    corner <c...@i...pl> napisał w

> [...]

    Prawdę mówiąc, też nie widzę takiej możliwości. Jeśli kurs w banku jest
    zawsze bardziej niekorzystny niż w kantorze, to nie widzę możliwości,
    żeby przy dwukrotnym przewalutowaniu oraz naliczeniu prowizji dwóch
    banków, mogło wypaść KK taniej niż gotówką.
    Wszystko zależy, po jakim kursie kupisz euro oraz gdzie je potem
    zamienisz na kuny. Zobacz na Interii kursy walut w kantorach: widełki
    dla euro są od 3 do 18 groszy, zależnie od kantoru.

    > O, już wiem o czym obaj bredzimy ;-). Znajomy mówi, że mu to lepiej
    > wyjdzie, bo wymieni euro na poczcie, gdzie nie zostanie mu pobrana
    > prowizja - i jak to teraz wygląda?

    W Chorwacji prywatne kantory przy wymianie też nie biorą prowizji.

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof K. Maj
    (Uwaga na pułapkę w adresie!)

  • 7. Data: 2003-06-30 09:41:20
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@N...gazeta.pl>

    Ja wybierałem ze ściany kartą Maestro i dla mnie jest to najlepsze
    rozwiązanie. Oprócz kursu weź jeszcze pod uwagę to, że jak kupisz euro i ich
    potem nie wykorzystasz, to Ci będą leżały odłogiem. Jak sprzedasz, to znowu
    dołożysz.

    Alternatywnie można też wziąc złotówki. Akurat w okolice gdzie byłem z ich
    wymianą nie było problemów.

    A generalnie, to trzeba uważać na prowizje - niektóre kantory ich nie
    pobierają, a niektóre i owszem, chętnie.

    Miłego dnia

    Tomek

  • 8. Data: 2003-06-30 18:54:01
    Od: "chillin" <c...@o...pl>

    Zdecydowanie polecam wypłaty z bankomatu. Robiłem to i rok temu i w tym
    roku, VE LukasBank.
    Opłaca się - wiadomo, jest prowizja, ale za to bierzesz takie kwoty, jakie
    aktualnie potrzebujesz.

  • 9. Data: 2003-06-30 20:36:19
    Od: Piotr Wiraszka <p...@t...pl>

    Dnia Mon, 30 Jun 2003 00:12:03 +0200, "Krzysztof K. Maj"
    <kmaj@REMOVE_THIS.krak.eu.org> napisał(a):

    >Wszystko zależy, po jakim kursie kupisz euro oraz gdzie je potem
    >zamienisz na kuny.

    Tylko po co ?
    Za pierwszym razem (kiedy w obiegu była jeszcze np. marka
    niemiecka czy austracki szylling) kuny kupiłem w Polsce. I
    się naciąłem :) Potem to już tylko trochę euro i kk.
    Chorwacja (jeździmy do Pulje) jest dziwnym krajem - uznają
    wszystkie waluty (oprócz naszego dawnego bloku), więc bramka
    na autostradzie, budka z lodami, nawet babcia z owocami na
    wiejskim targu - przyjmą każdą walutę. Często była tam nawet
    tabliczka z przelicznikami i cenami w różnych walutach,
    liczonych według tego samego kursu ichniego banku.
    A tak poza tematem -:) - najbardziej podobał mi się pewien
    wiejski targ i babcia koło 70. Kupiłem owoce i problem - kun
    mi zabrakło. Ale mam dolary i euro, tylko gdzie to na wsi
    wymienić ? A babcia wyciąga kalkulator i łamaną niemczyzną
    mówi że nie ma problemu, przeliczy według kursu bankowego.
    Czy to jest normalny kraj ?
    ukłony

  • 10. Data: 2003-07-21 16:43:11
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_THIS.krak.eu.org>

    Tomasz Staszewski <t...@p...fm> napisał w

    > Zdecydowanie najlepiej z bankomatu. Drobne kwoty kartami ING, większe
    > Inteligo.

    Czy ktoś ma już rozeznanie, po ile mu wyszła kuna wyjęta z bankomatu?
    Ja w banku (Splitska Banka) przy wymianie dostawałem 7,42-7,44 kuna za 1
    euro, co mi dawało ok. 60 groszy na kunę. Nie wiem jak w innych bankach,
    ale w tym nie pobierali żadnej dodatkowej prowizji.

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof K. Maj
    (Uwaga na pułapkę w adresie!)