  • 1. Data: 2003-02-04 09:25:02
    Temat: GTFI spada wszędzie, tylko nie w swoich reklamach
    Od: p...@p...onet.pl

    Ciekawe, że od wielu dni GTFI leci zauważalnie w dół (a wydawał się, że na
    obligacjach może iśc tylko w górę - pobierają sobie prowizje za zarządzanie,
    czy co?) a ich reklamy ciągle twierdzą, że jest to fundusz dający nalepsze
    zyski.

  • 2. Data: 2003-02-04 10:07:59
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    > Ciekawe, że od wielu dni GTFI leci zauważalnie w dół (a wydawał się, że na
    > obligacjach może iśc tylko w górę - pobierają sobie prowizje za zarządzanie,

    Sprawdź, które obligi rosną,.Wszystkie spadają. Kto nie kupił dawno temu, a w
    ostatnich tygodniach, oblizuje się smakiem.:-)

  • 3. Data: 2003-02-04 11:57:49
    Od: " dezet" <d...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > obligacjach może iśc tylko w górę - pobierają sobie prowizje za
    > zarządzanie, czy co?) a ich reklamy ciągle twierdzą, że jest to fundusz

    Faktem jest, że te reklamy, aczkolwiek formalnie są OK (drobnymi literkami
    zastrzegli uwagą o historycznej wielkości "19,49%"), to moralnie są
    conajmniej dyskysyjne :P

    We wpisie: http://www.cafe.mbank.com.pl/php/read.php3?f=1&i=565
    30&t=56449
    wykazano, że ekstrapolowana STRATA jaką przynosi uczestnictwo w GTFI-O w
    okresie 2.1.2003..31.1.2003 wynosi: -3,68[%p.a.]. Jesli uwzględnić dalszy
    wczorajszy spadek notowań - strata wzrasta do -3,79[%/pa] (stan w
    dn.3.2.2003).

    W tej sytuacji inwestowanie tam (czytaj: świadome trwonienie swej kasy) może
    kontynuować masochista, lub myślący inaczej, no... może i ktoś liczący na cud
    w księgowości ;)

    Za zarządzanie pobierają póki co te swoje 1,2%p.a. niezależnie od skutków
    jakie poniosą klienci zwabieni 'nośną' reklamą ;)

  • 4. Data: 2003-02-04 12:15:26
    Od: z...@p...onet.pl

    > Użytkownik <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Sprawdź, które obligi rosną,.Wszystkie spadają. Kto nie kupił dawno temu, a w
    ostatnich tygodniach, oblizuje się smakiem.:-)

    Zwróć jednakże uwagę na to, że nie wszytkie "obligi spadają", bo np. obligacje
    SP w styczniu b.r. przyniosły DOCHÓD 6,85%p.a. (TZ1105), podczas gdy za ten sam
    okres GTFI-O wypracował inwestorowi STRATĘ 3,68%p.a.

  • 5. Data: 2003-02-04 12:26:50
    Od: z...@p...onet.pl

> [...]
    sam
    > okres GTFI-O wypracował inwestorowi STRATĘ 3,68%p.a.

    Dodam, że łączną STRATĘ jaką poniósł w tym czasie niefortunny inwestor w GTFI-O
    wynosi: 3,68%p.a + 6,85%p.a. = 11,53%p.a.
    (wynika to z tego, że w tym czasie miałby zapewniony zysk w obligach SP)

  • 6. Data: 2003-02-04 12:37:28
    Od: z...@p...onet.pl

    > ...wynosi: 3,68%p.a + 6,85%p.a. = 11,53%p.a. ...

    Sorry, powinno być 10,53%p.a. (sumowałem bez posługiwania się kalkulatorem) ;(

  • 7. Data: 2003-02-04 12:49:51
    Od: "PiotR" <p...@p...com>

    Użytkownik <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Sorry, powinno być 10,53%p.a. (sumowałem bez posługiwania się
    kalkulatorem) ;(

    bzdury piszesz
    to 6,85 na TZ to w czasie roku
    na miesiac wychodzi ~~ 0,5 %
    do tego dodaj sobie 3,68 %
    i do tylu jestes troche ponad 4% na nie 11%

    Piotr

  • 8. Data: 2003-02-04 13:10:31
    Od: z...@p...onet.pl

    > Użytkownik <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > kalkulatorem) ;(
    > >
    > bzdury piszesz
    > to 6,85 na TZ to w czasie roku
    > na miesiac wychodzi ~~ 0,5 %
    > do tego dodaj sobie 3,68 %
    > i do tylu jestes troche ponad 4% na nie 11%
    >
    > Piotr

    "Bzdury" być może są, ale nie tam gdzie się dopatrujesz mój kotku ;)
    Celowo we wzorze przy wszystkich składnikach stoi jak wół: "%p.a.", by nie było
    niedomówień.
    Nie wtajemniczonym wyjaśniam, że "%p.a." znaczy po polskiemu: "procent w
    stosunku rocznym" :)

  • 9. Data: 2003-02-04 13:23:42
    Od: "PiotR" <p...@p...com>

> [...]
    było
    > niedomówień.
    > Nie wtajemniczonym wyjaśniam, że "%p.a." znaczy po polskiemu: "procent w

    w takim razie bzdura jest patrzenie na wynik funduszu w obrebie miesiaca
    czasu
    i zakladanie ze przez reszte roku bedzie podobnie

    ps. czy ostatnio ta grupa zaczyna dzialac pod znakiem teczy ?
    bo tak odbieram nazwanie mniekotkiem :)

  • 10. Data: 2003-02-04 17:48:54
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    > Zwróć jednakże uwagę na to, że nie wszytkie "obligi spadają", bo np. obligacje
    > SP w styczniu b.r. przyniosły DOCHÓD 6,85%p.a. (TZ1105), podczas gdy za ten sam
    > okres GTFI-O wypracował inwestorowi STRATĘ 3,68%p.a.

    gdyby, wiedział, że się przewrócę, to bym się położył.
    Warto było kupić złoto w listopadzie i sprzedać obecnie. Ale kto to wiedział i zrobił
    ?
    Z funduszami jest jednak tak, że one mają w swoim portfelu różne walory.
    Po to lamer kupuje fundusze, bo zdaje się na fachowców, z nadzieją, że mniej straci,
    niż gdyby kupił przypadkowo.
    Na wszystkim trzeba się znać. Inaczej są problemy.
    A reklama to takie kłamstwo, aby innym "pomóc".