  • Data: 2021-09-16 19:06:44
    Temat: Re: "Fajny" sposób liczenia oprocentowania ;>
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dzwonili z francuza z propozycją wypłaty kasy z limitu KK i jako że podali
    oprocentowanie 3,6% to mnie to zainteresowało (oczywiście z czysto naukowej strony ;)
    - więc dopytałem o prowizję (obniżona z 4,9% na 2,9%) - tylko potem pan dodał coś
    ciekawo-fajnego: "więc np. dla kwoty 1000zł prowizja wynosiłaby 29zł, zaś koszt
    odsetek w skali roku 36zł".
    > Jako że tą wypłatę rozkłada się na miesięczne raty, no to jednak albo źle w pamięci
    policzył - bo przy 3,6% odsetki roczne wynosiłyby 36zł tylko w sytuacji rozłożenia
    spłaty kapitału na nieskończoną liczbę rat

    Coś mi nie gra w tym co piszesz.
    Według mnie jak oprocentowanie w skali roku jest 3,6% to od 1000 zapłaci
    się 36zł jeśli spłata będzie w jednej racie na koniec roku a nie
    rozłożona na nieskończoną liczbę rat.
    P.G.