  • Data: 2021-09-17 13:25:23
    Temat: Re: "Fajny" sposób liczenia oprocentowania ;>
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 16 Sep 2021 06:38:16 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:
    > Dzwonili z francuza z propozycją wypłaty kasy z limitu KK i jako że
    > podali oprocentowanie 3,6% to mnie to zainteresowało (oczywiście z
    > czysto naukowej strony ;) - więc dopytałem o prowizję (obniżona z
    > 4,9% na 2,9%) - tylko potem pan dodał coś ciekawo-fajnego: "więc
    > np. dla kwoty 1000zł prowizja wynosiłaby 29zł, zaś koszt odsetek w
    > skali roku 36zł".

    > Jako że tą wypłatę rozkłada się na miesięczne
    > raty, no to jednak albo źle w pamięci policzył - bo przy 3,6%
    > odsetki roczne wynosiłyby 36zł tylko w sytuacji rozłożenia spłaty
> [...]

    I pewnie o to chodzi - nominalnie 7.2%, sumarycznie ... no, czy mozna
    napisac 3.6%?
    "Calkowity koszt kredytu" ... wypadaloby chyba prowizje doliczyc?
    RRSO ... chyba z 10% wyjdzie.

    I jeszcze pytanie, czy to dzial marketingu banku wyliczyl,
    czy pracownik sam sobie ... nie, raczej nie podejrzewam aby sam.

    Zadzwoni jeszcze raz, to sie spytaj jakby to wygladalo przy 5000zl -
    zobaczymy czy szybko liczy :-)

    J.