  • 21. Data: 2008-03-28 07:11:47
    Temat: Re: Eurobank w nocy ?
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 8 Mar, 01:02, krzysztofsf <k...@w...pl> wrote:

    Obserwacje z pola walki

    System ciezki - nie wyobrazam sobie korzystac np. awaryjnie poprzez
    modem telefoniczny. Po kazdej transakcji trwa bardzo dlugo komunikacja
    z bankiem, przesylanie tych danych.

    Finansowo

    jak zwykle - kombinuja :)

    Srodki mozna poslac przelewem i zleceniem.

    Przelew wykonuje sie natychmiast, z data dnia gdy go zatwierdzono.
    Zlecenie - data przyszla, moze byc powtarzalne.

    gdy zatwierdzilem przelew (sadzilem, ze przycisk "dalej" to bedzie
    miejsce na podanie daty wykonania) pojawil sie natychmiast jao
    wykonany (mimo, ze wieczorkiem to bylo) a pieniadze zeszly z konta.
    W oparciu o powyzsze sadze, ze podobnie beda dzialac zlecenia
    przyszle, istotne zwlaszcza przy stalych - gdy termin wypadnie w
    sobote, pieniadze zejda z konta i mimo, ze z banku wyjda w
    poniedzialek, bedziemy mieli juz przelew wykonany i brak
    oprocentowania tej kwoty.

    W "przyzwoitych" bankach pieniadze schodza z konta dopiero gdy wyjda z
    banku, najwyzej moga byc zablokowane. Nie przygladalem sie
    potwierdzeniom - zapewne bedzie na nich data zatwierdzenia a nie
    przelewu.

    Narazie tyle.

  • 22. Data: 2008-03-28 08:49:38
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Abstrahujac od tego konkretnego banku - ja akurat wole wlasnie taka funkcjonalnosc.
    Nic mnie tak nie wkurza, jak wpisanie przelewu w piatek o 18.01 i ujrzenie go jako
    czekajacego do realizacji za cztery
    dni.
    BTW w weekend zrobie zakupy o 0,01 zl za duzo, zabraknie jednego grosza na rachunku i
    przelew czekajacy na pierwszy
    dzien powszedni pójdzie sie j....
    JaC

    -----

    > Przelew wykonuje sie natychmiast, z data dnia gdy go zatwierdzono.
    > gdy zatwierdzilem przelew pojawil sie natychmiast jako wykonany, a pieniadze zeszly
    z konta.

  • 23. Data: 2008-03-28 08:54:45
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 28 Mar, 09:49, " 666" <u...@w...eu> wrote:
> [...]
    > dni.
    > BTW w weekend zrobie zakupy o 0,01 zl za duzo, zabraknie jednego grosza na rachunku

    Sa plusy dodatnie i plusy ujemne tego rozwiazania ;)

    Zdaje sie, ze mbank nie blokuje gpotowki pod przelewy przyszle.
    Tworzy sytuacje jak opisales.

    BPH chyba blokuje - saldo do wykorzystania sie zmniejsza, gdy zlecenie
    zakladamy w godzinach pracy banku z data jutrzejesza (szerzej nie
    analizowalem - przewaznie do konta dopadam w godzinach poza praca
    banku). Nie sprawdzalem jak to sie ma do np transakcji kartowych, gdy
    sa srodki na koncie ale zablokowane pod przelewy. Chyba nie powinno
    wykonac np. pobrania gotowki z bankomatu i wyswietlic brak srodkow?