  • 1. Data: 2008-03-07 23:30:07
    Temat: banki a weryfikacja nadawcy
    Od: "zlotowinfo" <u...@o...pl>

    mam konto w polbanku, mbanku, bgż i inteligo
    brat w lukas, bgż i mbanku

    często pożyczamy sobie nawzajem i używamy kont jak swoich
    np. ostatnio brat miał wpłatę do inteligo wpłacający podając jego imię
    został odprawiony z kwitkiem

    i tu pytanie które z powyższych banków mają takową weryfikację

    ktoś by spytał ale po co?
    bo osobie wpłacającej jest wygodniej, np. z powodu darmowych i szybkich
    przelewów wewnętrznych
    a dla paru przelewów na rok, brat nie chce zakładać dodatkowego konta w
    inteligo, ja zas lukasie

  • 2. Data: 2008-03-07 23:39:20
    Temat: Re: banki a weryfikacja nadawcy
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "zlotowinfo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości

    > często pożyczamy sobie nawzajem i używamy kont jak swoich
    > np. ostatnio brat miał wpłatę do inteligo wpłacający podając jego imię
    > został odprawiony z kwitkiem

    Nie bardzo rozumiem, wpłacający nie podał numeru rachunku? Po jaką cholerę
    podawał jakieś imię? Czy też nie pozwolili mu wpłacić mimo, że podał numer
    rachunku - byłoby to przezabawne. :-)

    marekz

  • 3. Data: 2008-03-07 23:53:53
    Od: "zlotowinfo" <u...@o...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > cholerę podawał jakieś imię? Czy też nie pozwolili mu wpłacić mimo, że
    > podał numer rachunku - byłoby to przezabawne. :-)

    konto było moje, ktoś wpłacał bratu podając numer konta, nasze nazwisko i
    imię brata
    chodziło tylko o różnicę w imionach, a bank nie chciał wpłaty zrealizować

  • 4. Data: 2008-03-08 00:03:57
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    > konto było moje, ktoś wpłacał bratu podając numer konta, nasze nazwisko i
    > imię brata
    > chodziło tylko o różnicę w imionach, a bank nie chciał wpłaty zrealizować

    Myślę, że bank postąpił tak dla dobra klienta. Dysponentka być może chciała
    uchronić klienta przed pomyłkową wpłatą na zły numer rachunku.

    Klient powinien podawać tylko numer rachunku, a nie jakieś inne dane. Nie
    spotkałem się aby odmówiono mi przyjęcia wpłaty, a przy przelewach czy
    wplatach krajowych nigdy nie podaję takich danych, względnie (czasami
    dysponentki płaczą, że muszą coś wpisać) podaję dane typu Jan III Sobieski,
    adres Kolumna Zygmunta 1, a przy przelewach kropki czy jakies losowe zlepki.
    Nigdy, przenigdy mi się przelew nie odbił. Nigdy także nie było problemu z
    dotarciem wpłaty. W tym także w przypadku PKO BP. Najczęściej to chyba
    wygląda tak, że jak podasz sam numer rachunku, na potwierdzeniu wpłaty z
    automatu i tak masz wydrukowane imię i nazwisko lub nazwę właściciela, więc
    nie widzę sensu w jego "podawaniu" przez klienta. A jak się trafi na
    niemądrą dysponentkę, która się upiera, to można powiedzieć, że się nie zna
    danych właściciela. W skrajnym przypadku zawołać kierownika placówki.

    Teraz mi się przypomniało, że takie przypadki mogą się zdarzać, bo raz jedna
    znajoma usiłowała mi wpłacić środki i też się raz odbiła od okienka w tej
    sekwencji, co zapewne zawdzięczała swojemu całkowitemu brakowi asertywności.
    Niemniej jednak to był jeden przypadek na dziesiątki normalnych.

    marekz

  • 5. Data: 2008-03-08 00:06:50
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 8 Mar, 00:53, "zlotowinfo" <u...@o...pl> wrote:

    > konto było moje, ktoś wpłacał bratu podając numer konta, nasze nazwisko i
    > imię brata
    > chodziło tylko o różnicę w imionach, a bank nie chciał wpłaty zrealizować

    Przelewem nie byloby problemu

    W kasie, jesli nazwisko jest nieodmienialne, to najlepiej niech podaje
    samo nazwisko wplacajacym - powinni przyjac wg mnie.

  • 6. Data: 2008-03-08 05:14:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    zlotowinfo wrote:
    > mam konto w polbanku, mbanku, bgż i inteligo
    > brat w lukas, bgż i mbanku
    >
    > często pożyczamy sobie nawzajem i używamy kont jak swoich

    aj, ale się urząd skarbowy ucieszy.

  • 7. Data: 2008-03-08 09:53:38
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Miałem niestety podobnie, tylko do dziś nie wiem, czy nie był to udawany brak
    asertywności, bo wpłacający skorzystał na
    przetrzymaniu sporej kwoty zanim podałem adres.
    JaC

    -----

  • 8. Data: 2008-03-08 11:52:20
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    witek wrote:

    > aj, ale się urząd skarbowy ucieszy.

    a tak konkretnie to niby z czego sie ucieszy ?

  • 9. Data: 2008-03-08 17:12:30
    Od: "zlotowinfo" <u...@o...pl>

    > aj, ale się urząd skarbowy ucieszy.
    czy urząd skarbowy zabrania posiadania kilku kont?
    czy urząd skarbowy zabroni mi udotępniać bratu pieniądze?

    polecam dobrego terapeutę

  • 10. Data: 2008-03-08 22:44:38
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    zlotowinfo wrote:

    > czy urząd skarbowy zabrania posiadania kilku kont?
    > czy urząd skarbowy zabroni mi udotępniać bratu pieniądze?

    Urząd skarbowy po prostu potraktuje wszystko co na Twoim koncie widnieje
    z plusem jako Twój dochód. A podatek w zależności od wielu czynników
    wynosi od 0 do 75%.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak