  • 41. Data: 2022-11-23 21:06:42
    Temat: Re: Czego nie rozumiesz?
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-22-listopada-2022 o 16:57, Krzysztof Halasa pisze:
    > Ale nie może dowolnie drukować pustej kasy.

    Jak mawia Lewandowski: "duży może więcej"

    Niemcy nie muszą drukować. Oni zmieniają cyferki na koncie i ich firmy
    stają się bardziej syte ;-)

    Chciałbyś mieć walutę której ilość zależy od kaprysu rządu innego kraju?

  • 42. Data: 2022-11-23 22:59:50
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    _Master_ <M...@...pl> writes:

    > Chciałbyś mieć walutę której ilość zależy od kaprysu rządu innego kraju?

    Wolałbym w ogóle brak tego typu zależności, ale z dwojga złego wybieram
    zależność od uzgodnionych kaprysów wielu rządów zamiast kaprysu
    pojedynczego rządu, a właściwie to nawet pojedynczego człowieka, który
    sam przyznaje, że o ekonomii nigdy nie miał bladego pojęcia.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 43. Data: 2022-11-24 00:19:40
    Temat: Re: Euro. kacyk Kaczyński nie może.
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-11-22 o 16:42, Altor pisze:
    > Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości

    > Przecież kacyk Kaczyński nie może pozbawić się kontroli nad pieniądzem.
    > W bananowych republikach nie ma euro, więc wódz Kaczyński nie może sam
    > pozbawić się jakiejkolwiek władzy, także władzę nad pieniądzem musi trzymać
    > w własnych rękach.
    > "Prawo prawem, ale sprawiedliwość musi być po naszej stronie."

    Pamiętam, jak w 2007 roku Donald powiedział, że w 2011 roku w Polsce
    będzie walutą Euro. Jest rok 2022, prawie 2023, czyli 11-12 lat po dacie
    podanej przez Donalda i nie zanosi się.

    Ale właściwie, to po co nam byłoby Euro?

  • 44. Data: 2022-11-24 02:31:39
    Temat: Re: Euro. po co nam byłoby Euro?
    Od: "Altor" <g...@r...pl>

    Użytkownik "Poldek" <p...@i...eu> napisał w wiadomości

    > Ale właściwie, to po co nam byłoby Euro?

    Po to żeby polska gospodarka była częścią silnej gospodarki
    europejskiej. To jest bardzo ważne w konfrontacji z ponadnarodowymi
    silnymi korporacjami.
    Po to zeby polska gospodarka nie była uzależniona od jednego człowieka - od
    kaprysu kacyka Kaczyńskiego i kaprysu jego przydupasów okradających Polskę.
    W jedności siła, kraje europejskie łączcie się. Już bardzo dawno
    właściciele boga zapisali, że nikt nie pokona zwartej grupy, której
    członkowie nawzajem się wspierają.

  • 45. Data: 2022-11-24 04:10:16
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 23 lis 2022 o 22:59, Krzysztof Halasa pisze:

> [...]
    > pojedynczego rządu, a właściwie to nawet pojedynczego człowieka,
    > który sam przyznaje, że o ekonomii nigdy nie miał bladego pojęcia.

    Ciekawi mnie, o czym JKaczyński ma naprawdę pojęcie.

    Jak ponoć sam pisemnie wyznał -- wg rodziców miał być tonowany przez
    swego brata bliźniaka. Problem w tym, że choć pomiędzy urodzinami nie
    było dużej różnicy czasu -- momenty śmierci bliźniaków rozjechały się,
    przez co zabrakło krytycznego stosunku do otaczającej rzeczywistości...

    Coraz częściej Jutuba rozpatruje upadki: ZZiobry, PiS, JKaczyńskiego
    tak, jak niedawno rozpatrywała upadek FR lub WWPutina... [wysłać czy
    nie wysłać?... po co kształtować ;) ,,społeczną'' ;) świadomość?...]

    Inflacja, niechęć do polityki Balcerowicza, pocovidowa sytuacja
    ogólna, brak porozumienia w sprawie KPO, konflikty okołoprawne,
    skakanie do germańskich oczodołów z jednoczesnym żebraniem, na
    karku wojna, brak efektów dobrej zmiany:

    - 500+ nie zwiększyło liczby urodzin
    - do podtrzymania władzy trzeba dawać 13, 14, ,,zniżki'' dochodowego...
    - upadają kolejne rewolucyjne ;) pomysły (kwota wolna, ulga dla klasy
    średniej, 500+ warunkowe, informacje o podzielonej płatności...)
    - mimo zaklęć (zwyżki emerytur, zniżki PIT, różnorakich tarcz, zniżki
    emerytalnego wieku, nieustannego zwiększania zarobków budżetówce...)
    ludziom ,,nie starcza'' do wypłaty...

    Ludzie głupi nie są -- są: pamiętliwi, mściwi, bojaźliwi, chciwi...

    -=-

    Uprzejmie proszę o niesugerowanie się moją wypowiedzią.
    Zależy mi na upadku FR, ale niekoniecznie zależy mi na upadku JK,
    bo wg mnie następca JK będzie równie prawy i sprawiedliwy... ;)

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-.' .,; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 46. Data: 2022-11-24 04:18:14
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 23 lis 2022 o 20:59, _Master_ demaskuje
    JFa, któremu zarzuca co następuje:

    > Chcesz tylko bić pianę

    Wg Ciebie JF jest nieudacznikiem czy oszustem? -- chce tylko
    bić pianę, lecz zamiast tylko trzepać, stale dorzuca treści...
    Nie potrafi bić piany? -- czy potrafi, ale woli oszustwo?!

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-.' .,; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 47. Data: 2022-11-24 04:27:15
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 23 lis 2022 o 21:02, _Master_ pisze:

    > Do nie dawna

    Może do tak dawna? ;)

    niedawno w niedalekiej przeszłości; dopiero co, przed chwilą
    Niedawno wyszła za mąż.
    Jeszcze niedawno był innego zdania.
    Niedawno temu przyszedł ze szkoły.

    Czasami coś czytasz poza grupami?
    Jesteś pisatielonly?... ;)
    Czy także słuchatiel?...

    > jeszcze takim dobrem była globalizacja, optymalizacja
    > i rozbudowane łańcuchy dostaw.

    > I co? Okazało się że dobrze by było mieć swoje wojsko,

    RP już miała -- przed IIWW...

    > swoje leki,

    Szczepionki pcovidowe chociażby?
    https://www.pfizer.pl

    > swoją energię

    Czerpaną z Ukrainy i z Niemiec?

    Masz choćby mgliste pojęcie o problemie polskich nadwyżek energetycznych?
    O trudnościach sprzedaży tychże nadwyżek? O polskiej polityce OZE?
    Czy (jak choćby Jaki) mamroczesz o rzekomych problemach gromadzenia?...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-.' .,; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 48. Data: 2022-11-24 06:50:45
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu środa-23-listopada-2022 o 22:59, Krzysztof Halasa pisze:
    > od uzgodnionych kaprysów wielu rządów

    Ale chyba rozumiesz że to tylko teoria?

    A praktyce duży może więcej.

    Nawet podpisanego i podżyrowanego kredytu potrafią nie wypłacić.

  • 49. Data: 2022-11-24 10:44:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 24 Nov 2022 02:31:39 +0100, Altor wrote:
    > Użytkownik "Poldek" <p...@i...eu> napisał w wiadomości

    > Po to żeby polska gospodarka była częścią silnej gospodarki
    > europejskiej.

    I tak jest. To nie ma znaczenia. Krajowe firmy i tak przyjmą euro,
    wiec zostają jakies drobiazgi jak prowizje bankowe za wymiane,
    drobne trudnosci z kalkulacja, drobne trudnosci delegatow w delegacji
    - choc u nas prawie wszedzie mozna placic karta - wiekszy problem to
    jezyk.

    > To jest bardzo ważne w konfrontacji z ponadnarodowymi
    > silnymi korporacjami.

    Korporacje juz sie u nas zasiedzialy.

    > Po to zeby polska gospodarka nie była uzależniona od jednego człowieka - od
    > kaprysu kacyka Kaczyńskiego i kaprysu jego przydupasów okradających Polskę.

    No - demokracje mamy, w kazdej chwili moze sie cos pojawic,
    niezaleznie od euro. Patrz UK, Grecje, Wegry ...

    > W jedności siła, kraje europejskie łączcie się. Już bardzo dawno
    > właściciele boga zapisali, że nikt nie pokona zwartej grupy, której
    > członkowie nawzajem się wspierają.

    No i tak sie wspierali, ze wlasnie upadaja ...

    J.

  • 50. Data: 2022-11-24 10:52:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 24 Nov 2022 00:19:40 +0100, Poldek wrote:

    > Pamiętam, jak w 2007 roku Donald powiedział, że w 2011 roku w Polsce
    > będzie walutą Euro. Jest rok 2022, prawie 2023, czyli 11-12 lat po dacie
    > podanej przez Donalda i nie zanosi się.

    Wtedy tak sie moglo wydawac. A potem nastąpily rozne wydarzenia.

    > Ale właściwie, to po co nam byłoby Euro?

    jedno pisalem - skoro ja jadac np do Hiszpanii sobie chwale, ze nie
    musze juz miec koron, marek i frankow i peset (no, korony jeszcze
    musze, ale raczej omijam), to wypadaloby dolaczyc i z Polską.

    Frankowicze mieliby mniejszy problem, ceny bylby stabilniejsze - tylko
    rzad mialby wiekszy problem z "polityką monetarną", ktorej w zasadzie
    nie wolno mu robic ... czyli oszukuje gdzies?

    W dodatku mam wrazenie, ze mielibysmy mniejsze straty na "rezerwach
    walutowych". Tzn - teraz USA drukuja dolary, w efekcie nasze rezerwy
    musza wzrosnąc, USA sobie drukuje, a my musimy kupic/zarobic.

    J.