  • 1. Data: 2004-11-17 19:40:03
    Temat: EUR z bankomatu w EU
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    Zastanawia mnie kilka spraw:
    - czy jeśli ustawię limit wypłat z bankomatu (VE Multibanku) na jakąś
    sporą wartość, to czy wyciągając forsę z bankomatu za granicą (w
    krajach strefy EURO) mogą pojawić się jakieś dodatkowe ograniczenia? Jakie?
    - po jakim kursie nastąpi przeliczenie? Po kursie sprzedaży EUR
    Multibanku, który jest całkiem znośny, czy jakimś innym?

    Chciałbym wydłubać z bankomatu za granicą ok. 3k EUR i zastanawiam się,
    jakie pułapki mnie czekają.
    --
    Samotnik

  • 2. Data: 2004-11-17 19:44:55
    Temat: Re: EUR z bankomatu w EU
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Samotnik <s...@s...eu.org> wrote:
> [...]
    > sporą wartość, to czy wyciągając forsę z bankomatu za granicą (w
    > krajach strefy EURO) mogą pojawić się jakieś dodatkowe ograniczenia?

    Nie. Bo to jest przelicznae na zlotowki od razu. Kurs jeszcze niezbyt
    dokladny, ale taki mniej wiecej :)
    Czyli jak ustawisz sobie ograniczenie na 1000 zl to 300 eur nie wyciagniesz
    ;)

    > Jakie? - po jakim kursie nastąpi przeliczenie? Po kursie sprzedaży EUR
    > Multibanku, który jest całkiem znośny, czy jakimś innym?

    Tak - po tym kursie. Moga sie zdazyc jakies drobne korekty, ale to
    minimalnie wrecz.

    > Chciałbym wydłubać z bankomatu za granicą ok. 3k EUR i zastanawiam
    > się, jakie pułapki mnie czekają.

    10 zl za wyplate :)

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || http://www.PRnews.pl
    Najświeższe informacje na temat banków i ich oferty!

  • 3. Data: 2004-11-19 13:59:17
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <m...@p...pl> napisal(a):

    > 10 zl za wyplate :)

    E, zapomniałem sprecyzować, że mam kartę do konta Business Class. :(
    Czyli nie 10 zł, a 3%!
    --
    Samotnik
    www.samotnik.pl - czartery jachtów na Morzu Śródziemnym

  • 4. Data: 2004-11-19 18:50:27
    Od: "Tomi1" <t...@p...onet.pl>

    > E, zapomniałem sprecyzować, że mam kartę do konta Business Class. :(
> [...]

    Przy kartach Visa kurs przeliczany jest najpierw na USD a dopiero pozniej na
    EUR . Od razu na EUR przeliczny jest przy kartach EUROCARD

  • 5. Data: 2004-11-19 20:53:57
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Tomi1 wrote:

    > Przy kartach Visa kurs przeliczany jest najpierw na USD a dopiero
    > pozniej na EUR . Od razu na EUR przeliczny jest przy kartach EUROCARD

    Mylisz się. Karty Visa Multibanku są rozliczane w euro.

    Bogdan B.

  • 6. Data: 2004-11-19 20:54:09
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <t...@p...onet.pl> napisal(a):
    > Przy kartach Visa kurs przeliczany jest najpierw na USD a dopiero pozniej na
    > EUR . Od razu na EUR przeliczny jest przy kartach EUROCARD

    No właśnie podobno od jakiegoś czasu w Europie już nie.

  • 7. Data: 2004-11-19 20:55:22
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Samotnik wrote:

    > No właśnie podobno od jakiegoś czasu w Europie już nie.

    Od półtora roku konkretnie.

    Bogdan B.

  • 8. Data: 2004-11-21 11:35:02
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <u...@u...net>

    "Tomi1" <t...@p...onet.pl> wrote in message
    > Przy kartach Visa kurs przeliczany jest najpierw na USD a dopiero pozniej
    na
    > EUR . Od razu na EUR przeliczny jest przy kartach EUROCARD

    Bzdura. Jest wiele kart Visa przeliczanych przez EUR.

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak
    GG 1213856