  • 1. Data: 2004-11-17 19:34:00
    Temat: w jakim baku i w jakiej walucie kredyt
    Od: "edward u" <e...@w...pl>

    No właśnie jak w temacie Kupuję mieszkanie i muszę się już zdecydować w
    jakich bankach Wy macie
    kredyt i w jakiej walucie prosze o za i przeciw zł czy CHF

    edward u

  • 2. Data: 2004-11-17 19:45:18
    Temat: Re: w jakim baku i w jakiej walucie kredyt
    Od: "Bob" <b...@p...pl>

    > No właśnie jak w temacie Kupuję mieszkanie i muszę się już zdecydować w
    > jakich bankach Wy macie
    > kredyt i w jakiej walucie prosze o za i przeciw zł czy CHF

    generalnie nalezy brac kredyt w tej walucie, w ktorej sie otrzymuje
    wynagrodzenie, ale.....

    no wlasnie tych ALE jest cale mnostwo, kr. hipoteczny bierze sie na
    klikanascie/kilkadziesiat lat i trudno przewidziec co sie w tym czasie
    stanie

  • 3. Data: 2004-11-17 19:50:39
    Od: "edward u" <e...@w...pl>

    no ja dużo nie biorę bo 130 tyś A chce to spłacić w ciągu max 12 lat Mówią
    ze jak do 5 lat to w CHF a tak od 15 to w zł Wiec teraz to nie wiem do
    którego przedziału ja się zaliczam Ale co się będzie działo jak u nas będzie
    euro Korzystniej będzie zł czy CHF

  • 4. Data: 2004-11-17 20:19:15
    Od: "Bob" <b...@p...pl>

    Użytkownik "edward u" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ze jak do 5 lat to w CHF a tak od 15 to w zł Wiec teraz to nie wiem do
    > którego przedziału ja się zaliczam Ale co się będzie działo jak u nas

    ciekawe skad ta opinia, ze do 5 chf a > 15 zl
    a co pomiedzy? dolar czy moze forint wegierski

    jak u nas bedzie euro to kredyt zostanie automatycznie przewalutowany
    i zniknie ryzyko kursowe, a w zwiazku z tym, ze Szwajcaria do UE sie
    nie wybiera to nawet jak u nas bedzie euro to chf bedzie zawsze waluta obca
    (tak jak teraz)

  • 5. Data: 2004-11-17 20:21:17
    Od: "edward u" <e...@w...pl>

    wiec co proponujesz prosze o konkretne argumenty

    edward u

  • 6. Data: 2004-11-17 21:05:12
    Od: "Bob" <b...@p...pl>

    > wiec co proponujesz prosze o konkretne argumenty

    moglbym Ci napisac na ten temat caly elaborat
    popierajacy kredyt w zl lub w chf.........a za kilka lat
    mogloby sie okazac, ze kompletnie nie mialem racji,
    jasnowidzem nie jestem, jednak:

    jezeli inflacja bedzie spadac i stopy procentowe rowniez,
    wtedy bardziej oplacalny jest kredyt w PLN, kredyt
    w tym przypadku bedzie drozal (kurs chf wzrosnie
    w zwiazku ze spadkiem wartosci krajowej waluty)

    jezeli inflacja bedzie rosnac (stopy procentowe takze),
    wtedy sytuacja bedzie odwrotna

    [duze uproszczenie]

    proponuje wziac kredyt w chf (aktualnie
    pewnie sporo nizsze oprocentowanie nominalne)
    i obserwowac rynek oraz kurs waluty (bedziesz splacal
    w pln), jednak wybierz bank, w ktorym
    bedziesz mogl dokonac bezproblemowego przewalutowania,
    bez dodatkowych wysokich kosztow !!
    to bardzo wazne !! w tym przypadku bedziesz
    mogl reagowac na to co sie dzieje na rynku i w zaleznosci
    od potrzeb dokonywac zmian

    jezeli bank nie pozwala na przewalutowanie lub wiaze sie
    to z wysokimi kosztami to albo mu podziekuj, albo wez
    kredyt w pln