  • 91. Data: 2002-01-15 13:10:04
    Temat: Re: Dzwonię do Pana/Pani w ciekawej sprawie
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl> wrote:

    > Moze tak, moze nie. Skad wiesz?
    Bo studiowałem dosyć dokładnie instrukcję posługiwania się kartami.

    > Skad wiesz?
    J.W. No chyba, że w sklepie pracują niepociumciani goście.

    > Naprawde znasz sie na prawie cywilnym? Czyl ido znajomosci prawa
    > handlowego nalezy jeszcze u Ciebie dorzucic znajomosc (plynna!) prawa
    > cywilnego.

    Wybacz, tak się składa, że umiem czytać.

    > Nie zdzierzylem, EOT dla mnie.

    No widzę. Brak jakiegokolwiek kontrargumentu z Twojej strony sugeruje,
    że po prostu nie masz ich.

    Przyktro mi, że z powodu nierozumienia moich argumentów, a potem
    zapieczenia się w obronie własnych pozycji straciłeś zdolnośc do
    przyjmowania informacji
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 92. Data: 2002-01-15 13:11:12
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    MK <m...@i...pl> wrote:

    > Art. 304. § 1. Każdy dowiedziawszy się o popełnieniu przestępstwa ściganego
    > z urzędu ma społeczny obowiązek zawiadomić o tym prokuratora lub Policję.

    Wyjaśnij mi to 'popełnienie przestępstwa'. Jakiego i przez kogo?

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 93. Data: 2002-01-15 13:25:57
    Od: ROBBO <r...@r...si.ec.pl>

    Adam Płaszczyca <_...@i...pl> wrote:

    > Bo studiowałem dosyć dokładnie instrukcję posługiwania się kartami.

    Najgorsze ze z blednymi wnioskami,

    --
    Pawel "ROBBO" Kaminski email:r...@s...ec.pl tel+48605077548
    Muzeum Telefonów Komórkowych - http://www.mtk.prv.pl/

  • 94. Data: 2002-01-15 13:34:10
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <_...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Pan X, o ile nie wie, że pan Y polecil ochroniarzom tak postepowac
    > zapewne zadzwoni i dowie się, że jednak ochroniarze takie prawo mieli.

    To sie wyjasni czy mogli dopiero w postepowaniu. I tak samo bedzie w
    przypadku sprzedawcy. Wniosek z tego, ze policje trzeba wzywac jak do
    zwyklej kradziezy.

    Maciej

  • 95. Data: 2002-01-15 13:40:39
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Wyjaśnij mi to 'popełnienie przestępstwa'. Jakiego i przez kogo?

    Moge tylko sobie pogratulowac, bo bylem pewien, ze dokladnie to napiszesz.
    Kradziez karty czy czegokolwiek innego w mysl kodeksu karnego jest
    przestepstwem, to samo dotyczy falszerstwa pieniedzy [zeby ubiec glupie
    pytania... taki zarzut postawiono osobom podrabiajacym karty platnicze].
    Jezeli karta posluguje sie osoba nieuprawniona to z pewnoscia stala sie jej
    posiadaczem w wyniku przestepstwa.
    Hm, zacytowalem w tej dyskusji juz kilka zapisow [z umow i ustaw]. Tobie
    jakos nie udalo sie to ani razu :).

    Maciej

  • 96. Data: 2002-01-15 13:45:58
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Jan 15, 2002 at 02:34:10PM +0100, MK wrote:

    > To sie wyjasni czy mogli dopiero w postepowaniu. I tak samo bedzie w
    > przypadku sprzedawcy. Wniosek z tego, ze policje trzeba wzywac jak do
    > zwyklej kradziezy.

    Daj spokoj, przeciez niektorzy to nie uwierza nawet jak Kojot
    przedstawia inna interpretacje.

    --

    --w

  • 97. Data: 2002-01-15 13:48:41
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Jan 15, 2002 at 02:40:39PM +0100, MK wrote:

    > Hm, zacytowalem w tej dyskusji juz kilka zapisow [z umow i ustaw]. Tobie
    > jakos nie udalo sie to ani razu :).

    Mnie to nie dziwi.

    Poslugiwanie sie prawem zwyczajowym (a takie niktorzy z nas probuja
    stosowac) w obecnosci prawa napisanego jest lekkim kalectwem.

    --

    --w

  • 98. Data: 2002-01-15 14:20:40
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    MK wrote:

    > Jezeli karta posluguje sie osoba nieuprawniona to z pewnoscia stala sie jej
    > posiadaczem w wyniku przestepstwa.

    Czy jeśli dam moją kartę dziewczynie i ona pójdzie z nią do bankomatu to
    będzie to przestępstwo? Będzie to oczywiście niezgodne z umową z
    bankiem, ale przestępstwa nie widzę.
    Podobnie w przypadku opisywanych tu wielokrotnie prób (czasami udanych)
    płacenia przez męża kartą żony i vice versa.

    pzdr

    Tomek

  • 99. Data: 2002-01-15 14:30:15
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Uzytkownik "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> napisal w wiadomosci

    > Moze by namowic ludzi (nawet nie pbb-wcow) do napisania paru zdan?
    > Renate biore jakby co na siebie.

    Taki mialem zamiar :). Chcialem polaczyc kilka wypowiedzi :). Mysle, ze da
    sie cos posklejac z wypowiedzi Kojota i Sebastiana na kartach. Chyba, ze
    beda chcieli cos uzupelnic lub poprawic :). Trzeba bedzie przycisnac troche
    Renate i SLuczaka, bo oni chyba troche unikaja wypowiedzi na ten temat ;).

    Proponuje podzielic pytania tak:

    1/ Czy sprzedawca moze zadac okazania DO?
    2/ Czy moze zatrzymac karte bez wyraznego, kazdorazowo wydanego polecenia
    przez CA w przypadku niepotwierdzenia swojej tozsamosci dodatkowym
    dokumentem przez posiadacza? [+ ew. Co powinien w takim przypadku zrobic
    akceptant?]
    3/ W jakich okolicznosciach karta moze zostac zatrzymana przez akceptanta?

    Maciej

  • 100. Data: 2002-01-15 14:54:59
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Tomasz Staszewski" <t...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > Podobnie w przypadku opisywanych tu wielokrotnie prób (czasami udanych)
    > płacenia przez męża kartą żony i vice versa.

    To bedzie zlamanie warunkow umowy, ale... w zakresie udostepniania kart
    osobom trzecim umowy/regulaminy polskich bankow za zgodne. Tego robic
    zabraniaja. Poniewaz nikt chyba nie lamie celowo zawieranych przez siebie
    umow, nalezy przyjac ze karta zostala skradziona. Po powiadomieniu policja
    sprawe wyjasni, a bank wyciagnie konsekwencje wobec posiadacza za zlamanie
    umowy.

    Zastanawia mnie instrumentalne podejscie do prawa niektorych dyskutantow.
    Akceptujacych zlamanie umowy przez posiadacza [udostepnienie karty osobie
    trzeciej]. Akceptujacych np. legitymowanie, czy odebranie karty bez
    odpowiednich uprawnien w tym zakresie. A nie akceptujacych juz przylozenia
    reki do zlapania przestepcy. Tylko na cholere te krzyki, ze nie sprawdzaja
    podpisow, ze banki nie biora na siebie odpowiedzialnosci za transakcje
    PINowe i to cale wymyslanie chorych procedur [oraz normalnych inaczej
    sprzedawcow ;)]utrudniajacych placenie uprawnionej osobie?

    Maciej