  • 81. Data: 2002-01-15 10:34:09
    Temat: Re: Dzwonię do Pana/Pani w ciekawej sprawie
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Jan 15, 2002 at 10:29:20AM +0000, technik Adam Płaszczyca wrote:

    > I co dalej? Policja może spisać protokół i sbie pójdzie. Stracisz czas.

    Moze tak, moze nie. Skad wiesz?

    > Robisz wielki dym i potem okazuje się, że sklep mial prawo kartę Ci
    > zatrzymać.

    Skad wiesz?

    > Ty robisz dym, sklep twierdzi, że miał wątpliwości. Czy jesteś w stanie
    > wykazać, że sklep wątpliwości nie mógł mieć? Bo zauważ, że to sprawa
    > cywilna, gdzie ciężar dowodu leży po stronie wnoszącego. A Ty wnosisz,
    > że sklep odebral własnośc banku bezprawnie.

    Naprawde znasz sie na prawie cywilnym? Czyl ido znajomosci prawa
    handlowego nalezy jeszcze u Ciebie dorzucic znajomosc (plynna!) prawa
    cywilnego.

    Nie zdzierzylem, EOT dla mnie.

    --

    --w

  • 82. Data: 2002-01-15 10:34:15
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl> wrote:

    > Jest jeszcze takie ale ze jesli sklep wykonal wole banku
    > (_zatrzymac_karte_) to jest taki komunikat w transmisji pos<->aklajer.

    Co nie oznacza, że tak zawsze jest.
    Jeżeli jest polecenie na POS-ie, to znaczy, że bank wydal polecenie. Nie
    znaczy to, że wtedy i tylko wtedy.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 83. Data: 2002-01-15 10:35:08
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl> wrote:

    > Wybacz, to TY masz mi to pokazac. Co ja sobie moge szukac to moja
    > sprawa.

    Mam Ci pokazać? Ciekawe czemu. Podstawę prawną proszę ;->

    > Jesli powolujesz sie na takie punkty w regulaminach to mi je daj.

    I wiaderko wolnego czasu jeszcze.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 84. Data: 2002-01-15 10:35:35
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl> wrote:

    > Bo nie zgadza sie podpis. A nie ze czlowiek sie nie wylegitymowal.

    > Podpis jest na karcie i jest na slipie. Jesli sie roznia - ma
    > prawo/obowiazek zatrzymac.

    Podstawa prawna?

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 85. Data: 2002-01-15 10:36:43
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    MK <m...@i...pl> wrote:

    > I faktycznie nie ma :). Za to ma obywatelski obowiazek zawiadomic policje
    > :).

    A dlaczego?

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 86. Data: 2002-01-15 12:10:46
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <_...@i...pl> napisał w wiadomości

    > A dlaczego?

    Art. 304. § 1. Każdy dowiedziawszy się o popełnieniu przestępstwa ściganego
    z urzędu ma społeczny obowiązek zawiadomić o tym prokuratora lub Policję.

    Maciej

  • 87. Data: 2002-01-15 12:36:31
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > A mógłbyś powiedzieć jakiegoż to przestępstwa, czy też wykroczenia
    > dopuścił się sklep?

    Pan X pozyczyl od swojego kolegi pana Y samochod. Wybral sie na zakupy. Na
    parkingu przed sklepem podeszlo do nie go dwoch panow Z i powiedzialo
    "jestesmy ochroniarzami osiedla na ktorym mieszka pan Y, mamy podejrzenia,
    ze ten samochod nie jest twoj. Albo nam udowodnisz, ze jest twoj, albo go
    zabieramy i oddamy wlascicielowi" [niszczyc go nie bedziemy]. Po chwili
    odjezdzaja... samochodem pana Y oczywiscie. Czy pan X powinien zawiadomic
    policje? Przeciez w umowie o chrone bezpieczenstwa na osiedlu moze byc zapis
    upowazniajacy do tego ochroniarzy?

    Ciagniecie tej dyskusji wydaje sie byc juz bez sensu. Postaram sie w
    najblizszym czasie dolaczyc do FAQ cos nt. sprawdzania dowodow i ew.
    przecinania kart. Postaram sie tez zeby znalazly sie tam wypowiedzi SebMala
    (jak to wyglada ze strony banku), KOJOTA (swiat widziany oczami policjanta
    ;)) oraz Renaty Gawkowskiej (centrum autoryzacyjne). Mam nadzieje, ze
    wszyscy zgodza sie na napisanie kilku zdan :)

    Maciej

  • 88. Data: 2002-01-15 12:51:52
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Jan 15, 2002 at 01:36:31PM +0100, MK wrote:

    > Ciagniecie tej dyskusji wydaje sie byc juz bez sensu. Postaram sie w

    No!

> [...]
    > ;)) oraz Renaty Gawkowskiej (centrum autoryzacyjne). Mam nadzieje, ze
    > wszyscy zgodza sie na napisanie kilku zdan :)

    Moze by namowic ludzi (nawet nie pbb-wcow) do napisania paru zdan?
    Renate biore jakby co na siebie.

    --

    --w

  • 89. Data: 2002-01-15 13:04:55
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl> wrote:

    > A co to ma do sprawdzania dowodu osobistego? I do ciecia karty jesli
    > do nie mam?

    Tyle, że jeżeli sprzedawca ma wątpliwości co do Twoich uprawnień do
    posługiwania się kartą, to wówczas, o ile tych wątpliwości nie
    rozwiejesz, to kartę Ci zatrzyma.

    Przykład powstania wątpliwości - podpis na slipie jest rózny od tego na
    karcie. Czy uważasz, że w takiej sytuacji sklep ma prawo zatrzymać
    kartę?

    Jeżeli tak, to powiedz co daje mu takie prawo.

    > Ech, Alfa i Omega, kurde.
    Jak widzę nie dociera do Ciebie to, że prawo można wykorzystywać nie
    tylko tak, jak Ty byś tego chciał.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 90. Data: 2002-01-15 13:06:47
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    MK <m...@i...pl> wrote:
> [...]
    > policje? Przeciez w umowie o chrone bezpieczenstwa na osiedlu moze byc zapis

    Pan X, o ile nie wie, że pan Y polecil ochroniarzom tak postepowac
    zapewne zadzwoni i dowie się, że jednak ochroniarze takie prawo mieli.

    --
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313