    From: Onufry Zagłoba <zagloba@maupa@os.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Dwie hipoteki, jeden kredyt.
    Date: Fri, 14 Jul 2006 09:09:51 +0200

    "Michał Dąbrowski" <d...@S...pl> wrote in message
    news:8h1890g2w3ip.dlg@damga.net...
    > Dnia Thu, 13 Jul 2006 16:53:12 +0200, News napisał(a):
    > A tak gwoli topica, to weź na nieruchomość dziadków pożyczkę hipoteczną (z
    > żyrantami, czy bez) i wejdź z kasą jako wkład własny do swojego
    mieszkania,
    > to nie będzie problemu z dwoma hipotekami. Oczywiście do rozwiązania
    > pozostaje kwestnia nieopodatkowanego przekazania kasy przez dziadków

    No tak, ale żeby wziąć pożyczkę hipoteczną to wartość kupowanego mieszkania
    musiałaby być niższa lub równa wartości nowego mieszkania, przy założeniu,
    że nie mam żadnego wkładu własnego. A to jest właśnie problem, gdyż marzy mi
    się choćby maly dodatek na wyposażenie domu.
    A gdyby to była pożyczka hipoteczna na mieszkanie dziadków, to czy dostaliby
    ją ze względu na wiek? Chyba, że osobą która dostaje kredyt na ich hipotekę
    jestem ja.

    Widzę, że to wszystko jest jeszcze gorsze niż sobie wyobrażałem/czytałem.

    Dziękuję wszystkim za pomoc i gdyby ktoś jeszcze miał jakieś pomysły to
    proszę się nie krepować ;-)

    --
    Pozdrawiam Waszmości
    Onufry Zagłoba