  • From: "Victor" <b...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Dwie hipoteki, jeden kredyt.
    Date: Thu, 13 Jul 2006 18:00:46 +0200

    Uzytkownik "Onufry Zagloba" <zagloba@maupa@os.pl> napisal w wiadomosci
    news:e95ld7$490$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam.
    >
    > Planuje zakup mieszkania na kredyt hipoteczny. Sam nie posiadam zdolnosci
    > kredytowej pozwalajacej zaciagnac kredyt ( dzialalnosc gospodarcza 6
    > miesiecy) dlatego namówilem dziadków do tego zeby do nowo kupowanego
    > mieszkania dorzucili hipoteke z wlasnego mieszkania. Dodatkowo jesli
    > trzeba,
    > bede zalatwial zyrantów.W zwiazku z powyzszym mam kilka pytan:
    > Jak rozumiem bede mial dwie hipoteki? Jest cos takiego mozliwe?
    > Jak banki sie odnosza do takiej roszady?
> [...]

    Po pierwsze samo zabezpieczenie na drugiej nieruchomosci nie zmieni nic w
    Twoim przypadku
    Twoja zdolnosc kredytowa nie wzrosnie.
    Jedyna mozliwoscia dla Ciebie jest "wziecie" wspolkredytobiorcow.
    Ale w takim razie nie jest najlepszym pomyslem aby to byli dziadkowie, bo
    bank udziela kredyttu max do 70-80 lat.
    Tak, ze "przez dziadkow" dostaniesz kredyt na krotszy okres a co za tym
    idzie wzrosnie wysokosc raty mesiecznej splaty.
    W przypadku, gdybys mial wspolkredytobiorcow i chcesz wziac kredyt wiekszy
    od wartosci mieszkania, ktore chcesz kupic (splata kredytu studenckiego),
    wskazana zecza jestdruga hipoteka.