  • 21. Data: 2005-07-20 21:07:13
    Temat: Re: "Doradca" nie chce zdradzić "tajemnicy" jak się oblicza raty
    Od: trainer <t...@p...org>

    Nuworysz wrote:
    > Jak odbywa się w praktyce obliczanie rat kredytu denominowanego w walucie
    > obcej ?
    >
    > Tzn. powyższe rozwiązania dotyczą prostego systemu gdy jesteśmy w jednej
    > walucie,

    nie ma jakościowej różnicy pomiędzy wyżej przez nas wykonywanymi
    operacjami na jednej walucie, a wprowadzeniem do rozważań przeliczeń
    walutowych. jest tak jak się domyślasz w dalszym toku wypowiedzi: masz
    kredyt na określoną kwotę CHF i spłacasz w złotówkach po kursie
    sprzedaży - oczywiście nie musisz dokonywać fizycznej gimnastyki w ten
    sposób, że w jednym okienku kupujesz franki po to by z nimi przejść do
    drugiego okienka przyjmującego wpłaty, ale praktycznie do tego się to
    sprowadza

    pozdr
    trainer

  • 22. Data: 2005-07-21 06:24:21
    Od: "Nuworysz" <n...@o...pl>

> [...]
    > sposób, że w jednym okienku kupujesz franki po to by z nimi przejść do
    > drugiego okienka przyjmującego wpłaty, ale praktycznie do tego się to

    być może ktoś to sprawdzał :
    w kalkulatorach np. PKOBP spłaty kredytu walutowego w PLN, odnoszę wrażenie,
    że kwota wyrażona w PLN nie uwzględnia "marży" za zakup CHF na spłatę w PLN
    ?

    pozdr

  • 23. Data: 2005-07-21 21:57:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Nuworysz" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Czy to jest normalne ? on stwierdził, że ma do tego taki swój
    kalkulator i
    > nie wie jak to sie liczy i już, z łaski swojej przesłał mi listę rat,
    ale ja
    > nie wiem tak naprawdę wg jakich % to sobie policzył.

    Jak masz te raty, to po prostych przeliczeniach w arkuszu kalkulacyjnym
    sam sobie policzysz.

    Jeśli raty są malejące, to ostatnia rata jest w zasadzie spłacanym
    kapitałem. Możesz tak spokojnie przyjąć z pomijalnym błędem. Gdyby nawet
    odsetki było 40% w skali roku, to miesięcznie są 40/12=3,33%. Te 3% z
    miesięcznego kapitału da kilka złotych błędu. Teraz bierzesz drugą (dla
    bezpieczeństwa, bo do pierwszej mogli coś wrzucić albo może być okres
    nierówny) i odejmujesz tę ostatnią. Masz kwotę odsetek za miesiąc.
    Pomnożona przez 12 daje kwotę roczną. Dzielisz przez saldo pomniejszone
    o jeden kapitał czyli ostatnią ratę (bo z drugiej raty brałeś, a nie
    pierwszej, wiec podstawa była mniejsza o jedną ratę) i masz faktyczną
    stopę procentową. Z jakimś tam niewielkim błędem wynikającym z
    przyjętych uproszczeń. Myślę, ze błąd w każdym razie nie będzie
    znaczący. Dokładniej nie ma sensu tego szacować, bo zanim spłacisz
    kredyt, to się to kilka razy zmieni :-)

    Jeśli raty są stałe, to już trzeba excela.

  • 24. Data: 2005-07-23 05:52:00
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in message

    > Jeśli raty są stałe, to już trzeba excela.

    Dawno nie aktualizowane, ale chyba ciagle jeszcze dziala ;)
    http://faq4pbb.netforia.pl/kredyty/