  • 31. Data: 2016-06-09 16:48:03
    Temat: Re: Dobre wieści z ZUS
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:njbq15$rag$...@n...news.atman.pl...
    "J.F." 57594332$0$678$6...@n...neostrada.pl

    >Tylko inflację. Sporadycznie są podejmowane próby jednorazowych
    >dopłat na które zezwala (lub nie zezwala) ARzepliński jako TK.

    Odkad pieniadz przestal byc zloty - to i bankowe odsetki rzadko
    wystarczaja na inflacje :-)

    >Ten ktoś Wpłaca do państwa, które inwestuje w drogi i mosty [czyli
    >w łapówki urzędników odpowiedzialnych za budowę dróg i mostów] dzięki
    >czemu ów ktoś może po latach wypłacać tyle, że jako polski emeryt
    >może

    Ten ktos wplaca do ZUS-panstwa, ktory wyplaca to zaraz innym emerytom,
    ale wplaconych pieniedzy nie starcza, wiec panstwo musi doplacic do
    ZUS, wiec nie ma potem na inwestycje w drogi czy mosty :-)
    No, ale - ten ktos moze w przyszlosci liczyc, ze i do niego beda
    dzieci doplacaly przez podatki.
    Wiec kolo sie zamyka, ale - wyraznego zobowiazania juz nie ma :-)

    J.

  • 32. Data: 2016-06-09 16:58:19
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" njbq15$rag$...@n...news.atman.pl

    > Oficjalnie prawnik powie, że złe zarządzanie państwem burzy ufność obywatela
    > wobec tegoż państwa, ale w rzeczywistości sąd odrzuci WSZYSTKIE DOWODY sądowe
    > (dokumenty z pieczęciami polskich lekarzy, nagrania audio i video itp.) świadczące
    > na korzyść odwołującego się i odrzuci podstawy logiki, aby wydać absurdalny wyrok.

    > Moja ewentualna renta to około 10 kpln -- miesięczna pensja ARzeplińskiego to około
    25 kpln.

    > Ale sędzia straszy na ulicznych wiecach wojną domową i przemocą, zaś mnie --
    zabija. :)

    > Zabija, gdyż ja deklaruję drogę inną niż polscy sędziowie -- pozbawioną
    zastraszania:
    > wojną, zbrodnią, mordowaniem itd. :) Zabija, gdyż taka jest kultura polskich
    (oczywiście
    > są wyjątki) sędziów, taki jest poziom świadomości tychże polskich sędziów, taki
    jest
    > ,,współczynnik'' człowieczeństwa polskich sędziów.

    Dziś niezbyt ciepło za oknem, więc poświeciłem się innym zajęciom.
    Zmierzyłem poziom cukru we krwi -- wiem, że jestem rozrzutny, ale zmierzyłem
    wielokrotnie.

    73 <-- bardzo dziwny wynik uzyskany z badania wykonanego miernikiem Contour Plus
    kolejny wynik, ale mierzył miernik Accu-Chek --> 98
    105 <-- Contour Plus
    Accu-Chek --> 101
    104 <-- Contour Plus
    98 <-- Contour Plus

    Po kilku godzinach mierzyłem znów:

    104 <-- Contour Plus

    Paski są drogie? ale kończą swój żywot...

    -=-

    Ale ja nie o tym. ;)

    Dziś znów kręciłem -- mam przecież czym kręcić (komórką) i co (filmy) kręcić.
    Dziś znów saturacja krwi tlenem poniżej 80%. :)

    -=-

    Wystąpiła sinica? -- owszem!!! Teraz już niewiele widać, ale wcześniej palce kłute
    lancetami były sine. :)

    Filmy postawię na Jutubie. :)

    Wg rzekomej biegłej sądowej Dziób nie mam astmy -- ta biegła dwa razy pytała mnie
    w czasie ,,badania'' o to, czy jakiś lekarz stwierdził *oficjalnie* u mnie astmę,
    choć w dokumentach miała formalne rozpoznanie (wraz z numerami chorób) dokonane
    przez alergologa, czyli lekarza oficjalnie leczącego w Polsce astmę alergiczną.

    - zęby leczy stomatolog, czyli dentysta
    - sercem zajmuje się kardiolog
    - naczyniowiec, czyli angiolog zajmuje się naczyniami krwionośnymi
    - astma alergiczna pozostaje w kompetencjach alergologa

    Biegła śmiała się, gdy jej mówiłem, że wg mnie brakuje mi tlenu. :)
    O wiele lepiej czułem się na terenie sanatorium (dookoła las a samochodów
    jeżdżących mało) niż w centrum Gołdapi. Ale i znacznie lepiej na Pięknej
    górze niż w owym centrum -- jest to ważne, gdyż można powiedzieć, że na
    mnie zły wpływ ma wysiłek fizyczny, czyli po prostu przeniesienie się
    z sanatorium do centrum miasta. :)

    lllll l -- las
    l S l S -- sanatorium
    lllll
    d d -- droga
    dJ J -- jezioro
    C C -- centrum
    d d -- droga
    G G -- Piękna Góra

    Na Pięknej Górze jest (oczywiście) góra porośnięta częściowo trawą, są drzewa, jest
    zbiornik wodny... Oczywiście nie ma tam nadmiaru samochodów i innych pożeraczy tlenu.
    :)

    Badanie było i podmiotowe, i przedmiotowe. ;)
    Przykładowo -- byłem pytany o to, czy moje jądra są tej samej wielkości. :)

    Badanie trwało kilkadziesiąt minut (ze 3 kwadranse) -- co miało swe zadanie.
    Tym zadaniem był powrót saturacji krwi do normy.
    Najpierw długie siedzenie i ględzenie o niczym,
    następnie przejście paru metrów, głębokie oddychanie
    (potrzebne do badania stetoskopem) i wreszcie pomiar saturacji pulsoksymetrem...

    Wyniku pomiaru nie zobaczyłem na puls -- dopiero na opinii.

    Moje wyniki masakrują biegłą!

    -=-

    A teraz JF -- broń biegłej Dziób!!!
    Jesteś mocny w obronie absurdów!
    Bądź więc łaskaw -- i bron tej kobiety!!!
    Broń, aby potomni widzieli, jakimi zbrodniarzami są sądowi biegli -- lekarze. :)

    [JF szuka pracy -- wiec go zatrudniam...
    szuka tez płacy?... hm... toż płacę mu tym,
    co najcenniejsze w życiu -- mą obecnością!!!!]

    -=-

    Zaraz (może i bez zarazy czy zaraza) postawię filmy ukazujące saturację poniżej 80%.
    Bywa, że miernik nie potrafi tego już mierzyć. :)
    Na filmie będzie karteczka z wynikami poziomu krwi, zegarek w notebooku,
    sam notebook, krzywy (źle zrośnięty) palec wskazujący mojej prawej ręki -- wszystko
    po to, by uwiarygodnić ów wynik!

    Poprzedni pulsoksymetr tez potrafił pokazywać drastycznie mało, ale
    (jak już pisałem) poszedł pod wodę. To jest kolejny pulsoksymetr
    pokazujący niskie natlenienie. Warto dodać, że poprzednim pulsoksymetrem
    (kilkadziesiąt minut przed kąpaniem tegoż pulsoksymetru) saturacje swej
    krwi mierzyła ww. alergolog -- pulsoskymetr wskazywał poprawne natlenienie
    krwi owej lekarki i niskie natlenienie mojej krwi. :)

    To, co pokazuje ów pulskoksymetr kilkadziesiąt minut później -- jest na Jutubie.
    W Wasilkowie, nad zalewem...

    Linki do dzisiejszych filmów postawię, gdy będą gotowe.
    Trzeba filmy skopiować z telefonu do notebooka, następnie
    przekonwertować do FLV i wysłać na Jutubę oraz wziąć linki.

    -=-

    Bronić biegłej -- nie musisz bronić ZUSu, gdyż ZUS właśnie śle mnie na
    prewencję rentową w związku z moimi schorzeniami układu oddechowego.

    -=-

    Jeden pulsoksymetr poszedł do wody zamiast w dowody, ale jest kolejny, abym mógł
    kręcić ;) filmy. Kolejny pulsoksymetr jest w drodze a następny chcę zamówić, ale
    najpierw chcę zasięgnąć języka -- przykładowo:
    - czy Pi (Pi jest związane ze stosunkami ;) -- wiadomo, o co chodzi)
    ma jakieś praktyczne znaczenie,
    - czy warto kupić pulsoksymetr z certyfikatami medycznymi,
    - czy warto zainwestować w taki, który szczyci się
    podwyższoną akuratnością/dokładnością pomiarów...

    Biegłej Dziób wiele zawdzięczam -- pulskoksymetr daje niezłe wiadomości. :)
    Zestawienie czynników:

    - łomot serca
    - wysoki puls po przebudzeniu (przykładowo 120 na minutę)
    - potliwość taka, że mogę wycisnąć pot z ,,piżamy'' w wirówce pralki
    - złe samopoczucie
    - łomot w głowie i w uszach
    - problemy z utrzymaniem równowagi

    wykazuje wewnętrzną/wzajemną korelację. :)

    Tętno mogę zweryfikować zegarkiem -- pulsoksymetry pokazywały dobrze.
    Saturacji nie mogę -- chyba, że porównując wyniki różnych pulsoksymeytrów.

    -=-

    Badania cukru jedynie uspakajają -- w rodzinie bliskiej wszyscy :)
    mają cukrzycę a w rodzinie mniej bliskiej cukrzyków też nie brakuje.
    Około 100 mg/dL w kilka godzin po jedzeniu (na czczo) to wynik całkiem
    dobry. Należy jeszcze sprawdzić po jedzeniu, a nawet wykonać krzywą
    cukrową, ale dziś nie mam na to ochoty, gdyż mam pokłute zbyt mocno palce.

    Stale odchudzam się -- aby odciążyć: kręgosłup, kolana, stopy, biodra, serce, narządy
    wewnętrzne. :)
    Kolejność nieprzypadkowa. Niestety 2.5 litra mleka dziennie to dawka tak duża, że
    trudno
    o odchudzanie, gdyż poza mlekiem zjadam to i owo. Zastąpienie mleka bakteryjnymi
    odchodami
    (serem, jogurtem, kefirem, mlekiem zsiadłym) daje dobre efekty. :)

    -=-

    Wracając do tematyki bankowej...
    Hm... Dzwonił Citi i mówił, gdzie zapytać o BFG.
    Dzwonił też IdeaBank i mówił, że stopa lombardowa ma dążyć do 1.7%...

    Zamierzam pytać o zmiany dotyczące BFG w bankach. :)
    [a tu -- pisać o saturacji, cukryzacji, osteoporozie itd...]

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /, _..
    \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    .;\|/.......................................

  • 33. Data: 2016-06-09 17:03:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 575981a6$0$655$6...@n...neostrada.pl

    > Odkad pieniadz przestal byc zloty - to i bankowe odsetki rzadko wystarczaja na
    inflacje :-)

    Zasada:

    -- składki są liczone względem średniej krajowej
    -- a świadczenia są liczone względem inflacji.

    Złocenia niewielki na to mają wpływ.

    > Ten ktos wplaca do ZUS-panstwa, ktory wyplaca to zaraz innym emerytom,

    Emerytury są wspomagane Fiskusem.

    > ale wplaconych pieniedzy nie starcza, wiec panstwo musi doplacic do ZUS, wiec nie
    ma potem na inwestycje w drogi czy mosty :-)

    Akurat i drogi, i mosty, i koleje -- rozwijają się!
    [przykładem może być dworzec w Augustowie czy w Białymstoku -- ten
    ostatni w czasie mego życia wzbogacony został o swego rodzaju antresolę]

    Na drogi itp. infrastrukturę wydawane są duże pieniądze.

  • 34. Data: 2016-06-09 17:06:57
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" njc06i$2ut$...@n...news.atman.pl

    > 73 <-- bardzo dziwny wynik uzyskany z badania wykonanego miernikiem Contour Plus
    > kolejny wynik, ale mierzył miernik Accu-Chek --> 98
> [...]

    + 102 <-- Contour Plus

    > Paski są drogie? ale kończą swój żywot...

    Accu-Chek już nie mam.
    [wkrótce premier BSzydło da paski za free, ale chyba tylko do Contour Plus]

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /, _..
    \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    .;\|/.......................................

  • 35. Data: 2016-06-09 17:11:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >"J.F." 575981a6$0$655$6...@n...neostrada.pl
    >Zasada:
    > -- składki są liczone względem średniej krajowej
    > -- a świadczenia są liczone względem inflacji.
    >Złocenia niewielki na to mają wpływ.

    Ja raczej o innej zasadzie - ze kto liczy na zysk z odsetek w banku
    ... ten sie raczej przeliczy.
    W dluzszym okresie czasu okaze sie, ze inflacja ten zysk zje ... co
    nie przeszkodzi Belce pobrac podatku od zysku :-)

    >Emerytury są wspomagane Fiskusem.

    >Akurat i drogi, i mosty, i koleje -- rozwijają się!

    No bo na szczecie mamy jeszcze doplaty unijne.

    J.

  • 36. Data: 2016-06-09 17:21:07
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-06-09 o 15:11, Piotr Gałka pisze:

    > Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Rynek niby dobry, ale uboczne skutki czasem takie sobie.
    > Znajoma chirurg-stomatolog mi mówiła, że w przychodni (w mniejszej
    > miejscowości) z bólem serca wyrywa bardzo dużo zębów, które spokojnie
    > można by wyleczyć, ale ludzie nie mają pieniędzy aby iść prywatnie, a
    > NFZ nie zapłaci za leczenie.

    Gdyby mechanizm był taki, że płacisz u lekarza
    i na podstawie paragonu możesz to jakoś podatkowo
    rozliczyć (jakiś procent wydatku),
    to wymusiło by ruch i leczenie u każdego specjalisty.

  • 37. Data: 2016-06-09 17:28:37
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

> [...]

    > Trzeba filmy skopiować z telefonu do notebooka, następnie
    > przekonwertować do FLV i wysłać na Jutubę oraz wziąć linki.

    https://www.youtube.com/watch?v=pEaiX3Dk4l4&feature=
    youtu.be
    https://www.youtube.com/watch?v=kWWaEgHqnek&feature=
    youtu.be
    https://www.youtube.com/watch?v=e8BA2BCB2pE&feature=
    youtu.be

    To nie są chwilowe wyniki, wyrywkowe, uzyskane jakimś fuksem...
    I te wyniki są dobrze skorelowane z moim ogólny stanem zdrowia.
    BTW -- 05 czerwca, tuż po opublikowaniu makabrycznie niskich wyników,
    musiałem pojechać samochodem. Jechałem, ale z dużym trudem. :)

    Konieczność przesypiania połowy życia nie jest efektem cukrzycy. :)

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /, _..
    \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    .;\|/.......................................

  • 38. Data: 2016-06-09 17:28:52
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 57598706$0$649$6...@n...neostrada.pl

    > Ja raczej o innej zasadzie - ze kto liczy na zysk z odsetek
    > w banku ... ten sie raczej przeliczy.

    Mleko stale tanieje. :)

    > W dluzszym okresie czasu okaze sie, ze inflacja ten zysk zje ... co
    > nie przeszkodzi Belce pobrac podatku od zysku :-)

    Ale Belka/Vincenty/Szczurek/Morawiecki ściąga odsetki także od innych
    zysków, które też są zżerane inflacją.

    Akurat to nie jest moje spostrzeżenie. :)
    Moje było inne, gdyż w tamtym czasie ,,dziś'' inwestowałem
    a ,,jutro'' zbierałem żniwo, więc inflacja nie miała dla
    mnie znaczenia. :)

    [zaraz mi zarzucą, że nie znam się na gramatyce]

    > No bo na szczecie mamy jeszcze doplaty unijne.

    Dopłaty nie pokrywają 100% wydatków.
    Aby te dopłaty zyskać, Polacy muszą zaciągać kredyty. :)

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /, _..
    \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    .;\|/.......................................

  • 39. Data: 2016-06-09 18:15:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Piotr Gałka" njbpti$c24$...@n...chmurka.net

> [...]
    bólem serca wyrywa bardzo dużo zębów, które
    > spokojnie można by wyleczyć, ale ludzie nie mają pieniędzy aby iść prywatnie, a NFZ

    30 maja 2016 r. dostałem skierowanie do endokrynologa,
    aby na 22 lutego 2017 r. mieć wizytę u tegoż endokrynologa.

    W lipcu 2015 roku dostałem skierowanie na rehabilitacje
    biodra -- już tylko kilka dni do tej rehabilitacji...
    http://eneuel.w.duna.pl/zdrowie/wyniki/biodra/55.png
    RTG biodra, 17 lipca 2015 r.
    Na rehabilitację idę już 13 czerwca 2016 roku.

    Gdy przepadło mi (bo źle widząc, pomyliłem daty) badanie
    rezonansem magnetycznym -- musiałem czekać kolejne kilka miesięcy.

    Do sanatorium NFZ czekać trzeba około 2 lat.

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /, _..
    \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. .

  • 40. Data: 2016-06-09 19:02:20
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    napisał w wiadomości news:njc4mu$84t$1@node1.news.atman.pl...

    > 30 maja 2016 r. dostałem skierowanie do endokrynologa,
    > aby na 22 lutego 2017 r. mieć wizytę u tegoż endokrynologa.

    Nie masz co narzekać.
    Ja w maju 2015 dostałem skierowanie do urologa i najbliższy termin był w
    lipcu 2016.
    P.G.