  • 1. Data: 2016-06-08 20:56:32
    Temat: Dobre wieści z ZUS
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Najpierw złe wieści z ZUS, później będą dobre wieści...

    http://zus.pox.pl/banki/jaka-emerytura-z-zus.htm

    Przedsiębiorca opłacający co miesiąc ponad 1100 zł składek do ZUS, po 45 latach
    pracy może liczyć na emeryturę w wysokości co
    najwyżej... 882 zł.

    http://zus.pox.pl/vat/male-firmy-zaplaca-vat--ryczal
    tem.htm

    Nie znamy zatem kluczowej informacji, tj. tego, ile wyniesie kwota nowego,
    ryczałtowego podatku VAT. Ministerstwo finansów podało jednak aktualne dane
    liczbowe odnoszące się do małych podatników. Okazuje się, że przedsiębiorstw
    o rocznych obrotach niższych od 150 tys. zł, jest w Polsce aż 880 tysięcy.
    W ciągu całego roku firmy takie wpłacają zaś do budżetu jedynie 121 mln zł
    tytułem podatku VAT. Oznacza to, że mała firma odprowadza każdego miesiąca
    podatek VAT w przeciętnej wysokości zaledwie... 12 zł. I zapewne w oparciu
    o te dane kalkulowana będzie ryczałtowa stawka nowego podatku.

    IMO to nie będzie aż ;) 12 pln. ;)

    http://zus.pox.pl/zus/wzrosna-skladki-zus-dla-malych
    -firm-bedzie-podwyzka-o-3-8.htm

    Rząd zapowiedział właśnie podwyższenie płacy minimalnej do kwoty 1920 zł. To
    oznacza podwyżkę składek ZUS dla nowych
    przedsiębiorców.

    I już wiadmo, w jakim celu istnieje płaca minimalna. Płacąc pracownikowi, pracodawca
    może obejść ten próg -- wystarczy, że zatrudni formalnie na fragment etatu, ale
    faktycznie -- na cały.

    Natomiast trudno obejść skutki tego progu...

    Osoby prowadzące działalność gospodarczą krócej niż 2 lata, opłacają składki
    ZUS w wysokościach preferencyjnych. Takie ulgowe składki ZUS obowiązują przez
    pierwsze 24 miesiące prowadzenia firmy. Wysokość tych obniżonych składek
    zależy jednak od wartości minimalnego wynagrodzenia za pracę. Wyższa płaca
    minimalna oznacza zatem wyższe składki ZUS dla nowych przedsiębiorców.

    W tym celu istnieją płace minimalne i średnie oraz inne dziwolągi.

    Aby pracownik (ja chociażby) zarabiał godziwie -- potrzeba naprawić ludzką
    mentalność.
    (kaleczoną różnymi organizacjami pozarządowymi i innymi charytatywnymi inicjatywami,
    skłaniającymi jednych ludzi do bezpłatnej pracy a innych -- do pobierania zapłaty za
    nic)
    Wszelkie odgórne regulacje tu na nic. :) Dają żer urzędnikom i mydlą naiwne oczęta.
    :)

    -=-

    Złe wieści z ZUSu były. :) Teraz czas na dobre wieści. :)
    Oto one: Mamy koniec wiosny, czyli w naszej strefie
    geograficzno-klimatycznej warunki dobre do życia. :)
    Nie trzeba ani ogrzewać, ani chłodzić naszych mieszkań. :)

    Inną dobrą wieścią jest umacnianie się złotówki.
    [cisza przed burzą?...]

    -=-

    Mamy zatem dwie dobre wieści i złe wieści z ZUS.
    Jeśli odrzucimy to i owo -- zostaja nam dobre wieści z ZUS. :)
    I o to chodzi. :)

    [emerytura niska -- o ile człek dożyje; oszczędności bez ubezpieczeń...]

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /, _..
    \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    .;\|/.......................................

  • 2. Data: 2016-06-08 21:12:56
    Temat: Re: Dobre wieści z ZUS
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 08.06.2016 o 20:56, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Przedsiębiorca opłacający co miesiąc ponad 1100 zł składek do ZUS, po
    > 45 latach pracy może liczyć na emeryturę w wysokości co najwyżej... 882 zł.

    Jeśli zbiera przez 45 lat po 1100zł/miesiąc, to na emeryturze przez 20
    lat powinien dostawać około 2500zł. na rękę miesięcznie i to nie
    uwzględniając oprocentowania.
    Więc gdzie giną pieniądze?
    I nie mówcie, że składa się na innych bo inni też podobnie wpłacali.
    Widać, że zapowiadana reforma włączająca składki do podatku jest
    niezbędna, bo nie da się utrzymać bez protestów pracujących celowego
    haraczu na ZUS.

  • 3. Data: 2016-06-08 21:18:40
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    t-1 <t...@t...pl> writes:

    > Jeśli zbiera przez 45 lat po 1100zł/miesiąc, to na emeryturze przez 20
    > lat powinien dostawać około 2500zł. na rękę miesięcznie i to nie
    > uwzględniając oprocentowania.
    > Więc gdzie giną pieniądze?
    A jakieś składki chorobowe czy rentowe? Czasami też te składki to są za
    całą rodzinę.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    The world is coming to an end ... SAVE YOUR BUFFERS!!!

  • 4. Data: 2016-06-08 23:07:34
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-06-08 o 21:12, t-1 pisze:

> [...]
    > Widać, że zapowiadana reforma włączająca składki do podatku jest
    > niezbędna, bo nie da się utrzymać bez protestów pracujących celowego

    Niektórzy płacili znacznie krócej i wcześniej sa emerytowani (np policjant).
    Niektórzy zarabiają całkiem sporo i w ogóle nie odprowadzają składek -
    np sedziowie, prokuratorzy. Jest w tym systemie mnóstwo innych
    patologii, więc nie ma szansy się zbilansować

  • 5. Data: 2016-06-08 23:23:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "t-1" nj9qnh$qd4$...@n...news.atman.pl

    > Jeśli zbiera przez 45 lat po 1100zł/miesiąc, to na emeryturze
    > przez 20 lat powinien dostawać około 2500zł. na rękę miesięcznie
    > i to nie uwzględniając oprocentowania.
    > Więc gdzie giną pieniądze?

    Utrzymanie ZUSu kosztuje. Nadto część odprowadzana jest do NFZ.
    Pisałem tu (linkując stosownie) na co ZUS wydaje forsę. Między
    innymi na system komputerowy -- 800 milionów pln rocznie, ale
    nowa prezes (Gertruda) proponuje nowy system...

    > I nie mówcie, że składa się na innych bo inni też podobnie wpłacali.

    Obecne emerytury są kilkakrotnie (na przykład -- pięciokrotnie) wyższe.
    Nie piszę o emeryturach sędziów -- te są oczywiście jeszcze wyższe i są
    inaczej płacone. Nie piszę też o dawnych emeryturach Kiszczaka czy
    Jariuzelskiego. Piszę o zwykłych ludziach, którzy dziś są na emeryturach.

    Dzieci tych ludzi, świadome wysokich emerytur rodziców, nie wierzą
    mi, gdy im mówię o tym, że emerytury dzisiejszej młodzieży polskiej
    (o ile jakiekolwiek będą w ogóle) będą bardzo niskie.

    > Widać, że zapowiadana reforma włączająca składki do podatku jest
    > niezbędna, bo nie da się utrzymać bez protestów pracujących
    > celowego haraczu na ZUS.

    NFZ, ZUS i Fiskus są ,,naczyniami połączonymi'' -- zatem jeden podatek
    jest rozsądny. Kiedyś uważano, że państwo może paść szybciej niż ZUS,
    dlatego ZUS miał swoją własną kasę, aby móc finansować Millera i jemu
    podobnych. Obecnie ZUS jest w rękach PiS, więc musza zajść zmiany w ZUSie.

    [chyba uśpię jednego z kotów... tylko, żeby nie rozniosło się, bo
    w Polsce uśmiercanie zwierząt jest karalne -- w przeciwieństwie
    do uśmiercania ludzi; chyba pozbędę się tego po prawej... i tak
    stale śpi... wygląda tak, jakby skradał się, ale tak naprawdę
    on po prostu śpi! po co mi kot, który mi nie przynosi myszy?!]

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /, _..
    \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    .;\|/.......................................

  • 6. Data: 2016-06-08 23:33:42
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "cef" 57588915$0$22830$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    sedziowie, prokuratorzy. Jest w tym systemie mnóstwo
    > innych patologii, więc nie ma szansy się zbilansować

    Szansy na zbilansowanie obecnie nie ma. Trzeba zwiększyć zarobki
    (zmniejszając podatki) lub zwiększyć podatki, które już są
    straszliwie wysokie. Zmniejszenie podatków dałoby dobry efekt,
    ale niezbyt prędko.

    -=-

    Trzeba w Polsce wprowadzić prawo a na razie niewiele wskazuje na to,
    że komukolwiek na tym zależy. :) Polacy raz za razem wybierają źle,
    gdyż wybierają metodą eliminacji: ten nie, bo hoduje koty, tamten
    nie, bo ma za długi krawat, tej też nie chcę, więc pozostaje tamta...

    Brak myślenia typu: ten nie, bo kradnie, tamta nie, bo kłamie?...

    Brak myślenia -- ten tak, bo nie kradnie, nie kłamie, jest mądry i uczciwy...

    [zaraz wyśmieją mnie i wyzwą od infantylnych -- ukazując, jak mocno
    zależy im na swoistym feudalizmie i niewolnictwie zezwalającym im co
    najwyżej na szczekanie spod pseudonimu i nienawidzenie tych, którzy
    zostali zagnojeni w imię ,,zasad'', choć byli i mądrzy, i uczciwi]

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /, _..
    \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    .;\|/.......................................

  • 7. Data: 2016-06-09 00:00:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik t-1 t...@t...pl ...

    > Jeśli zbiera przez 45 lat po 1100zł/miesiąc, to na emeryturze przez 20
    > lat powinien dostawać około 2500zł. na rękę miesięcznie i to nie
    > uwzględniając oprocentowania.
    > Więc gdzie giną pieniądze?

    Z tych 1100 tylko czesc idzie na emerytalno rentowe przeciez.

  • 8. Data: 2016-06-09 00:24:52
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08-06-16 o 23:07, cef pisze:

    > Niektórzy płacili znacznie krócej i wcześniej sa emerytowani (np
    > policjant).

    Policjant w ogóle nie opłaca składki emerytalnej i nigdy nie otrzymuje
    emerytury, tylko świadczenie emerytalne.

    > Niektórzy zarabiają całkiem sporo i w ogóle nie odprowadzają składek -
    > np sedziowie, prokuratorzy. Jest w tym systemie mnóstwo innych
    > patologii, więc nie ma szansy się zbilansować

    No oni również nie otrzymują emerytur i nie opłacają składek. Przechodzą
    w stan spoczynku i dostają świadczenie emerytalne.

    Problem opłacających składki jest zupełnie w innym miejscu. Obecnie
    zatrudnieni płacą składki dwa razy. Raz płacimy na emerytów, ze składki
    na tych, z których składek wcześniej pokryto emerytury tych, co już nie
    żyją. Drugi raz odkładają na swoje emerytury na przyszłość w różnych
    filarach. I nie ma znaczenia, czy to jest tylko z ich składek
    finansowane, czy również z bieżących podatków. To klasyczne oszustwo.

  • 9. Data: 2016-06-09 00:30:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > dlatego ZUS miał swoją własną kasę, aby móc finansować Millera i jemu
    > podobnych. Obecnie ZUS jest w rękach PiS, więc musza zajść zmiany w ZUSie.

    Dzielenie ZUS, KRUS, NFZ i podatków było początkiem karkołomnego pomysłu
    pozbycia się przez państwo problemu emerytów. Powołano kilkanaście kas
    chorych z zamiarem ich późniejszego sprywatyzowania i licząc na to, że
    niech sobie radzą same. Szybko się okazało, że to by doprowadziło do
    tego, że kasę by z nich rozkradziono, a państwo i tak by musiało coś z
    tym zrobić.

    Porządek jest nie na rękę tym,którzy kradną. Jakby zrobiono prosty
    system, że każdy odprowadza składkę powiedzmy 500 zł miesięcznie i za to
    dostaje powiedzmy 1.000 zł miesięcznie emerytury (bo dłużej pracuje, a
    krócej później jest emerytem), to by po prostu nie dało się kombinować.
    Nie byłoby potrzeby zatrudniania sztabu urzędników mających na celu
    wyliczenie tych skomplikowanych procentów i dopilnowanie, by je zapłacono.

  • 10. Data: 2016-06-09 00:35:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Budzik" X...@1...0.0.1

    > Z tych 1100 tylko czesc idzie na emerytalno rentowe przeciez.

    Budzik, jak na prawnika przystało, pisze zwięźle. ;)

    100% to też część.
    [podstawy matematyki -- każdy zbiór jest podzbiorem siebie
    samego; podobnie ze zbiorem pustym, który jest podzbiorem
    każdego zbioru; ale czy prawnik zna matematykę?]

    Nie dość, że zwięźle, to i treściowo zarazem!

    Toż 120% to też część. ;)

    [na razie kota nie zabiję, bo boję się... ale jak tylko będę silniejszy -- marny los
    mego futrzaka!]

    ZUS jest dotowany przez Fiskusa (będzie coraz mocniej z uwagi na obniżenie
    wieku emerytalnego) i nie przemnaża (jak bank czy zwykła firma) powierzanych
    mu pieniędzy.

    Warto dokładniej policzyć:

    - ile ZUS ściąga od podatników,
    - ile ZUS zabiera sobie,
    - ile daje rencistom i emerytom,
    - ile innym świadczeniobiorcom
    (choćby mnie -- wybierającemu się na prewencję rentową)
    - ile oddaje innym instytucjom
    - ile pobiera z Fiskusa...

    Ale to zapewne wg Budzika jest wodolejstwo i słowotok. :)

    [miałem zaatakować Budzika... ale czy miałem zaatakować brutalnie, czy
    jakoś inaczej?... dyspozycje są tak lapidarne... tak lapidarne, jak
    wypowiedzi Budzika... Budzika, który mi zarzuca nieznajomość TK z uwagi
    na nieznajomość dokładnego rozkładu głosów w parlamencie... jestem niemal
    pewien tego, że z tej grupy nikt nie wie (pomijając Googla) ilu parlamentarzystów
    było w polskim parlamencie wtedy, gdy wybierano SWronkowskąJ, ale najwyraźniej wg
    Budzika ten zna się dobrze na telefonach, kto ma w swej głowie książkę
    telefoniczną...
    Na Budzika trzeba uważać -- jest potrzebny! choćby do tego, aby pokazać, że nie
    wszystkie posty widzę na Toruniu... Budzik odpowiada -- więc widzę... podobnie
    z JF -- ludzi przydatnych trzeba cenić i oszczędzać... ale kazali zaatakować...
    więc atakuję... ja, prosty człowiek, krwi oszczędzam, o byle co jej nie przeleję...
    Ja prosty człowiek - krwi oszczędzam,
    O byle co jej nie przeleję,
    Milsze mi życie niż śmierć nędzna
    Za obietnice i nadzieje.