  • 41. Data: 2016-06-09 19:28:00
    Temat: Re: Dobre wieści z ZUS
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:njc7el$h00$1@news.chmurka.net...

    > Ja w maju 2015 dostałem skierowanie do urologa i najbliższy termin był w
    > lipcu 2016.
    Pomerdało mi się, przecież lipiec 2016 to dopiero będzie - to był maj 2014 i
    lipiec 2015.
    P.G.

  • 42. Data: 2016-06-09 19:39:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Pomerdało mi się, przecież lipiec 2016 to dopiero będzie

    A to calkiem mozliwe przeciez.

    >- to był maj 2014 i lipiec 2015.

    To do wyborow w 2015 zdazyles ochlonac, czy sobie przypomniales nad
    urna ? :-)

    J.

  • 43. Data: 2016-06-09 20:44:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09-06-16 o 04:47, Tomasz Chmielewski pisze:

    > Ale to "świadczenie emerytalne" to w węglu jest wypłacana i poza tym
    > jest neutralne dla budżetu, czy tylko tak dla zamydlenia sytuacji je
    > nazwali?

    Nie jest neutralne, ale nie dziw się, że nie odkłada na coś, co mu nie
    przysługuje.
    (...)
    > Problem jest banalny: system ma więcej wydatków niż przychodów (grupy
    > uprzywilejowane, malejąca liczba wpłacających i roznąca wypłacających,
    > olbrzymie koszty utrzymania tego systemu).

    No ale wyprowadzanie z tego kulejącego systemu kasy do kolejnych filarów
    nie poprawi sytuacji.

  • 44. Data: 2016-06-09 20:49:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09-06-16 o 05:02, Tomasz Chmielewski pisze:

    > To co proponujesz (500 zł składki, powiedzmy "gwarantowany dochód
    > podstawowy po 62-65 roku życia, czy się pracuje czy nie") ma oczywiście
    > sens, ale:
    >
    > - kombinować da się dalej: po co mam płacić te 500 zł składki
    > miesięcznie, skoro i tak dostanę 1000 zł emerytury - więc może lepiej
    > jest pracować/zatrudniać na czarno?

    Nadal masz płacić składkę. Albo płaci za Ciebie opieka społeczna. Mój
    pomysł polega na stałej kwocie

    > - wcale nie urządza tych, którzy mają 50 i więcej lat, bo oni byliby
    > grupą, która najwięcej straci

    Trzeba by było jakieś przepisy pr5zejściowe wymyślić.

    > - natychmiastowy szok dla budżetu, gdyby każdy płacił tylko "500 zł na ZUS"

    Albo aż.

    > - tylko ze względu na trzy punkty powyżej musiałaby być ogromna masa
    > wyłączeń, zwolnień, warunków

    No właśnie upieram się, że nie.

    > - ktoś, kto zaproponuje takie rozwiązanie, nie utrzyma się u władzy -
    > więc nikt nie proponuje rozsądnego rozwiązania, licząc "e, 4 lata to
    > jeszcze wytrzyma, potem się coś obieca, albo będzie to problem kogoś
    > innego")

    Tu trudno się nie zgodzić.

  • 45. Data: 2016-06-09 20:52:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > "Piotr Gałka" njbpti$c24$...@n...chmurka.net

    > 30 maja 2016 r. dostałem skierowanie do endokrynologa,
    > aby na 22 lutego 2017 r. mieć wizytę u tegoż endokrynologa.
    >
    > W lipcu 2015 roku dostałem skierowanie na rehabilitacje
    > biodra -- już tylko kilka dni do tej rehabilitacji...
    > http://eneuel.w.duna.pl/zdrowie/wyniki/biodra/55.png
    > RTG biodra, 17 lipca 2015 r.
    > Na rehabilitację idę już 13 czerwca 2016 roku.
    >
    > Gdy przepadło mi (bo źle widząc, pomyliłem daty) badanie
    > rezonansem magnetycznym -- musiałem czekać kolejne kilka miesięcy.
    >
    > Do sanatorium NFZ czekać trzeba około 2 lat.

    Moim prywatnym zdaniem jest to celowe działanie zmierzające do
    nakłonienia jak największej liczby pacjentów do zapłaty z własnej
    kieszeni za refundowane świadczenie.

  • 46. Data: 2016-06-09 20:55:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Piotr Gałka" njc7el$h00$...@n...chmurka.net

    > Nie masz co narzekać.

    Nie narzekam. Mogłem wziąć to skierowanie pięć lat wcześniej. :)
    Kardiolog namawiał mnie na to od ponad roku, ale że dał mi dodatkowe
    informacje, postanowiłem coś sprawdzić -- dlatego zwlekałem. :)

    No i pewnego dnia nadeszła doskonała okazja a weryfikacja dała
    jednoznaczny wynik, dlatego sięgnąłem po telefon i już po kilku
    dniach (w niecały tydzień) byłem u rodzinnego... ;)

    No dobra... Po drodze ;) było Boże ciało...
    Normalnie tyle nie czekam do rodzinnego.

    Poprosiłem o skierowanie do endokrynologa i na USG.
    Skierowanie do endokrynologa dostałem, ale na USG -- nie,
    bo wg lekarza mam rację i nie warto jej potwierdzać badaniem,
    jako że zaspokoiłoby tylko moją ciekawość, gdyż na operację
    i nie pójdę, jako że nie jest ona konieczna a komplikacje
    okołooperacyjne mogą być znacznie gorsze niż patologia,
    którą chciałem obejrzeć na USG.

    Mój ojciec z tej (wiadomo, jakiej?) przyczyny niedawno mógł
    przedwcześnie pożegnać się z życiem, dlatego ja wolałem
    niebezpieczeństwu wyjść na spotkanie zawczasu, gdy jestem
    przygotowany na interwencję.

    > Ja w maju 2015 dostałem skierowanie do urologa i najbliższy termin był w lipcu
    2016.

    Mnie przed 25 laty leczyli urolodzy, gdyż miałem bóle w okolicy nerek.
    Naraz łykałem 13 tabletek i piłem pastę (debelizynę?) rozpuszczaną w wodzie...
    Bóle uniemożliwiały mi normalne spanie w pozycji leżącej, więc kilka godzin
    spałem, siedząc. :)

    Ból nasilał się, gdy coś (ryzę papieru szerokości 15 cali) dźwigałem ;) i słabł, gdy
    ćwiczyłem...

    Leczyła mnie wówczas cała chmara ;) różnych lekarzy -- i każdy wiedział, co mi
    dolega.
    Jedna z lekarek mówiła o czymś międzyżebrowym -- wiedział, co mi dolega, ale nie
    miała możliwości leczenia. :)

    Z czasem ból gdzieś ulotnił się i powracał tylko na kilka godzin...

    -=-

    Teraz mamy rezonans magnetyczny, więc łatwo zbadać to i owo...
    I teraz wiadomo, że bóle w okolicy nerek pochodzą od kręgosłupa -- jak i drętwienie
    prawej nogi.

    Wiadomo, ale nie dla nieco niedzisiejszych biegłych (bełkocących o grupach
    inwalidzkich, czyli o czymś, co w XX wieku odeszło do lamusa) sądowych
    wg których ,,boli mnie kręgosłup'', choć ja zawzięcie twierdzę, że
    drętwieje mi prawa noga i mam stałe bóle w okolicy nerek.

    Rezonans pokazuje, że (obok drobiazgów) mam w tej części kręgosłupa wypukliny
    (wg SO to skolioza, ale mój kręgosłup nie studiował prawa, więc nie wie o tym,
    że wypukliny dysków to skolioza) i tendencję do tyłozmyku.

    Myliłby się jednak ten, kto uważa, że orzecznicy ufają temu, co widzą, bo mąż
    pielęgniarki pobliskiej przychodni rodzinnej ma cukrzycę i amputowaną część stopy
    (akurat stopę amputowano bez bezpośredniego związku z cukrzycą -- w efekcie jakiegoś
    wypadku) a jednak wg orzeczników białostockich nie jest niepełnosprawny!!!

    BTW ww. grup -- teraz są 'stopnie niepełnosprawności' i jest 'niezdolność do pracy'.
    Kiedyś były 'grupy inwalidzkie' i być może coś jeszcze.
    Kto w XX wieku dostał grupę inwalidzką -- ten ją zachował, ale od około dwudziestu
    lat nie dawane są grupy, lecz stopnie i niezdolności.

    Można o tym poczytać w Googlach -- więc nie podaję więcej szczegółów.

    Tymczasem Tamara Popławska powołuje się obecnie (w 2015 roku bodajże)
    na ,,prawo'' o grupach inwalidzkich, co nie przeszkadza zupełnie
    sędziom SO w Białymstoku.

    http://eneuel.w.duna.pl/zdrowie/Renta/okregowy/neuro
    log/OdpBieglaTPUzupelnienieZUScc.pdf <-- moje uwagi do opinii

    Dopiero teraz widzę, że nie postawiłem opinii. :)
    Postaram się to naprawić/uzupełnić.

    Nie dość, że owa Tamara błądzi w zaświatach (jak to określiłem w swym piśmie
    skierowanym do sądu) to dodatkowo kwestionuje wynik rezonansu magnetycznego,
    stawiając nad nim swoje ,,badania'' oparte o brednie tejże biegłej Tamary. :)

    Wynik rezonansu pojawił się po badaniu biegłej, ale badanie rezonansem
    przeprowadzono kilkanaście godzin przed nadaniem biegłej. Choć biegła
    wiedziała o tym, że miałem badanie rezonansem piersiowej części, swymi
    ,,badaniami'' nie wykryła tego, co wykrył rezonans.

    O tym, czym są wypukliny krążków międzykręgowych -- można poczytać w necie.
    To, że zalecono mi konsultację neurochirurgiczną -- można znaleźć tutaj:

    http://eneuel.w.duna.pl/zdrowie/dokumenty/77.png

    niemal na samym dole, w czym dopomóc może stosowny fragment całości:

    http://eneuel.w.duna.pl/zdrowie/dokumenty/77k.png

    Można też poczytać, że wypukliny kmk zwykle są albo w lędźwiowej części kręgosłup,
    albo w szyjnej części kręgosłupa. (bo albo ktoś jest tragarzem, albo dentystą) ;)
    I można poczytać, że w piersiowej są bardzo rzadko. Ja mam wszędzie -- w szyjnej
    dwie lub jedną, w piersiowej trzy i w lędźwiowej trzy. Do tego w lędźwiowej części
    mam tendencję do tyłozmyku.

    Ale wg orzecznika ni kwalifikuję się nawet do lekkiego stopnia niepełnosprawności.

    http://eneuel.w.duna.pl/zdrowie/Karta/Miejski/61-62-
    63.png
    masa lanej wody, ale i kropla treści

    http://eneuel.w.duna.pl/zdrowie/Karta/Wojewodzki/64-
    66.png
    tu wojewódzki orzecznik
    także masa lanej wody, ale i kropla treści

    -=-

    Ojciec przedwczesnej śmierci uniknął na razie, ale ,,coś'' (o czym na górze i co
    mam ja oraz niemal każdy -- jak słyszę) złapało go w bardzo złych okolicznościach
    i potrzebna była natychmiastowa operacja.

    O tym, ze ja to ,,coś'' mam -- dowiedziałem się od orzecznika ZUS.

    -=-

    Reasumując -- jedni lekarze IMO są dobrzy, a nawet bardzo dobrzy, ale
    innych należy umieścić albo w wariatkowie (powoływanie się w drugiej
    dekadzie XXI wieku na grupy inwalidzkie źle świadczy o stanie umysłu)
    albo w więzieniu.

    Ja naprawdę niemal nie siedzę.
    Teraz też piszę -- leżąc.
    Stale muszę ćwiczyć i długo spać. :)

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /, _..
    \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    .;\|/.......................................

  • 47. Data: 2016-06-09 23:08:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Robert Tomasik" 5759baf5$0$696$6...@n...neostrada.pl

    > Moim prywatnym zdaniem jest to celowe działanie zmierzające do
    > nakłonienia jak największej liczby pacjentów do zapłaty z własnej
    > kieszeni za refundowane świadczenie.

    IMO jest inaczej. Takie sanatorium jest przydzielane nie częściej
    niż raz na dwa lata (może raz na półtora roku) kolejne skierowanie
    można dostarczyć do NFZ niemal w każdej chwili, czyli ten czas nie
    jest żadną przeszkodą. Co więcej -- raz na jakiś czas ktoś wyskoczy
    (zachoruje czy inaczej zaniemoże) z kolejki i można wskoczyć na jego
    miejsce przy odrobinie szczęścia. :)

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /, _..
    \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    .;\|/.......................................

  • 48. Data: 2016-06-10 19:38:33
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2016-06-08 o 21:12, t-1 pisze:

    > Jeśli zbiera przez 45 lat po 1100zł/miesiąc,

    Z czego emerytalne to 474,92 zł
    (Dla nowych 108,38 zł)

    45 x 474,92 (powiedzmy, bo się zmienia...) = 21371,40 zł

    > to na emeryturze przez 20
    > lat powinien dostawać około 2500zł. na rękę miesięcznie i to nie
    > uwzględniając oprocentowania.

    21371,40/20 = 1068,57 zł

    > Więc gdzie giną pieniądze?

    1068,57 - 882 zł = 186,57 zł
    Idą na "nowych"...

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 49. Data: 2016-06-11 00:16:25
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "cef" 57593106$0$22828$6...@n...neostrada.pl

    > Zawsze mnie ciekawiło co by się stało, gdyby tak z dnia na dzień wywalić te 30-50%

    Dlaczego nie 100% niepotrzebnych?

    > niepotrzebnych urzędników ze większości budżetowych struktur.

    > Jestem pewny, że przy jakiejś tam minimalnej możliwej podwyżce
    > cały mechanizm działał by dalej.
    > Ale jestem ciekaw co by się stało z tą armią
    > niepotrzebnych ludzi na rynku pracy.

    IMO należy kochać bliźnich, czyli w tym wypadku zaspokoić Twą ciekawość,
    wywalając niepotrzebnych urzędników ze większości budżetowych struktur.

    [niby wiadomo: można by było dzięki temu wywaleniu zmniejszyć podatki, co
    nakłoniłoby tych wywalonych ludzi do pracy na własną ręką i pomnożyłoby
    wpływy do budżetu; zmniejszyłoby powszechną demoralizację; podniosłoby
    zarobki najbiedniejszym ludziom, którzy dziś co mogą oddają budżetowi;
    namnożyłoby się nowych ludzi... rządzący to wiedzą, dlatego nie sprawdzają]

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /, _..
    \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    .;\|/.......................................

  • 50. Data: 2016-06-11 00:20:50
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 57594a4f$0$663$6...@n...neostrada.pl

    > lekarzy do emigracji - na nowych neistety poczekamy.

    Na nową Tamarę Popławską, Irenę Bernacką i Annę Romatowską-Dziób?
    Grabarzom spadną zarobki...